برای اکثر کاربران، ماوس‌هایی با سه دکمه‌ی استاندارد (دکمه چرخی اسکرول به عنوان دکمه سوم عمل می‌کند!) کاربردی است. در عین حال استفاده از ماوس برای کارهای خاصی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، نیازمند دقت نظر در خرید است تا مدلی مناسب انتخاب شود.

انواع ماوس‌های موجود در بازار

ماوس‌های گیمینگ یا بازی (Gaming Mice)

راهنمای خرید موس گیمینگ

به همه‌ی گیمرها توصیه می‌شود که همیشه روی خرید یک ماوس مخصوص برای بازی سرمایه‌گذاری کنند. اگرچه انتخاب ماوسی مخصوص شما را به بازیکن بهتری تبدیل نمی‌کند، اما بازی کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند. به طور کلی بهترین ماوس‌های گیمینگ باید دارای مزایای ارگونومیکی باشند تا در حین بازی، آن هم به مدن طولانی کاربری راحت‌تری را رقم بزند. لازم به ذکر است که ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای همراه با سنسورهای خاصی هستند که به بهبود عملکرد فرد بسیار کمک می‌کند.

با خرید ماوس‌ گیمینگ بازی راحت‌تر می‌شود، چراکه به آسانی می‌توان دکمه‌های کیبورد را به یک دکمه بر روی ماوس مپ کرد.

از جمله دیگر موارد مهم در زمان خرید ماوس گیمینگ این است که دکمه‌های این مدل محصول به گونه‌ای پیکره‌بندی شده‌اند که برای انجام کارهای تکراری مناسب باشند. درواقع با یک کلیک ساده (چند دکمه بر روی کیبورد را می‌توانید به یک دکمه بر روی ماوس، مپ کنید) می‌توانید خشاب عوض کنید یا از کیت کمک‌های اولیه استفاده کنید.

بسیاری از ماوس‌های گیمینگ، دارای دکمه‌های اضافی‌ای به نام DPI هستند. DPI مخفف «Dots per inch» به معنی تعداد نقاط در واحد اینچ است. این اصطلاح معیاری برای مشخص شدن میزان حساسیت کلی ماوس است، به این معنی که هرچه میزان DPI ماوس بیشتر باشد، نشانگر ماوس می‌تواند سریع‌تر (نرم‌تر و دقیق‌تر) حرکت کند، در چنین حالتی می‌توان کارهای بیشتری را با حرکات انگشتانِ کمتر انجام داد.

ماوس‌های قابل حمل یا مسافرتی (Travel Mice)

موس‌های مسافرتی (Travel Mice)

از جمله دیگر مدل‌های این نوع از محصولات، ماوس‌های قابل حمل یا مسافرتی است. از آنجایی که طراحی و ساختار این محصولات کوچک و جمع‌وجور است، بیشتر آن‌ها تنها دارای دو یا سه دکمه‌ی استاندارد هستند. در کنار این موارد بیشتر مدل‌های مسافرتی بی‌سیم‌اند، اگرچه در طراحی برخی مدل‌ها استفاده از سیم‌های کوتاه یا جمع شونده اعمال شده است. لازم به ذکر است که ماوس‌های مسافرتی چندان گران‌قیمت نیستند و در صورت گم شدن، می‌توانید به راحتی آن را جایگزین کنید.

نکته‌ی اصلی در مورد خرید ماوس مسافرتی، توانایی قرارگیری آن در یک فضای تنگ و کم‌جا، مانند کیف لپ‌تاپ است،اما باید بدانید که متاسفانه اغلب این دستگاه‌ها با در نظر گرفتن اصول ارگونومی طراحی نشده‌اند. در حالت کلی ماوس‌های مسافرتی برای افرادی که دائما در سفر هستند، گزینه‌ای ایدئال است، اما برای استفاده‌های طولانی مدت چندان مناسب نیستند.

ماوس‌هایی با طراحی ارگونومیک برای گرافیست‌ها و طراحان

موس‌هایی با طراحی ارگونومیک برای طراحان

ماوس‌های ارگونومیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شکلی طبیعی‌تر در دست شما قرار می‌گیرند و مقدار قابل‌توجهی فشار را از روی انگشتان و مچ دست کم کنند. همچنین این دسته از کالاها با وجود دکمه‌هایی در دسترس، کار شما را راحت‌تر می‌کنند.

البته اینکه در زمان کار تا چه میزان راحتی را تجربه کنید، وابسته به شرایط زیادی است؛ از جمله‌ی این موارد می‌توان به نوع در دست گرفتن ماوس اشاره کرد. درواقع برخی از کاربران علاقه‌مندند که در زمان کار با ماوس، انگشتان دست خود را صاف نگه دارند، در حالی که برخی دیگر حالت چنگال مانند انگشتان را ترجیح می‌دهند. به یاد داشته باشید که اندازه‌ی محصول، یکی از فاکتورهای مهم در راحتی است و در کنار آن بسیاری از ماوس‌ها در دو نسخه‌ی مخصوص راست دستان و چپ دستان به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه، اگر به دنبال یک ماوس ارگونومیک هستید، بهتر است خرید را حضوری انجام دهید و در ابتدا چند ماوس را تست کنید. لازم به ذکر است که ماوس‌های عمودی، یک نوع خاص از ماوس‌های ارگونومیک هستند که راحتی بالایی هم دارند.

بازگشت به فهرست

۶ نکته‌ی اساسی که پیش از خرید ماوس باید بدانید

راهنمای کاملِ خرید انواع موس؛ نکاتِ خرید موس گیمینگ و پرفروش‌ها

حال که با اصلی‌ترین گزینه‌های موجود در بازار آشنا شدید، بهتر است تا ۶ نکته‌ی کاربردی به منظور خریدی آگاهانه را هم همراه خود داشته باشید، تا خیلی زود مجبور به جایگزینی ماوس خود نشوید.

۱. همیشه DPI بالاتر به معنی بهتر بودن کالا نیست

اگر نگاهی به تبلیغات مختلف بیاندازید، متوجه خواهید شد که یکی از مشخصه‌های اصلی برای تبلیغ ماوس به‌ویژه برای مدل‌های گیمینگ، میزان DPI آن است. همانطور که قبلا هم اشاره شد، میزان DPI کالا نشان‌دهنده‌ی این است که نشانگر ماوس به ازای هر اینچ حرکت فیزیکی خود ماوس، چقدر جابه‌جا می‌شود.

به عنوان مثال، نمایشگری ۴K با عرض ۳۸۴۰ پیکسل را در نظر بگیرید. برای حرکت دادن نشانگر ماوس از لبه‌ی چپ نمایشگر به سمت راست، نیاز است ماوسی با DPI حدودا ۴۰۰ را تقریباً ۱۰ اینچ (۲۵ سانتی‌متر) روی میز بکشید. در حالی که با وجود ماوسی با DPI حدودا ۳۰۰۰ تنها کافیست حدود یک و نیم اینچ (۳.۸۱ سانتی‌متر) دستگاه را جابه‌جا کنید.

اما باید بدانید که مشخصات فنی بالاتر همیشه به معنی انتخابی بهتر نیست. درست است که DPI نشان‌دهنده‌ی این است که نشانگر ماوس با چه سرعتی حرکت می‌کند، اما سریع‌تر بودن همیشه ملاک نیست. در همین راستا لازم است که موارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • اکثر کاربران عادی اصلاً نیازی به نگرانی در مورد DPI ندارند.
  • ماوس‌هایی با DPI بالا برای نمایشگرهای با وضوح بالا یا استفاده از چند مانیتور به شکل همزمان ایدئال است، چراکه به شما این امکان را می‌دهد که از بخش‌های مختلف نمایشگر سریع‌تر عبور کنید.
  • همانطور که قبلا اشاره شد، DPI بالا در بازی به شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر عمل کنید و واکنش نشان دهید. در حالی که DPI کمتر به شما کنترل و دقت بیشتری را هدیه می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود که گیمرها ماوس‌هایی با قابلیت تنظیم DPI را تهیه کنند.
  • برای فتوشاپ یا سایر برنامه‌های گرافیکی به دقت بالایی نیاز دارند، مدل‌هایی با DPI کمتر می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

۲. ماوس بی‌صدا بخرید

عامل دیگری که اغلب نادیده گرفته می‌شود، میزان سر و صدا ماوس است. هنگامی که در حال کار آن هم به مدت طولانی هستید، اکثر ماوس‌ها صدای کلیک بی وقفه‌ای را تولید می‌کنند، در چنین حالتی حتی اگر چنین صداهایی شما را آزار ندهد، ممکن است دیگران را حسابی کلافه کند. برای حل چنین مشکلی، گزینه‌های بی‌صدا می‌توانند چاره‌ی کار باشند.

۳. توجه به نرخ پرسش یا Polling Rate

یکی دیگر از مشخصات کلیدی در ماوس‌ها، Polling Rate یا نرخ پرسش است. به طور کلی این فاکتور در ماوس‌ها به‌ویژه مدل‌های گیمینگ بر حسب هرتز (Hz) اندازه‌گیری می‌شود و نشان‌دهنده‌ی این است که ماوس در چه فواصل زمانی و به چه تعداد (در هر بازه‌ی زمانی مشخص)، موقعیتِ خود را به سیستم گزارش می‌دهد. لازم به ذکر است که عدد بالاتر به معنای دقت بیشتر و حرکت نرم‌تر ماوس است.

توجه به پارامتر Polling Rate برای کاربران عادی اهمیتی ندارد، اما توصیه می‌کنیم که گیمرها ماوس‌هایی با Polling Rate کمتر از ۵۰۰ هرتز را خریداری نکنند.

از دیدگاه تئوری، ماوس‌های ۵۰۰ به ۱۰۰۰ هرتز، حرکت‌هایی از دو میلی‌ثانیه به یک میلی‌ثانیه دارند، به این معنی که بعید است چشمان شما حتی متوجه‌ی این حرکت شود. توصیه می‌کنیم که گیمرها ماوس‌هایی با نرخ پرسش کمتر از ۵۰۰ هرتز را خریداری نکنند، البته این فاکتور برای سایر کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار نیست.

۴. امروزه ماوس‌های بی‌سیم یا وایرلس ارزش خرید بالایی دارند

شاید در حدود ۱۰ سال گذشته، ماوس‌های بی‌سیم چندان عملکرد جالب‌توجهی نداشتند، اما امروزه این مدل‌ها تا حد بالایی با همتایان سیم‌دار خود قابل رقابت‌اند و مزایای آن‌ها بر معایب‌شان می‌چربد! البته، اگرچه گیمرها ممکن است همچنان سازگاری و قابلیت‌های قابل اطمینان در گزینه سیمی را ترجیح دهند. اما باید بدانید که اغلب کاربران عادی اگر مدل مناسبی را انتخاب کنند، می‌توانند تا سال‌های سال از آن استفاده کنند.

با استفاده از ماوس‌های بی‌سیم می‌توانید سیستم خود را از فاصله‌ی حدودا ۹ متری کنترل کنید.

مزیت اصلی ماوس‌های بی‌سیم راحتی در کارکرد است؛ چراکه هیچ آشفتگی‌ای ناشی از سیم ماوس در کنار کابل‌های برق و هندزفری وجود ندارد! همچنین اگر مدل‌های بلوتوثی را خریداری کنید، پورت USB سیستم شما اشغال نمی‌شود. جالب است بدانید که با استفاده از ماوس‌های وایرلس، این قابلیت وجود دارد که کامپیوتر متصل به پروژکتور یا تلویزیون را از فاصله ۳۰ فوتی (حدودا ۹ متری) کنترل کنید.

۵. ماوس‌های بلوتوثی در بین مدل‌های بی‌سیم گزینه‌‌هایی کاربردی هستند

6 نکته‌ی اساسی که پیش از خرید موس باید بدانید!

هنگام خرید ماوس بی‌سیم، اصولا انتخاب شما بین مدل‌های فرکانس رادیویی (RF) و بلوتوثی محدود می‌شود. به طور کلی سرعت پاسخ‌دهی ماوس‌های RF در مواردی ممکن است که کمی بیشتر از نمونه‌های بلوتوثی باشد، همچنین راه‌اندازی آن‌ها هم بسیار آسان‌تر (دانگل یا رابط بی‌سیم ماوس به راحتی در پورت USB قرار می‌گیرد) است.

از طرفی نقطه‌ی ضعف این ماوس‌ها این است که دانگل (رابط ماوس که کامپیوتر را به ماوس وصل می‌کند) آن یکی از درگاه‌های USB را درگیر می‌کند و صورت گم‌شدن آن تقریباً غیرممکن است که بتوانید جایگزینی برای آن پیدا و خریداری کنید. همچنین ماوس‌های RF در معرض تداخل‌های رادیویی بیشتر با سایر تجهیزات محیط هستند.

در عین حال ماوس‌ها بلوتوثی محصولاتی راحت‌تر‌اند که درگاه USB گران‌بهای شما را اشغال نمی‌کند و باتری آن تا یک الی دو سال دوام می‌آورد. همچنین اشتراک‌گذاری یک ماوس بین چندین کامپیوتر بسیار ساده‌تر است. اگرچه راه‌اندازی ماوس بلوتوثی به چند مرحله‌ی اضافی نیاز دارد و باید منتظر بمانید تا کامپیوتر ماوس را بوت کند، اما در بیشتر موارد، خرید ماوس بلوتوثی راه‌حلی کارا و اقتصادی است.

۶. تفاوت‌های ماوس‌های لیزری با اپتیکی را بشناسید!

همانطور که می‌دانید دو نمونه از متداول‌ترین ماوس‌ها، گزینه‌های اپتیکی و لیزری هستند که در واقع حاصل از یک فناوری‌اند. به طور کلی تفاوت اصلی این دو کالا در این است که ماوس اپتیکی از یک LED برای انعکاس و شناسایی سطح زیرین خود استفاده می‌کند، در حالی که ماوس لیزری از اشعه‌ی لیزر برای ردیابی حرکت استفاده می‌کند. به همین دلیل نیز، ماوس‌های اپتیکی قابل استفاده بر روی انواع سطوح صاف و مات هستند در حالی که اکثر نمونه‌های لیزری روی سطوح متنوع‌تری از جمله شیشه کار می‌کنند.

ماوس‌های اپتیکی قابل استفاده بر روی انواع سطوح صاف و مات هستند در حالی که اکثر نمونه‌های لیزری روی سطوح متنوع‌تری از جمله شیشه کار می‌کنند.

ماوس‌های لیزری محصولاتی با دقت و حساسیت بالاتری هستند و می‌توانند در رتبه‌‌های بالای DPI قرار گیرند. این مساله به این معنی است که ماوس‌های لیزری می‌توانند حرکات را با دقت بیشتری ردیابی کنند و در کنار آن سریع‌تر روی صفحه حرکت کنند، بنابراین در صورت انجام کارهای عادی ممکن است لازم باشد که حساسیت ماوس خود را کم کنید.

درواقع بدون کم کردن DPI در کاربری‌های عمومی، مشکلی به نام شتاب (Acceleration) ایجاد می‌شود که منجر به حرکت بیشترِ نشانگر ماوس زمانی که ماوس را سریع حرکت می‌دهید نسبت به حرکت آرام آن می‌شود! این مساله برای گیمیرها موضوع بسیار آزاردهنده است، بنابراین این افراد معمولا ثبات یک ماوس اپتیکی را به دقت بیشتر ماوس لیزری ترجیح می‌دهند.

بازگشت به فهرست

دیگر ویژگی‌های ماوس‌های مدرن

راهنمای خرید موس

اکنون که با اصول اولیه‌ی انتخاب ماوس آشنا شدید، می‌توانیم برخی از ویژگی‌های غیر ضروری (ولی برای برخی کاربران بااهمیت) که در ماوس‌های مدرن می‌بینیم را بررسی کنیم.

  • دکمه‌ها و صفحات دکمه‌ای گردان (Buttons and Dials): همانطور که دیدید اکثر ماوس‌ها حداقل دو دکمه دارند که معمولاً برای راست کلیک و چپ کلیک از آن‌ها استفاده می‌شود. ماوس‌های پیچیده‌تر شامل دکمه‌های اضافی در بالا، دکمه‌های کناری برای دسترسی به منظور اقدامات خاص دکمه‌های گردشی هستند. جالب است بدانید که در بسیاری از موارد، این ماوس‌های چند دکمه‌ای دارای نرم‌افزار ویژه‌ای هستند که به دکمه‌ها امکان سفارشی‌سازی و مپ مجدد را با توجه به نیازهای کاربر می‌دهد. بنابراین با کمک آن می‌توانید طیف وسیعی از عملکردهای متنوع را انجام دهید.
  • نورپردازی (Lighting): چراغ‌های ال‌ای‌دی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که عمدتاً در ماوس‌های بازی یافت می‌شود. با وجود نورپردازی‌های مختلف در ماوس، علاوه بر زیبایی شاهد پخش نور با اعمال اکشن‌های مختلف خواهید بود. نورپردازی این ماوس‌ها قابل شخصی‌سازی است تا با بازی‌های مختلف قابل تطابق باشد.

بازگشت به فهرست

ماوس بخرم یا ترک پد؟

موس بخرم یا ترک پد؟

یک پیشنهاد دیگر برای خرید ماوس این است که به جای یک ماوس معمولی، یک ترک پد (Trackpad) مستقل مشابه آنچه در لپ تاپ وجود دارد خریداری کنید. البته باید در نظر داشته باشید که ترک پدها برای کارهایی مانند بازی و ویرایش تصویر چندان مناسب نیستند، اما در عین حال برخی از کاربران سیستم‌های مبتنی بر لمس را بصری‌تر و راحت‌تر می‌دانند. از نظر ارگونومی، طراحی صافِ ترک پدها ممکن است برای انجام کارهای مختلف کارا نباشد، اگرچه برخی از محصولات هوشمندانه از این مساله عبور و با ساخت ماوس‌های قابل انعطاف، این مشکل را حل کرده‌اند!

  • ماوس گیمینگ در برابر ماوس معمولی؛ بررسی تفاوت‌ها
  • ماوس سیم‌دار در برابر بی‌سیم؛ کدام برای گیمینگ بهتر است؟

بازگشت به فهرست

پرفروش‌ترین مدل‌های ماوس در بازار ایران

حال که با انواع ماوس‌های رایج برای مسافرت، گیم و کاربری‌های عمومی آشنا شدید، وقت آن است تا نگاهی به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین‌های این حوزه بیاندازیم و نظر کاربران دیجی‌کالا را جویا شویم.

ماوس تسکو مدل TM2018N

ماوس تسکو مدل TM2018N

ماوس تسکو مدل TM2018N یکی از محصولات پیشرفته‌ی شرکت تسکو است که با وجود ۷ دکمه برای اجرای بازی‌های کامپیوتری و کنترل مولتی‌مدیا گزینه‌ای اقتصادی با کارایی بالا است. TM2018N قابلیت تنظیم دقت ماوس تا ۳۲۰۰ dpi را دارد و حسگر آن به‌صورت نوری یا اپتیکال است که ثبات لازم برای گیمرها را به ارمغان می‌آورد.

ابعاد این نوع ماوس خوش‌دست در حدود ۳۹×۸۶×۱۳۰ میلی‌متر و وزن آن تنها ۱۳۵ گرم است. همچنین محدوده‌ی دقت آن ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ و ضربه‌پذیری کلیدهای آن ۵۰۰۰۰۰۰ بار است. درباره‌ی دیگر مشخصه‌های این ماوس می‌توان اذعان داشت که طول سیم آن به ۱.۵ متر می‌رسد و همراه با پوششی از نوع کتان است که مقاومت بالایی دارد و به راحتی صدمه نمی‌بیند. البته لازم به ذکر است که برای اتصال این دستگاه به رایانه بایستی از درگاه استاندارد USB استفاده کنید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس تسکو مدل TM 264N

ماوس تسکو مدل TM 264N

اگر به دنبال کالایی با قیمت پایین، اپتیکال، دقت قابل قبول و مناسب برای کاربری‌های عمومی هستید، ماوس تسکو مدل TM 264N، انتخابی ایدئال به شمار می‌آید. این محصول از جمله کالاهای سیمی (۱.۵ سانتی‌متری) است که با محدوده دقت ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ و DPI حدودی ۱۲۰۰ گزینه‌ای اقتصادی برای خرید و کارهای دم‌دستی به حساب می‌آید.

TM 264N، از طریق پورت USB به هر سیستمی متصل می‌شود و با وجود سه کلید برای انجام فعالیت‌های کامپیوتری راحتی کافی را برای کارهای عمومی دارد. لازم به ذکر است که طراحی این دستگاه به گونه‌ای است که هم برای کاربران راست دست و هم چپ دست مناسب است. در کنار این موارد ابعاد کلی آن ۳۵ × ۶۵ × ۱۱۵ میلی‌متر و وزن ماوس تنها ۶۷ گرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس آرمو مدل M27

موس آرمو مدل M27

ماوس آرمو مدل M27، یکی دیگر محصولات اقتصادی است که ویژگی‌های قابل‌توجهی از جمله DPI با نرخ ۱۰۰۰، حسگرهای اپتیکال به منظور ثبات در کار، سیمی، رابط USB و وزن ۴۰ گرمی است. این مدل ماوس به شکلی طراحی شده است که هم برای چپ دستان و هم راست‌دستان مناسب است و در کنار آن ابعاد جمع‌وجوری در حدود ۱۲۰x70x40 میلی‌متر دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس مخصوص بازی اونیکوما مدل CW905

ماوس مخصوص بازی اونیکوما مدل CW905

یکی از محبوب‌ترین ماوس‌های گیمینگ در بین کاربران دیجی‌کالا، ماوس اونیکوما مدل CW905 است. وزن این مدل در حدود ۱۲۰ گرم است و با ظاهر جذاب و قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند انتخابی با ارزش خرید بالا باشد. تعداد دکمه‌های این ماوس ۶ عدد و حسگر آن از نوع لیزری است. در کنار این موارد لازم است بدانید که محدوده‌ی دقت آن بیشتر از ۳۲۰۰ و همراه با رابط USB و از نوع سیمی است. از دیگر مزایای این نوع ماوس، طراحی و کیفیت ساخت بسیار بالاست که با DPI 8000، کلیک‌های نرم، RGB، ابعاد ۵۰x50x90 میلی‌متر و سیمی بلند همراه شده است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس ریزر مدل DeathAdder Essential

ماوس ریزر مدل DeathAdder Essential

ماوس ریزر مدل DeathAdder Essential، کالایی از نوع اپتیکال و با محدوده‌ی دقت بیش از ۳۲۰۰ است. به طور کلی این ماوس دارای ۵ کلید، سیم، دکمه‌های Hyperesponse، قابلیت حداکثر ۱۰ میلیون کلیک، سنسور نوری و ۶۴۰۰ DPI است که با رابط ‌USB و قیمتی مناسب، از جمله نمونه‌های گیمینیگ میان‌رده به حساب می‌آید. البته ابعاد این ماوس ۱۲۷x72x42 میلی‌متر و وزن آن تنها ۹۰ گرم است که در بین مدل‌های مختلف ماوس گزینه‌ای کوچک به حساب می‌آید؛ اما خوش‌دستی و ارگونومی فوق‌العاده آن می‌تواند این مورد را به خوبی پوشش دهد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس بی سیم تسکو مدل TM 690W

ماوس بی سیم تسکو مدل TM 690W

یکی از مدل‌های محبوب و زیبای ماوس در بین انواع نمونه‌های بی‌سیم، ماوس تسکو مدل TM 690W با محدوده‌ی دقت ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ و از نوع اپتیکال است. TM-690W محصولی با کیفیت از شرکت تسکو است که با استفاده از دانگل بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شود و در سه حالت ۸۰۰Dpi – ۱۲۰۰Dpi – ۱۶۰۰Dpi قابل تنظیم است. منبع تغذیه این ماوس یک باتری قلمی سایز AA است و فرکانس کاری‌ای در محدوده‌ی ۲.۴ گیگاهرتز دارد. در کنار این ویژگی‌ها لازم به اذعان است که این ماوس اقتصادی ابعادی در حدود ۱۱۶x66x33 میلی‌متر و وزنی ۵۰ گرمی دارد که به راحتی هم قابل حمل است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس بی‌سیم تسکو مدل TM 668W

ماوس بی سیم تسکو مدل TM 668W

ماوس بی‌سیم تسکو مدل TM 668W، محصولی اپتیکال همراه با دانگل USB است که علاوه بر قیمت مناسب، فرکانس ۲.۴GHz، دارای ۶ کلید بوده و حسگر اپتیکال آن دقت بالایی در حد ۱۶۰۰DPI دارد. برد TM 668W، برابر با ۵ متر و انرژی مورد نیاز آن به وسیله‌ی دو عدد باتری قلمی سایز AAA تامین می‌شود.

لازم به تاکید است که این ماوس از اکثر نسخه‌های سیستم عامل‌ ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند و همراه با دکمه‌ی تغییر DPI قابلیت تنظیم دقت ماوس بین ۱۶۰۰-۸۰۰ را دارد. ماوس بی‌سیم تسکو مدل TM 668W، ابعاد ۳۸x63x111 میلی‌متر و وزن ۸۵ گرم دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس بی‌سیم شیائومی مدل Silent Edition

ماوس بی سیم شیائومی مدل Silent Edition

ماوس بی‌سیم شیائومی مدل Silent Edition، محصولی جذاب از سری محصولات برند معتبر شیائومی است که مجهز به دو روش اتصال بی‌سیم است که از نوع بی‌صدا بوده و هم از طریق بلوتوث و هم از طریق USB قابل اتصال به رایانه را دارد. علاوه بر این، رول اسکرول این کالا قابلیت جابه‌جایی روانی دارد و همراه با کلیک‌ها، این دکمه‌ هم صدای مزاحمی ایجاد نخواهد کرد.

همچنین این ماوس قابلیت انطباق با Android 6 ،Windows ،Mac و نسخه‌های بالاتر هر سیستم‌عامل دارد. ماوس شیائومی DPI با نرخ ۱۳۰۰ دارد، می‌تواند طیف وسیعی از کاربران معمولی تا حرفه‌ای را پوشش دهد. این دستگاه بردی تا ۸ متر دارد و ابعاد و وزن آن به تزتیب برابر با ۱۱۰x65x25 میلی‌متر و ۸۰ گرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس بی‌سیم سایلنت تسکو مدل TM 661 w

ماوس بی سیم سایلنت تسکو مدل TM 661 w

اگر به دنبال یک ماوس سایلنت یا بی‌صدا هستید و در عین حال تمایلی ندارید که زیاد هزینه کنید، ماوس بی‌سیم سایلنت تسکو مدل TM 661 w، می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. اندازه‌ی کوچک ( ۱۰۴×۶۱.۳×۳۳.۳ میلی‌متر) این کالا به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی آن را درون کیف لپ‌تاپ خود قرار دهید، همچنین این ماوس وایرلسِ ۴ کلید با استفاده از حسگر اپتیکال کار می‌کند و می‌تواند ثبات لازم در زمان کار را برای شما فراهم آورد.

به طور کلی این محصول با وجود بهره‌مندی از فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی، محدوده‌ی دقت ۸۰۰ تا ۱۶۰۰، برد ۸ متری، ضربه‌پذیری ۳۰۰۰۰۰۰ کلیک و وزن ۵۳ گرمی انتخابی کامل است که می‌توانید بدون قطعی و تداخل با سایر دستگاه‌ها، با خاطری آسوده از آن استفاده کنید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس اونیکوما مدل CW902

ماوس اونیکوما مدل CW902

ماوس اونیکوما مدل CW902، محصولی مناسب برای بازی است که ابعاد ۱۲۵x76x41 میلی‌متر و وزن ۱۲۷ گرم دارد. این کالای حرفه‌ای قیمت بسیار اقتصادی‌ای هم دارد که با وجود مشخصه‌هایی همچون ۷ عدد کلید، حسگر اپتیکال، فرکانس ۱۲۵ هرتز، محدوده‌ی دقت بیش از ۲۰۰ و دقت ۶۴۰۰ کالایی کاملا ایدئال است! البته لازم به تاکید است که با توجه به همین ویژگی‌ها هم اونیکوما همواره به عنوان یک برند معتبر در زمینه تولید گجت‌های گیمینگ در جهان شناخته شده است. بنابراین طبیعی است که محصولی با مزایای بی‌شمار و دقت بالا را به بازار عرضه کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس مد کتز مخصوص بازی مدل ۰۰s

ماوس مد کتز مخصوص بازی مدل 00s

اگر به دنبال ماوسی فوق حرفه‌ای و البته با امکانات و قیمت بالا هستید، احتمالا ماوس مد کتز مخصوص بازی مدل ۰۰s، بتواند توجه شما را جلب کند! این محصول دارای امکاناتی از جمله قابلیت اتصال از طریق کابل و پورت USB، حداکثر شتاب ۳۰G، بهره‌مندی از سیمی به طول ۱.۸ متر، ۸ عدد کلید با قابلیت سفارشی کردن، طراحی ارگونومیکی، ضربه‌پذیری ۲۰ میلیون بار کلیک و ۵۰۰۰ با نرخ DPI است. همچنین جالب است بدانید که کلید‌های این محصول قابل‌برنامه‌ریزی هستند و کاربر قادر است بنا بر نیاز خود آن‌ها را شخصی‌سازی کند. ابعاد این ماوس ۱۱۰x70x111 میلی‌متر و وزن آن ۷۷ گرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ماوس لاجیتک مدل MX Vertical

ماوس لاجیتک مدل MX Vertical

ماوس لاجیتک مدل MX Vertical، محصولی با طراحی راحت و خاص است که شامل گیرنده‌ی وایرلس یا بی‌سیم می‌شود و در کنار آن از فناوری هوشمند بلوتوث و یا کابل شارژ USB-C هم بهره برده است. درواقع این محصول مجهز به اتصال دوگانه است!

این ماوس لاجیتک با انواع سیستم‌عامل‌ها سازگار است و همراه با سنسور اپتیکال دقت بالایی را برای کاربر به‌ویژه طراحان به ارمغان می‌آورد. جالب است بدانید که این محصول تنها با یک‌بار شارژ تا ۴ ماه شارژدهی خواهد داشت و با ساختاری که دارد، می‌تواند تا ساعت‌ها در دست باشد و کمترین آسیب را به مچ دست کاربر می‌رساند. از دیگر مشخصه‌های این ماوس می‌توان به قابلیت برنامه‌ریزی دکمه‌ها، محدوده‌ی دقت ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰، باتری لیتیوم پلیمر، DPI با نرخ ۱۰۰۰ الی ۱۶۰۰ و بهره‌مندی از ۷ کلید اشاره کرد. وزن این کالای دیجیتال ۱۳۵ گرم و ابعاد آن ۱۲۰x79x78.5 میلی‌متر است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا
  • ماوس لاجیتک MX Master 3؛ بهترین برای گرافیست‌ها
  • بررسی کیبورد و ماوس گیمینگ MSI Vigor GK30؛ قیمت مناسب و کیفیت عالی
  • بررسی ماوس گیمینگ Glorious O؛ زیبا و سبک

بازگشت به فهرست

کلام پایانی

در پایان باید تاکید کنیم که در هنگام انتخاب و خرید ماوس، حتما به این موضوع فکر کنید که نیاز شما چیست؟ در همین راستا طراحان و افراد حوزه‌ی گرافیک ممکن است ترجیح دهند که یک ماوس لیزری و ارگونومیک را با توجه راحتی و دقت آن انتخاب کنند. گیمرها ثبات یک ماوس اپتیکی و سیمی را ترجیح می‌دهند و کاربران عمومی هم پشتیبانی حرکتی یک صفحه‌ی لمسی را اولویت کار خود قرار می‌دهند. بنابراین حرفه و نیاز شما عامل تعیین‌کننده در خرید است. در پایان هم امیدواریم که توصیه‌ها و نکات این نوشتار مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

منبع: MUO

نوشته راهنمای کامل خرید انواع ماوس گیمینگ و معمولی (معرفی پرفروش‌ها) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala