گوشی شیائومی ۱۱T پرو از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که البته از دو قسمت ۲۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل شده است. معمولا تمام گوشی‌هایی که از شارژ بسیار سریع پشتیبانی می‌کنند، دارای باتری دو بخشی هستند. یکی از مدیران شیائومی در این رابطه می‌گوید: «مانند این است که دو ورودی و دو مخزن مختلف برای بنزین ماشین داشته باشید. در نتیجه به جای پر کردن با سرعت پایین، می‌توانید همزمان دو مخزن را پر کنید.»

شیائومی 11T پرو

اگرچه شیائومی ۱۱T پرو از شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند، اما از طرف دیگر تمام این انرژی راهی گوشی نمی‌شود و به دلیل اتلافی که در مسیر پیش می‌آید، باتری این گوشی با سرعت تقریبا ۱۰۰ وات شارژ می‌شود. اما در نهایت برای اینکه شارژ این گوشی را از ۰ به ۱۰۰ درصد برسانیم، باید چقدر منتظر بمانیم؟ طبق بررسی‌های صورت گرفته، این کار فقط ۲۵ دقیقه طول می‌کشد.

این یعنی در بین گوشی‌هایی که راهی بازار جهانی شده‌اند، شیائومی ۱۱T پرو در رابطه با زمان لازم برای شارژ باتری خود رکورد جدیدی ثبت کرده است. در ادامه می‌توانید زمان لازم برای شارژ کامل باتری این گوشی را در کنار تعدادی از مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی مقایسه کنید.

زمان لازم برای شارژ کامل (به دقیقه)
شیائومی ۱۱T پرو ۲۵
اوپو فایند X3 پرو ۲۹
وان‌پلاس ۹ پرو ۳۰
ZTE Axon 30 5G ۴۵
گلکسی S21 اولترا ۶۸
گلکسی S21 پلاس ۷۰
آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۱۸
آیفون ۱۲ پرو ۱۱۸
گوگل پیکسل ۵ ۹۳

هرچند خود شیائومی ادعای زمان ۱۷ دقیقه را برای شارژ کامل باتری ۱۱T پرو مطرح کرده، ولی برای این تست شارژ باتری از ۲ به ۱۰۰ درصد رسیده است. اگر هم نگران وضعیت باتری هستید، باید بگوییم که شرکت‌های چینی میلیاردها دلار برای چنین فناوری‌هایی هزینه کرده‌اند و از طرف دیگر شیائومی هم می‌گوید برای این باتری از سیستم مدیریت حرارت پیشرفته‌ای استفاده کرده و بعد از ۸۰۰ چرخه‌ی شارژ (معادل حدود ۲ سال استفاده) ظرفیت باتری به ۸۰ درصد ظرفیت اولیه‌ی خود می‌رسد که رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه تکنولوژی باتری گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته پیشرفت چندانی نداشته، شرکت‌هایی مانند شیائومی با ارائه‌ی فناوری‌های شارژ فوق سریع می‌توانند تا حد زیادی بر این محدودیت غلبه کنند. در نهایت امیدواریم که دیگر شرکت‌ها هم سرعت شارژ گوشی‌های خود را به طور قابل توجهی افزایش بدهند.

  • چگونه گوشی اندرویدی را با بالاترین سرعت ممکن شارژ کنیم؟

منبع: PhoneArena

نوشته بررسی سرعت شارژ ۱۲۰ واتی شیائومی ۱۱T پرو؛ از همه نظر فوق‌العاده اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala