AnTuTu یکی از مشهورترین ابزارهای بنجمارک محسوب می‌شود که بخش‌های مختلف گوشی مانند پردازنده، پردازنده‌ی گرافیکی و سرعت حافظه داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، این مدل آیفون‌ ۱۳ پرو توانسته امتیاز ۸۳۹۶۷۵ را از این بنچمارک کسب کند. در نمودار زیر می‌توانید مقایسه‌ی عملکرد آیفون ۱۳ پرو ۱ ترابایتی را در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مشاهده کنید.

آیفون 13 پرو

همانطور که می‌بینید، به لطف بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی بسیار بهتر و البته افزایش قابل توجه ظرفیت حافظه، در این دو قسمت فاصله‌ی قابل توجهی بین دو مدل وجود دارد. چیپست A15 مانند نسل قبلی مبتنی بر فناوری ساخت ۵ نانومتری است و در کل در زمینه‌ی سرعت پردازنده اختلاف زیادی با نسل قبلی ندارد. طبق اعلام شرکت TSMC که سازنده‌ی A15 است، این تراشه فقط ۷ درصد سریع‌تر از نسل قبلی محسوب می‌شود و ۱۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

در هر صورت طبق این بنچمارک، آیفون‌ ۱‌۳ پرو ۱ ترابایتی در زمینه‌ی مموری حدود ۴۴ درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند که در این زمینه حافظه داخلی و البته رم نقش مهمی را ایفا می‌کنند. روی هم رفته به نظر می‌رسد اگرچه مدل‌های ۱ ترابایتی آیفون ۱۳ پرو‌ و ۱۳‌ پرو مکس قیمت بسیار بالایی دارند، ولی در عوض عملکرد بسیار بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

  • موشکافی دوربین آیفون‌ ۱۳ پرو مکس؛ پیشرفته‌ترین دوربین اپل

منبع: PhoneArena

نوشته نتایج اولین بنچمارک آیفون ۱۳ پرو ۱ ترابایتی از عملکرد درخشانش خبر می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala