این تصاویر ماژول‌های شیشه‌ای صفحه‌نمایش نیستند، بلکه گلس‌های محافظ شیشه‌ای هستند که برای گوشی‌های سری گلکسی S22 طراحی شده‌اند. از آن‌جایی که شرکت‌های سازنده‌ی قاب و وسایل جانبی گوشی‌های هوشمند زودتر از معرفی گوشی به ابعاد آن دسترسی پیدا می‌کنند، افشاگران معمولاً ابتدا به سراغ آن‌ها می‌روند. به نظر می‌رسد که سری گلکسی S22 سامسونگ درمقایسه‌با S21 کنونی، عرض بیشتر و ارتفاع کمتری خواهد داشت و گوشه‌هایش کمی گِردتر به‌نظر می‌رسد. حاشیه‌های دور نمایشگر نیز بسیار کم شده و از هر طرف متقارن است. این تصاویر همچنین طراحی ساده‌ی قاب گوشی‌های گلکسی S22 را نشان می‌دهند. با این وجود، محافظ‌های نمایشگر همیشه ابعاد گوشی را به‌طور دقیق نشان نمی‌دهند و از این رو نمی‌توان با قطعیت در مورد آن‌ها صحبت کرد.

 

براساس شایعات اخیر منتشر شده در مورد پرچم‌داران جدید سامسونگ، گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی S22 اولترا به ترتیب از نمایشگر ۶.۱ اینچی و ۶.۶ اینچی استفاده کرده و به دوربین سلفی حفره‌ی نمایشگر و دوربین اصلی با لنز ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل GN1 مجهز خواهند شد. سایز پیکسل در این حسگر ۱ میکرومتر بوده و فوکوس خودکار در تمام جهات از قابلیت‌های اصلی آن خواهد بود. از لحاظ سخت‌افزاری انتظار می‌رود مدل‌هایی که قرار است در بازارهای جهانی عرضه شوند، به پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ مجهز باشند که طبق شایعات اخیر، از پردازنده‌ی گرافیکی AMD بهره می‌برند. این در حالی است که نسخه‌های چینی و آمریکایی به تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام مجهز خواهند بود.

  • رندر‌های جدید گلکسی S22 اولترا طراحی متفاوت ماژول دوربین را نشان می‌دهند

گلکسی S22

همچنین گواهینامه‌ی ۳C تایید کرده که هر سه نسخه‌‌ی گلکسی S22 از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی خواهند کرد. براساس اطلاعات قبلی، نسخه‌ی پایه‌‌ و پلاس گلکسی S22 به‌ترتیب از باتری ۳۷۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره برده و مدل اولترا با وجود جایگاه اختصاصی قلم S Pen در بدنه خود، احتمالا از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی نسل پیشین خود استفاده خواهد کرد.

گزارشات اخیر حاکی از آن است که این غول کره‌ای دنیای فناوری قصد دارد حدود ۲۰ میلیون گوشی از کل سری S22 تولید کند که در‌مقایسه‌ با ۲۵ تا ۳۰ میلیون گوشی معمول این شرکت، هدف‌گذاری بسیار محافظه‌کارانه‌ای است. باوجوداین‌، این هدف‌گذاری ۲۰ میلیونی ممکن است با شروع تولید انبوه یا پس از رونمایی دستخوش تغییر شود. کاهش هدف‌گذاری فروش ممکن است به‌دلیل مشکل کمبود جهانی تراشه باشد که به‌نظر می‌رسد با نزدیک‌شدن به پایان سال ۲۰۲۱ بدتر شود و عامل دیگر نیز احتمالا کاهش آمار فروش گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در چند سال گذشته باشد.

اکنون که صحبت از گوشی‌های گلکسی S22 شده است، بد نیست مروری داشته باشیم به پرچم‌دار حال حاضر سامسونگ یعنی گلکسی S21. امسال گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ زودتر از موعد مورد انتظار معرفی شدند و تغییرات زیادی را به همراه خود آوردند. این گوشی‌ها از ‌نمایشگرهای OLED با رزولوشن پایین‌تر برخوردار هستند و محل قرار دادن مموری کارت میکرو SD نداشته و شارژری هم در جعبه آنها موجود نیست. در همین حال گوشی سامسونگ گلکسی S21 دقیقاً همان چیزی است که باید باشد؛ گوشی پر از قابلیت، با نهایت کیفیت و بدون هیچ کم و کاستی اما با این حال، همچنان شارژری در جعبه آن وجود ندارد.

  • نام پرچم‌‌دار جدید سامسونگ گلکسی S22 اولترا خواهد بود؛ خبری از برند «نوت» نیست

گلکسی S22

گلکسی S20 اولترا قرار بود برترین گوشی تولید شده سری گلکسی سامسونگ تا آن زمان باشد، اما نتوانست به این هدف دست پیدا کند. در آن گوشی شما می‌توانستید از صفحه‌ای با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی لذت ببرید اما این ویژگی تنها در رزولوشن ۱۰۸۰p ممکن بود. دوربین تله فوتو گوشی که در تبلیغات دارای توانایی زوم ۵ برابری عنوان شده بود در حقیقت تنها توانایی زوم ۴ برابری را داشت. در این میان بهتر است در مورد گزینه زوم Space Zoom اصلاً صحبت نشود زیرا کیفیت قابل‌قبولی نداشت. دوربین اولترا واید سنسور بی‌نظیری داشت اما به دلیل فقدان قابلیت فوکوس خودکار نمی‌توانست عکس‌های مکرو خوبی بگیرد. باتری نیز ظرفیت زیادی داشت اما طول عمر آن در گلکسی S20 اولترا مناسب نبود.

حالا گلکسی S21 سامسونگ تمامی نواقص سری قبل را جبران می‌کند. این گوشی دارای صفحه نمایشی با کیفیت ۱۴۴۰p بوده و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و امکان فعال شدن این گزینه به صورت تطبیقی را نیز دارد. این گوشی همچنین، دارای دو لنز مخصوص به عکسبرداری تله فوتو می‌باشد. یکی از لنزها برای زوم ۳ برابری و دیگری برای زوم ۱۰ برابری به ‌صورت اپتیکال به کار خواهد رفت. دوربین اولترا واید این گوشی دارای قابلیت فوکوس خودکار است که در عکاسی به صورت ماکرو به کار می‌آید. گوشی جدید سامسونگ همچنین، از شبکه‌های ارتباطی با پهنای باند وسیع پشتیبانی می‌کند و در کمال تعجب و ناباوری، با قلم S Pen نیز سازگار است. این نکته گلکسی S21 اولترا را به اولین گوشی از سری غیر از گلکسی نوت سامسونگ تبدیل می‌کند که دارای قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen است.

جدیدترین گوشی سری گلکسی، جدیدترین پردازنده شرکت اسنپدراگون را در درون خود جای داده است. تمامی مدل‌های بازار جهانی گوشی از پردازنده اگزینوس که توسط خود شرکت سامسونگ تولید شده، استفاده می‌کنند در حالی که مدل‌های تولید شده برای بازار آمریکا و چین در درون خود پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ خواهند داشت. میزان حافظه رم در این سری به ۱۲ گیگابایت افزایش پیدا کرده و یک مدل تولید شده به صورت محدود با حافظه رم ۱۶ گیگابایت نیز در دسترس خواهد بود.

دوربین این گوشی نیز تغییرات خوشایندی را به خود دیده است. دوربین واید یا دوربین اصلی دستگاه، همان دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی نسل گذشته با گشودگی دیافراگم f/1.8 می‌باشد که در کنار آن یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته اما اکنون قابلیت فوکوس خودکار نیز به آن افزوده شده است. سیستم زوم این گوشی به صورت کامل تغییر کرده و اکنون شامل دو دوربین ۱۰ مگاپیکسلی یکی با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و دیگری با قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری به همراه یک لنز ۲۴۰ میلیمتری پریسکوپی است.

گذشته از این‌ها، به هرحال باید منتظر سری جدید پرچم‌داران سامسونگ باشیم و ببینیم آیا سری گلکسی S22 مثل همیشه می‌تواند با استقبال خوب کاربران مواجه شود یا نه.

  • سرعت شارژ سری گلکسی S22 می‌تواند بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن باشد

منبع: GSMArena

نوشته شیشه‌ی محافظ گلکسی S22 از نمایشگر بزرگ‌تر و بدون حاشیه‌‌ی آن خبر می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala