بر اساس گزارش‌ها، اپل قصد داشته تا پایان سال جاری میلادی حدود ۹۰ میلیون واحد از مدل‌های مختلف آیفون ۱۳ را تولید کند ولی حالا به شرکای این شرکت اطلاع داده شده که به دلیل کمبود قطعات، میزان سفارش از این رقم پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر میزان عرضه‌ی این گوشی‌ها پایین‌تر از حد انتظار است و افزایش فشار به دلیل کمبود قطعات-به‌خصوص در فصل تعطیلات-منجر به بزرگ‌تر شدن این مشکل و طولانی‌تر زمان انتظار خریداران می‌شود.

کمبود آیفون 13

اپل ماه‌هاست که با مشکل کمبود تراشه دست و پنجه نرم می‌کند و خریداران محصولاتی مانند مک‌بوک پرو، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲، آی‌مک، مک‌بوک ایر و آیپد پرو گاهی اوقات برای دریافت آن‌ها مدت زیادی منتظر می‌مانند. مدتی قبل، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرد که اپل میزان تولید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک را به دلیل کمبود قطعات به نصف می‌رساند. این در حالی است که فقط چند روز دیگر نسل جدید مک‌بوک پرو معرفی می‌شود.

بر اساس گزارش‌های مختلف، به نظر می‌رسد بحرانی جهانی کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا می‌کند و اگرچه اپل هم تحت تاثیر این بحران قرار گرفته، اما نسبت به دیگر شرکت‌ها وضعیت بسیار خوبی دارد. تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی به خاطر همین کمبود با مشکلات بزرگ‌تری روبرو شده‌اند که همین موضوع منجر به افزایش قیمت محصولات آن‌ها شده است.

  • هر آنچه درباره‌ی کمبود جهانی تراشه و اثرات آن باید بدانید

منبع: GSM Arena

نوشته اپل تولید آیفون ۱۳ را به دلیل کمبود تراشه کاهش می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala