طبق روال همیشگی اپل، ماه اکتبر موعد معرفی مک‌های جدید این کمپانی است و به‌همین دلیل، انتظار داریم در مدت باقی‌مانده تا پایان سال جاری میلادی، کوپرتینویی‌ها یک رویداد دیگر هم برگزار کنند.

  • تمام آنچه که اپل در رویداد آیفون ۱۳ رونمایی کرد [ویدیوی خلاصه‌ی مراسم]

به گزارش مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، در هفته‌های پیش رو احتمالا اپل دست‌کم یک‌ رویداد آنلاین دیگر برگزار خواهد کرد، این یعنی هنوز می‌توان امیدوار بود تا پیش از پایان سال، محصولات بیشتری برای معرفی وجود دارند. در ادامه به مرور برخی از محصولات مورد انتظار کوپرتینویی‌ها می‌پردازیم که انتظار می‌رود تا پایان سال معرفی شوند:

مک‌بوک پروهای جدید

رویداد اکتبر اپل

بر اساس شنیده‌ها، مک‌بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی امسال با طراحی جدید و چیپ M1X (نسخه‌ی بهبود یافته‌ی چیپ M1 که سال گذشته رونمایی شد) ممکن است در ماه آینده معرفی شوند. طبق شایعات منتشر شده، این لپ‌تاپ‌ها با طراحی جدید با لبه‌های تخت تولید خواهند شد و احتمالا شارژر مغناطیسی مگ‌سیف به همراه درگاه‌هایی مانند پورت HDMI و شیار میکرو اس‌دی هم دوباره به خانواده‌ی مک‌بوک‌ها اضافه خواهند شد.

مک مینی، آی‌مک و ورک‌استیشن مک پرو

رویداد اکتبر اپل

گورمن پیش‌بینی می‌کند اپل در کنار مک‌بوک‌ها از نسخه‌های به‌روز شده‌ی مک مینی، آی‌مک بزرگ‌تر (احتمالا ۲۷ اینچی) و ورک‌استیشن مک پرو هم رونمایی خواهد کرد. این خبرنگار از احتمال معرفی نسخه‌ی ارزان‌قیمتی از مک‌بوک پرو با مشخصات پایین‌تر نسبت به مدل‌های اصلی هم گفته است.

انتظار می‌رود همگی این رایانه‌ها به چیپ اختصاصی توسعه داده شده توسط خود اپل، یعنی M1X مجهز شوند که نسبت به M1 عملکرد بهتر و ظرفیت‌های بیشتری خواهد داشت. البته هنوز این احتمال وجود دارد که غول آمریکایی معرفی این محصولات را به بعد از سال ۲۰۲۱ موکول کند.

ایرپادز ۳

ایرپادز 3

یکی از محصولاتی که انتظار می‌رفت در کنار آیفون ۱۳ در مراسم شب گذشته رونمایی شود، ایرپادز ۳ بود که متاسفانه در نهایت تا پایان مراسم سخنی از آن به میان نیامد.

اما این احتمال وجود دارد که اپل برای از دست ندادن تعطیلات سال نوی میلادی که همیشه یکی از بهترین زمان‌ها برای سودآوری کمپانی‌هاست، تا پیش از پایان سال از نسل جدید ایرپادز رونمایی کند.

نسخه‌های فعلی ایرپادز (نسخه‌های پرو و مکس را در نظر نمی‌گیریم) از سال ۲۰۱۶ و معرفی نسل اول این خانواده همچنان ظاهری یکسان داشته‌اند، اما طبق شایعاتی که تا کنون منتشر شده، این نسل قرار است با تغییرات بزرگی همراه باشد.

به‌نظر می‌رسد اپل از طراحی ایرپادز پرو در ساخت ایرپادز ۳ کمک خواهد گرفت که تنها تفاوت چشمگیر آن با نسخه‌ی پرو، پایه‌های کوتاه‌تر ایربادها خواهد بود. البته ظاهرا قرار است ویژگی حذف نویز فعال (Active Noise Cancelling) همچنان به‌صورت اختصاصی برای نسخه‌های پرو عرضه شود.

انتظار می‌رود این محصول قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار داشته باشد، اما هنوز مشخص نیست در دو نسخه به‌فروش خواهد رسید یا خیر. نسل‌های قبلی ایرپادز در دو نسخه تولید شده‌اند که یکی از آن‌ها به قابی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و دیگری به قابی با قابلیت شارژ با کابل مجهز است.

macOS Monterey

رویداد اکتبر اپل

در جریان رویداد شب گذشته، اپل از روز ۲۰ سپتامبر به عنوان زمان عرضه‌ی ۸ watchOS به‌همراه iOS 15 و iPadOS 15 خبر داد. اما در این مراسم سخنی درباره‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی جدید macOS به میان نیامد.

macOS Monterey که اولین بار در رویداد WWDC 2021 رونمایی شد و از ماه جولای بتای عمومی آن در دسترس قرار گرفت، احتمالا در پاییز به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. این نسخه با به‌روز رسانی‌هایی برای فیس‌تایم، سافاری و سایر اپ‌ها همراه خواهد بود.

همچنین، Monterey با ویژگی‌های جدیدی مانند Live Text و Universal Control عرضه خواهد شد که امکان کنترل و جابجایی سریع فایل‌ها بین چند محصول اپل را فراهم می‌کند. انتظار می‌رود زمان عرضه‌ی رسمی این نسخه هم در رویداد اکتبر اپل اعلام شود.

منبع: The Verge

نوشته ایرپادز ۳، مک‌بوک‌ پرو و سایر اعضای خانواده مک احتمالا در رویداد ماه اکتبر اپل رونمایی خواهند شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala