این گوشی هوشمند از نسل پنجم اینترنت (۵G) بهره می‌برد و از دو سیم‌کارت و باندهای n5 و n7 و n66 و n77 پشتیبانی می‌کند. نام شارژر این دستگاه در اسناد تأییدیه‌ی آن MC300 است و از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار خواهد بود. احتمالا این گوشی از ویژگی‌های دیگری مثل NFC و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بهره خواهد برد. در اسناد FCC آمده که این محصول به‌همراه هدفون موتورولا MH191 به‌ بازار عرضه می‌شود.

موتورولا موتو جی 71هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات فنی این گوشی منتشر نشده است. اما موتورولا احتمالا در سال جاری از این گوشی رونمایی و آن را در دسترس کاربران اروپا و ایالات متحده آمریکا قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد که این گوشی با سیستم‌عامل اندروید نسخه‌ی ۱۱ رونمایی شود اما به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را نیز دریافت خواهد کرد. شرکت موتورولا در آگوست سال جاری از گوشی موتو جی ۵۰ ۵G رونمایی کرد، اما شواهد حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد مدل بعدی گوشی یادشده را با نام موتو جی ۵۱ ۵G معرفی کند.

براساس گزارشات اخیر، موتو جی ۵۱ ۵G احتمالا به تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۷۵۰G کوالکام در کنار چهار گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود این گوشی در مدل دیگری با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه شود. همچنین گفته شده که این اسمارت‌فون در چند مدل با حافظه‌‌ی داخلی متفاوت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ معرفی این گوشی‌ها منتشر نشده ولی احتمال می‌رود که موتورولا تا آخر امسال از این گوشی‌ها رونمایی کند.

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، شرکت موتورولا هفته‌ی پیش از جدیدترین گوشی اقتصادی خود یعنی موتو جی Pure رونمایی و عنوان ارزان‌ترین گوشی سری جی را از آن خود کرد. این گوشی با قیمت ۱۶۰ دلار حتی از موتو جی Play (دلار ۱۷۰) هم با قیمت کمتری عرضه می‌شود. بد نیست نگاهی کوتاه به ارزان قیمت‌ترین گوشی سری جی بیاندازیم.

  • جزئیات جدیدی از موتورولا موتو G31 فاش شد

قلب تپنده‌ی موتورولا موتو جی Pure، پردازنده‌ی هلیو جی ۲۵ است که ضعیف‌ترین نسخه‌ی پردازنده هلیو جی محسوب می‌شود. این تراشه‌ی ۱۲ نانومتری از هشت هسته‌ی Cortex A53 بهره می‌برد. هلیو جی ۲۵ به‌خوبی از پس انجام کار‌های سبک برمی‌آید، اما نباید انتظار تجربه گیمینگ خاص و یا اتصال ۵G را از آن داشته باشید. همچنین، باتری موتورولا موتو جی Pure بیست درصد کوچک‌تر از باتری موتو جی Play است و ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت (در مقابل ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت موتو جی Play) ظرفیت دارد که از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می کند. موتورولا می‌گوید که باتری این گوشی دو روز دوام می‌آورد.

موتو جی Pure از ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. درگاه کارت حافظه‌ی جانبی برای افزایش میزان حافظه تا سقف ۵۱۲ گیگابایت هم در آن تعبیه و اندروید ۱۱ هم به‌صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است. موتورولا موتو جی Pure همانند موتو جی Play از بدنه‌ای پلاستیکی با گواهی IP52 برای مقاومت در برابر قطرات آب تولید شده است. موتو جی Pure، مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ و رفرش ریت ۶۰ هرتزی است. یافتن چنین نمایشگر‌هایی در گوشی‌های هوشمند اقتصادی، چندان غیرمعمول نیست. با این وجود، همچنان این یک گزینه برای کسانی است که به نمایشگری بزرگ برای تماشای فیلم و بازی کردن احتیاج دارند.

مجموعه دوربین دوگانه این گوشی از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۴ و یک حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۴ تشکیل شده است. هر دو دوربین‌ جلو و عقب این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه دارند، در حالی که دوربین عقب موتو جی Play از ویژگی فیلم‌برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه آن هم به دلیل مجهز بودن به پردازنده‌ی اسنپدراگون بهره می‌برد. در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی این گوشی یک فلش LED هم دیده می‌شود. همچنین اسکنر تشخیص اثر انگشت هم در قسمت پشتی گوشی قرار دارد.

  • گوشی ارزان موتورولا Edge 20 لایت با مشخصات فنی خوب معرفی شد

منبع: Gizmochina

نوشته موتورولا موتو جی ۷۱ از فناوری NFC و ۵G پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala