گفته می‌شود این دوربین از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است و در همین زمینه می‌توانیم به گزارشی اشاره کنیم که در آن آمده در سال ۲۰۲۲ لرزشگیر اپتیکال به گوشی‌های سری گلکسی A راه پیدا می‌کند. هیچ تضمینی برای راه‌یابی همان دوربین اصلی مدل‌های اولترا گوشی‌های سری گلکسی S به گوشی A73 وجود ندارد. در هر صورت در مقایسه با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی A72، کاربران با سنسور مبتنی بر رزولوشن بسیار بالاتری روبرو خواهند شد.

سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی هنگام عکاسی در محیط‌های روشن عکس‌های دارای جزئیات بسیار بیشتری را ثبت می‌کنند که البته این عکس‌ها حجم بالایی دارند. این سنسورها همچنین نسبت به نمونه‌های ۴۸ و ۵۰ مگاپیکسلی از پیکسل‌های کوچک‌تری تشکیل شده‌اند اما سامسونگ برای غلبه بر این مشکل از ترکیب ۴ در یک و ۹ در یک پیکسل‌ها استفاده می‌کند تا در محیط‌های کم‌نور عکس‌های بهتری ثبت شود.

گلکسی A73

یکی دیگر از عوارض جانبی سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی این است که در صورت استفاده از رزولوشن کامل، پردازش تصاویر طی زمان طولانی‌تری انجام می‌شود. به عنوان مثال، کاربران مدل اگزینوس گلکسی نوت ۲۰ اولترا در صورت ثبت عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی برای پردازش آن باید حدود ۲ ثانیه صبر می‌کردند. این تاخیر برای گوشی‌های میان‌رده که چیپست قدرتمندی ندارند، مشکل مهمی محسوب نمی‌شود. اما در هر صورت امیدواریم سامسونگ برای گلکسی A73 از تراشه‌ی قدرتمندی استفاده کند.

روی هم رفته به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ جذابیت گوشی‌های سری گلکسی A دوچندان خواهد شد و باید ببینیم آیا کاربران هم از این ویژگی‌های جدید استقبال خواهند کرد یا نه.

  • راهنمای خرید گوشی‌های سامسونگ؛ تفاوت مدل‌ها و سری‌های مختلف چیست؟

منبع: GSM Arena

نوشته سامسونگ گلکسی A73 ممکن است با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala