یکی از جذاب‌ترین مشخصات این هدست ظاهر آن است که حالتی شبیه به چشم حشرات دارد:

vive flow
هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی

تصاویری که در اولین توییت بلس منتشر شده‌اند با بسیاری از اطلاعات موجود در گزارش‌های منتشر شده در روز دوشنبه هم‌خوانی دارند، اما ایده‌ی بهتری از ظاهر کلی دستگاه در اختیار ما می‌گذارند.

در نگاه اول شیشه‌های بزرگ با طیف رنگی طلایی و بژ که در جلوی دستگاه قرار دارند، مانند شیشه‌های عینک آفتابی به‌نظر می‌رسند که می‌توان از پشت آن‌ها محیط اطراف را تماشا کرد، اما اطلاعات و تصاویری که در ادامه منتشر شدند، از حضور چندین دوربین در قسمت جلویی هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی خبر می‌دهند.

اولین تصاویر فاش شده از اچ‌تی‌سی Vive Flow نشان می‌دهند این هدست را می‌توان به‌وسیله‌ی کابل مخصوص به یک دستگاه استوانه‌ای شکل متصل کرد که احتمالا قدرت دستگاه را افزایش می‌دهد. تصاویری که بلس کمی بعد منتشر کرد از وجود پردازش درونی (و فن خنک کننده) در این استوانه خبر می‌دهند و همین باعث شده بعضی ادعا کنند این استوانه‌ی عجیب احتمالا قاب حمل هدست است.

تصاویر دیگری هم وجود دارند که امکان اتصال هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی به گوشی هوشمند را به نمایش می‌گذارند.

با توجه به تصاویر، ظاهرا هیچ بندی برای قرار گرفتن دور سر کاربر وجود ندارد. بیشتر هدست‌های واقعیت مجازی محبوب بازار برای ایجاد تعادل و کنترل وزن دستگاه، به نوعی بند مجهز هستند که دور سر کاربر قرار می‌گیرد. باید دید مدیریت اچ‌تی‌سی در حذف این بند و جایگزین کردن آن با ظاهری مشابه عینک‌های طبی تا چه حد موفق خواهد بود.

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی Vive Flow شباهت زیادی به پروژه‌ی Proton این شرکت دارد. این پروژه یک نمونه‌ی آزمایشی از هدست واقعیت ترکیبی بود که در فوریه ۲۰۲۰ توسط این کمپانی به نمایش گذاشته شد.

پروژه Proton هم مانند Vive Flow از طراحی مشابه چشم حشرات بهره می‌گرفت و امکان اتصال به یک پک را داشت. البته هنوز مشخص نیست که اچ‌تی‌سی Vive Flow همان نسخه‌ی نهایی Proton است یا خیر، اما احتمال صحیح بودن این حدس بسیار زیاد است.

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی
هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی
vive flow
هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی

اگر کنجکاو شده‌اید اطلاعات بیشتری درباره‌ی این هدست عجیب کشف کنید، باید تا روز پنج‌شنبه که زمان برگزاری رویداد رسمی اچ‌تی‌سی است صبر کنید. با توجه به این که یکی از شعارهای منتشر شده برای این مراسم «Go with the Flow» است، احتمال معرفی این دستگاه در مراسم فردا بیشتر می‌شود.

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی

طبق توییت‌های ایوان بلس، هدست واقعیت مجازی جدید تایوانی‌ها در ماه نوامبر با قیمت ۴۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

همچنین، کمپانی تایوانی روز گذشته با انتشار توییتی از تیزر کوتاهی رونمایی کرد که محصولی شبیه به یک هدست واقعیت مجازی را به نمایش می‌گذارد.

منبع: The Verge

نوشته مشخصات هدست واقعیت مجازی جدید اچ‌تی‌سی فاش شد؛ ظاهری عجیب و شبیه به چشم حشرات اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala