به‌ جای طراحی P شکل دوربین‌ها که در رندر‌های اولیه‌ی سایت OnLeaks مشاهده کرده‌ایم، جدیدترین رندر‌ها از کوچک‌تر و جدا شدن بخش دوربین‌های دوگانه‌ی گلکسی S22 اولترا سامسونگ خبر می‌دهند. براساس گزارش یک منبع آگاه، طراحی P شکل دوربین از طرح کلی ماکت‌های اولیه‌ی این گوشی گرفته شده که سازندگان قاب از آن استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که سنسور‌های لنز تله فوتو این گوشی نسبت به قبل از کیفیت بهتری برخوردار باشد اما سایر لنز‌های این گوشی، لنز دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و لنز دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی همانند قبل خواهد بود.

 گلکسی S22 اولترا

هر دو سنسورهای تله فوتو با زوم ۳ برابری و تله پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری ممکن است تفاوت ۱۰ تا ۱۲ مگاپیکسلی در رزولوشن با یک‌دیگر داشته باشند. براساس گزارش وب‌سایت LetsGoDigital، به نظر می‌رسد که هر چهار دوربین گلکسی S22 اولترا سامسونگ از ویژگی OIS بهره خواهند برد. این در حالی است که در گلکسی S21 اولترا فقط لنز فوق عریض به این فناوری مجهز نشده بود.

بنابر رندرهای قبلی که از گلکسی S22 اولترا سامسونگ منتشر شده است، این دستگاه دارای چهار گوشه تیز مانند نوت ۲۰ اولترا خواهد بود. طراحی شاسی این گوشی، مشابه سری گلکسی نوت است. نمایشگر این گوشی، ۶.۸ اینچی است و پنلی از نوع Dynamic AMOLED 2X با وضوح +QHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی را دارا خواهد بود. بسته به بازار هدف، این گوشی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ یا اگزینوس ۲۲۰۰ تجهیز می‌شود.

بر اساس تأیید رسمی سامسونگ، تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ از پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 استفاده خواهد کرد. ظاهراً سامسونگ قصد استفاده از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی را ندارد. بنابراین، کره‌ای‌ها به دنبال استفاده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی پیشرفته‌تر می‌روند. باتری این دستگاه نیز ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. یک شارژر با توان ۴۵ یا ۶۵ واتی نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود.

  • گلکسی S22 اولترا دوربین و نمایشگر بی‌نظیری خواهد داشت

انتظار می‌رود که سامسونگ در طراحی گلکسی S22 اولترا از طراحی مشابه‌ گلکسی S21 اولترا استفاده کند. این گوشی لبه‌های بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد و شکل استوانه‌ای آن فضای داخلی گوشی را به حداکثر می‌رساند، به طوری که جایگاه اختصاصی قلم S Pen در داخل گوشی تعبیه خواهد شد. رندرها رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی این گوشی را نشان می‌دهند که رنگ قرمز آن مشابه گلکسی S8 و S9 است. به طور کلی تحلیلگران معتقدند که مدل اولترا از سری گلکسی S جانشین سری گلکسی نوت خواهد بود.

اخیراً شایعه شده که گلکسی S22 اولترا به دلیل تاخیر طولانی در عرضه‌ی گلکسی S21  فن ادیشن، ممکن است کمی دیرتر معرفی شود. اما این‌ها تنها در حد حدس و گمان هستند و امکان دارد در اواخر ماه فوریه سال بعد ما شاهد رونمایی از پرچم‌دار جدید این غول تکنولوژی کره‌ای باشیم.

  • سرعت شارژ سری گلکسی S22 می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن باشد

منبع: GSMArena

نوشته رندر‌های جدید گلکسی S22 اولترا طراحی متفاوت ماژول دوربین را نشان می‌دهند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala