باید خاطرنشان کنیم دیروز سازمان JEDEC از یک استاندارد جدید برای رم موبایل با نام LPDDR5X رونمایی کرد. به طور خلاصه حداکثر سرعت انتقال داده در رم‌های مبتنی بر استاندارد LPDDR5 به ۶۴۰۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد ولی در این تکنولوژی جدید حداکثر سرعت ۸۵۳۳ مگابیت در ثانیه امکان‌پذیر می‌شود. این سرعت تقریبا دو برابر سرعت ارائه شده توسط رم‌های LPDDR4X به حساب می‌آید.

شیائومی می 12

به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۸۹۸ از رم‌های LPDDR5X پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که نسل‌های قبلی چیپست‌های پرچم‌دار کوالکام مانند اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸۶۵ با رم‌های مبتنی بر استاندارد LPDDR5 سازگار هستند. به تازگی برخی از ویژگی‌های اسنپدراگون ۸۹۸ فاش شده و مثلا می‌توانیم به استفاده از معماری جدید ARMv9 و بهره‌گیری از هسته‌های پردازشی Cortex-X2، A710 و A510 اشاره کنیم.

بر اساس شایعات مطرح شده، احتمالا شیائومی می ۱۲ اولترا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و سرعت شارژ ۲۰۰ وات هم بهره می‌برد. روی هم رفته با نزدیک‌تر شدن به تاریخ عرضه، احتمالا در این زمینه گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد شد. شیائومی سری می ۱۱ را در آخرین ماه ۲۰۲۰ معرفی کرد و بنابراین شاید سری می ۱۲ در آخرین ماه ۲۰۲۱ از راه برسند.

منبع: GSM Arena

نوشته شیائومی می ۱۲ احتمالا با رم LPDDR5X و اسنپدراگون ۸۹۸ عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala