این شرکت با انتشار پستی در توییتر از تاریخ و زمان معرفی محصول جدید خود خبر داده اما جزییات دیگری را در مورد این محصول فاش نکرده است. اگرچه تصویر این پست توییتری یادآور نوری است که روی لنز دوربین گوشی می‌افتد، اما باز هم به‌صورت واضح مشخص نیست. اکنون برای رونمایی از گوشی‌های اکسپریا مارک ۴  زمان مناسبی به‌نظر نمی‌رسد. کوالکام هنوز از چیپست جدید اسنپدراگون رونمایی نکرده و علاوه بر این، سری گوشی‌های اکسپریا مارک ۳ نیز اخیراً وارد بازار شده است.

سونی

بنابراین شواهد و مدارک نشان می‌دهد که سونی احتمالا به دنبال رونمایی از یک گوشی میان‌رده است. اما همانطور که از مراسم معرفی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ مشخص شده بود، گوشی‌های هوشمند میان‌رده این شرکت نمی‌تواند دلیل برگزاری یک رویداد بزرگ باشد. شایان ذکر است که این شرکت گوشی‌های اکسپریا ۱ و ۵ مارک ۳ خود را در ماه آوریل معرفی و چند ماه بعد نیز از اکسپریا ۱۰ مارک ۳ رونمایی کرد.

اکسپریا ۱۰ مارک سه یک گوشی نسبتا کوچک و جمع و جور به حساب می‌آید. این محصول از نمایشگری ۶ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۵۲۰ بهره می‌برد که پنلی از جنس OLED داشته و از فناوری HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. چگالی پیکسل‌ها در این نمایشگر به عدد بسیار خوب ۴۵۷ پیکسل در هر اینچ می‌رسد و این یعنی از لحاظ درخشندگی و کیفیت تصاویر به نمایش درآمده، اکسپریا ۱۰ مارک ۳ از بهترین میان‌رده‌های موجود است.

رفرش‌ریت نمایشگر این گوشی اما به ۶۰ هرتز محدود می‌شود که بسیار عالی می‌شد اگر حداقل این عدد به ۹۰ هرتز می‌رسید. نسبت تصویر این گوشی ۲۱:۹ است که یعنی باید طبق معمول با گوشی کشیده‌ای روبه‌رو باشیم اما با این حال به نسبت اکسپریا ۱۰ مارک ۲ حدود ۳ میلی‌متر کوتاه‌تر و اندکی هم کم‌عرض‌تر است. بنابراین با گوشی طرف هستیم که به‌راحتی می‌توان با یک دست هم با آن کار کرد.

روی پنل پشتی، در ماژولی بسیار کوچک، شاهد سه دوربین هستیم که شامل یک سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۷ میلی‌متری، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با قابلیت ثبت تصاویر در زاویه‌ی ۱۲۰ درجه و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز ۵۴ میلی‌متری می‌شوند. این سنسور قادر است تا ۲ برابر به صورت اپتیکال بزرگ‌نمایی کند که برای یک میان‌رده کافی است.

  • چرا گوشی‌های سونی دیگر پرطرفدار نیستند؟

قلب تپنده‌ی این گوشی را اسنپدراگون ۶۹۰ تشکیل می‌دهد که پردازنده‌ای نسبتا قدرتمند با هسته‌های جدید و با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G است. بدین ترتیب اکسپریا ۱۰ مارک ۳ را باید از اولین گوشی‌های میان‌رده‌ی شرکت ژاپنی بدانیم که به این شبکه‌ی پرسرعت مجهز شده. در کنار این تراشه اما از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به‌عنوان تنها ترکیب موجود استفاده شده که در کنار هم می‌توانند نیازهای معمولی و روزمره‌ی کاربران را با سرعت و قدرت بسیار خوبی انجام دهند.

در چند دوره‌ی گذشته، گوشی‌های اکسپریا ۱ ، ۵ و ۱۰ مارک ۳ جزء پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سونی بودند. اگر محصول جدید شرکت سونی گوشی هوشمند باشد، احتمالاً سری جدیدی از گوشی‌های سونی خواهد بود. البته هیچ مدرکی که نشان دهد این گوشی از سری جدید اکسپریا خواهد بود وجود ندارد.

ما گزارشات قبلی در مورد گوشی‌های هوشمند سونی را بررسی کرده‌ایم، اما هیچ شایعه‌ای در مورد گوشی‌های آینده این شرکت وجود ندارد. سونی در حال تولید محصولاتی مثل پلی‌استیشن، هدفون، دوربین و … است. اما هیچ چیز جدیدی در مورد گوشی‌های هوشمند این شرکت منتشر نشده است. بنابراین بهتر است صبر کنیم و بیبینیم که در رویداد ۲۶ اکتبر ( ۴ آبان) سونی، این شرکت از کدام محصول جدید خود رونمایی خواهد کرد.

  • با پول موبایل ۲۵۰۰ دلاری اکسپریا پرو چه چیزهای دیگری می‌توان خرید؟

منبع: AndroidAuthority

نوشته گوشی جدید سونی اکسپریا ۴ آبان معرفی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala