در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم ۲۲ روش برای سرگرم شدن در سفر جاده‌ای را به شما معرفی کنیم تا در طول مسافرت حسابی خوش بگذرانید.

۱. در سفر جاده‌ای به یک کتاب صوتی گوش دهید

گوش دادن به کتاب‌های صوتی یکی از بهترین سرگرمی‌ها در طول مسافرت جاده‌ای است. این کار نه تنها خستگی را از تن شما بیرون می‌کند بلکه می‌توانید آن را به تنهایی هم انجام دهید. پس اگر تنها به دل جاده می‌زنید یکی دو کتاب صوتی را از قبل دانلود کنید. از مزایای گوش دادن به کتاب صوتی درگیر نگه داشتن مغز است. همین موضوع مانع از ایجاد احساس خواب‌آلودگی و در نتیجه بروز حوادث جاده‌ای می‌شود.

برای دسترسی به کتاب‌های صوتی فیدیبو کلیک کنید

۲. در طول سفر جاده‌ای چند جوک بگویید

سفر جاده ای

اگر می‌خواهید در طول مسیر همراه با دوستان یا خانواده حسابی بخندید چند جوک برای هم تعریف کنید. می‌توانید این جوک‌ها را از اینترنت پیدا کنید یا در مجلات به دنبال ان‌ها بگردید.

۳. در سفر جاده‌ای بیست سوالی بازی کنید

تقریبا همه با این بازی آشنا هستند. این بازی معمایی ساده می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید، در جاده پیش بروید.

۴. به پادکست گوش دهید

گوش دادن به پادکست هم شبیه به شنیدن کتاب صوتی است و حتی در سفرهای تنهایی هم قابل انجام است. قبل از شروع سفر چند پادکست مورد علاقه‌تان را پیدا کنید تا در طول سفر به آن‌ها گوش دهید.  اگر تنها سفر نمی‌کنید می‌توانید بعد از گوش دادن به پادکست درباره‌ی آن با یکدیگر صحبت کنید تا بتوانید از مسیر لذت ببرید؛ و البته با نظرات یکدیگر بیشتر آشنا شوید.

  • ۵ کار مهم که پیش از سفرهای جاده‌ای طولانی باید بکنید

۵. به یک لیست موسیقی گوش دهید

موسیقی همان چیزی است که مسافرت جاده‌ای را کامل می‌کند. قبل از شروع سفر تمام آهنگ‌هایی که دوست دارید را دانلود کنید. بعد آن‌ها را براساس سبک، خواننده یا هر فیلتری که دوست دارید دسته‌بندی کنید. همه چیز برای لذت بردن از جاده آماده است.

۶. در جاده کنار بزنید

بله، در جاده کنار بزنید تا کمی استراحت کنید. هر یکی دو ساعت یک بار ماشین را در جایی مطمئن با منظره‌ای زیبا نگه دارید و پیاده شوید. کمی بدنتان را بکشید، یک لیوان چای یا قهوه بنوشید و حتی بازی کنید. این کار هم روحیه‌ی شما را خوب نگه می‌دارد هم خستگی و گرفتگی را از عضلات بدن شما می‌گیرد.

۷. عکس بگیرید

ترفندهای عکس گرفتن در سفر

از منظره‌ها، خوراکی‌هایی که می‌خورید و خودتان حسابی عکس بگیرید. این عکس‌ها به خاطرات سفر تبدیل می‌شوند و سال‌های سال بعد می‌توانید با هر بار نگاه کردن آن‌ها، دوباره حس‌وحال آن سفر را تجربه کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید این عکس‌ها را به صورت آلبوم یا استوری‌های دسته‌بندی شده در اینستاگرام خود منتشر کنید تا دیگران هم در سفر شما را همراهی کنند.

  • چگونه در مسافرت با گوشی خود عکس‌های حرفه‌ای بگیریم؟

۸. سفرنامه بسازید

درباره‌ی سفر و اتفاقاتی که می‌افتد بنویسید. اگر می‌توانید عکس‌هایی هم از اتفاقات بگیرید تا بعدا با چاپ کردن آن‌ها سفرنامه‌تان را کامل کنید. حتی می‌توانید از اتفاقات مختلف در طول سفر عکس هم بگیرید و بعد از سفر، با وصل کردن آن‌ها به یکدیگر، یک مستند کوتاه بسازید. برای مستند سازی سفر می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • در یک دفتر خاطرات بنویسید و عکس‌هایی که با دوربین چاپ سریع می‌گیرید را هم در کنار نوشته‌ها بچسبانید.
  • هر روز یک پست وبلاگ بنویسید و عکس و فیلم‌هایی که گرفته‌اید را آنجا آپلود کنید.
  • از هر مکانی که ایستادید یک سوغاتی کوچک بخرید.
  • به هر مکانی که رسیدید با تابلوی آن عکس بگیرید و از کارهایی که می‌کنید هم فیلم بگیرید.

تمام این‌ها را می‌توانید بعد از پایان سفر مونتاژ کنید و یک مستند عالی بسازید.

۹. بخوابید

وقتی در جاده هستید بخوابید، البته همه به غیر از راننده! خوابیدن در ماشینی که در حال حرکت در جاده است، همراه با شنیدن موسیقی و بازی جریان هوا روی صورت‌تان می‌تواند یک تجربه‌ی عالی باشد. بعد از اینکه حسابی خستگی‌تان در رفت جای خود را با راننده عوض کنید تا او هم بخوابد.

  • ۱۰ توصیه‌ی منحصر به‌فرد برای اینکه در طول سفر راحت‌تر بخوابید

۱۰. برای تماشای مناظر زیبا از جاده‌ی اصلی خارج شوید

اگر قبل از سفر برنامه‌ریزی کرده باشید می‌دانید که در طول مسیر چه چیزهایی منتظر شما است. با نزدیک شدن به هر جاذبه‌ی طبیعی، توریستی یا حتی رستوران‌های عالی بین جاده‌ای، از مسیر اصلی خارج شوید و به آن منطقه بروید. مسیر بخشی از سفر است و به همین دلیل باید حسابی از آن استفاده کنید و خاطره بسازید.

۱۱. از یک نقشه‌ی کاغذی استفاده کنید

این بار در سفر تکنولوژی را کنار بگذارید و برای سفر جاده‌ای خود از نقشه‌ی کاغذی استفاده کنید. مسیریابی با نقشه‌ی کاغذی واقعا سرگرم کننده و البته نوستالژی است که می‌تواند یکنواختی رانندگی را از بین ببرد.

۱۲. طلوع و غروب خورشید را تماشا کنید

تماشای طلوع و غروب خورشید در جاده طبیعت گردی

وقتی تصمیم به سفر جاده‌ای می‌گیرید مطمئن باشید که حداقل یک غروب یا طلوع خورشید را خواهید دید. تماشای این صحنه‌ی طبیعی زیبا می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. برای تماشای این صحنه کنار بزنید، بساط صبحانه یا عصرانه را بچینید، دوربین‌ها را آماده کنید و در حال تماشای خورشید خستگی در کنید و حسابی عکس بگیرید.

۱۳. پیک‌نیک جاده‌ای داشته باشید

خوردن غذا در حین رانندگی آزاردهنده است و می‌تواند ماشین را هم کثیف کند. پس برای خوردن غذا در یک جای خوش آب‌وهوا توقف کنید، یک زیرانداز پهن کنید و روی آن بنشینید.

  • ۸ خوراکی عالی برای سفرهای جاده‌ای

۱۴. حداقل یک شب کمپ بزنید

کمپینگ در سفر نوروزی

هیج جیز بهتر از کمپ زدن در طبیعت و تماشای آسمان شب قبل از خواب نیست. سفر جاده‌ای موقعیت خوبی برای تحربه‌ی کمپ زدن در طبیعت را فراهم می‌کند. فرقی ندارد در مسیرتان به ساحل دریا می‌رسید، جنگل یا یک منطقه‌ی نیمه جنگلی، یک شب چادر زدن در طبیعت و روشن کردن آتش در هر محیطی دلچسب است.

۱۵. با هم گپ بزنید

مسافرت جاده‌ای وقت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با هم گپ بزنید. حتما قرار نیست یک صحبت هدفمند و جدی را پیش ببرید. یک گفت‌وگوی ساده و دوستانه مثل گفتن از احوالات خود، پرسیدن درباره‌ی مشکلاتی که اخیرا دوست‌تان با آن درگیر بوده، آخرین کتابی که خوانده‌اید یا هر موضوع ساده‌ی دیگری که از صحبت درباره‌ی آن خوشحال می‌شوید برای گپ زدن عالی است.

  • ۷ اصل مهم که باید در یک سفر دوستدار طبیعت رعایت شوند

۱۶. از آرزوها و برنامه‌های آینده‌تان بگویید

برنامه ریزی برای آینده

حالا که تصمیم گرفته‌اید گپ بزنید بد نیست کمی هم رویاپردازی کنید. از آرزوها و برنامه‌هایی که برای آینده‌تان دارید صحبت کنید. از دوستان یا اعضای خانواده‌تان مشورت بگیرید و با هم نقشه‌های جادویی بکشید. همچنین می‌توانید با هم برای انجام یک کار گروهی برنامه‌ریزی کنید. این کار گروهی می‌تواند یک برنامه‌ی کتاب‌خوانی ساده باشد یا راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین از دست‌سازه‌هایتان.

۱۷. از گوشی موبایل فاصله بگیرید

حتما می‌دانید که منظور ما از پیشنهاد ۱۷ راننده نیست چون او قطعا در ابتدای مسیر گوشی موبایل خود را کنار گذاشته است. به جای بازی با موبایل، در طول مسیر مسافرت جاده‌ای با هم‌سفران خود بازی کنید. بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در ماشین انجام دهید. مثلا ۲۰ سوالی که بالاتر به آن اشاره کردیم یا حتی پانتومیم، همه‌ی این‌ها اجازه نمی‌دهند از جاده خسته شوید.

  • همه‌ی نکاتی که برای اولین سفر تنهایی باید در نظر بگیرید

۱۸. بد آورده‌اید؟ بخندید

اگر در طول سفر اتفاقی برایتان افتاد و بد آوردید به جای اینکه بابت آن غصه بخورید و عصبانی شوید می‌توانید بخندید. خندیدن به اتفاقات بد در سفر می‌تواند تحمل آن‌ها را راحت‌تر کرده و مانع از مضطرب شدن شما شود. فراموش نکنید وقتی چیزی خارج از برنامه‌ریزی شما اتفاق می‌افتد پس در اختیار شما نبوده است، در نتیجه نباید خودتان را سرزنش کنید یا بابت آن با یکدیگر بحث کنید.

۱۹. یکدیگر را دلداری دهید

اگر در بین شما فردی حضور دارد که اتفاقات سختی را پشت سر گذاشته با او یک‌دلی و هم‌دردی کنید. حمایت شما از او باعث می‌شود که درباره‌ی مشکل صحبت کرده و کمی سبک‌تر شود. وقتی شرایط سخت می‌شود شما باید به عنوان یک دوست، حامی خوبی باشید.

۲۰. بازی «پلاک ماشین» را انجام دهید

بازی های مخصوص سفر با ماشین

این بازی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌ها برای مسافرت جاده‌ای است. در این بازی باید پلاک ماشینی که از کنارتان رد می‌شود یا از روبه‌رو می‌آید را بخوانید. هر کسی زودتر پلاک را بخواند برنده است.

مرور کلی

مسیریابی در سفر جاده ای طبیعت گردی

در این مطلب ۲۰ کار سرگرم‌کننده و بامزه‌ای که می‌توانید در طول مسافرت جاده‌ای انجام دهید را لیست کردیم. انجام این کارها باعث می‌شود از حضور در جاده لذت برده و متوجه گذر زمان نشوید. البته سرگرمی‌های سفر بیشتر از این‌ها هستند. اگر شما سرگرمی، بازی یا فعالیت خاصی دارید که در طول مسافرت جاده‌ای انجام می‌دهید برایمان در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منبع: theroadtripexpert

نوشته ۲۰ سرگرمی بامزه که می‌توانید در سفر جاده‌ای انجام دهید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala