اگر به تصویر منتشر شده با دقت نگاه کنید، می‌توانید دوربین فیس آیدی، میکروفن و حسگر نور محیطی را ببینید. در اوایل هفته جاری، یکی از کاربران ردیت ادعا کرده که مک‌بوک پرو بعدی از فناوری فیس آیدی استفاده نمی‌کند و اپل همچنان از حسگر اثر انگشت تاچ آیدی بهره خواهد برد. لازم به ذکر است که با توجه به کیفیت پایین این عکس، نمی‌توانیم به صحت این تصویر اطمینان کنیم. ولی اگر این تصویر درست باشد، مک‌بوک پرو M1X با ناچ و حاشیه‌های بسیار کم نمایشگر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مک‌بوک پرو اپل

طبق گزارش یک منبع آگاه دیگر، در نسخه‌ی بتای سیستم‌عامل macOS Monterey رزولوشن های احتمالی نمایشگر های مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی به‌ترتیب ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ و ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ خواهد بود. کم کردن ۷۴ پیکسل از ارتفاع هر دو معادل، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را ارائه می‌دهد. تمامی مک‌بوک‌های فعلی اپل دارای نسبت تصویر یادشده هستند، بنابراین افزایش ۷۴ پیکسل در ارتفاع می‌تواند نشانه‌ای از وجود ناچ نمایشگر و حاشیه‌های باریک باشد.

شایع دیگری حاکی از آن است که توسعه‌دهنده‌ای به نام Saagar Jha متوجه شده که در یکی از بیلدهای Safari Technology Preview برای نمایشگر مک به safeAreaFrame API ارجاع داده شده است. این API شباهت زیادی به APIهای مورد استفاده در iOS دارد که کمک می‌کنند تا محتواها به درستی برای صفحه خمیده و ناچ آیفون و آیپد نشان داده شوند. با این حال، ایده «ناحیه امن» در مک‌ها برای بخش‌های دیگر رابط کاربری مثل نوار ابزار در حالت تمام صفحه نیز استفاده می‌شود. در نتیجه، این API ممکن است ارتباطی به ناچ نداشته باشد.

  • رویداد Unleashed اپل با محوریت مک‌های جدید ۲۶ مهر برگزار می‌شود

به هر حال استفاده از ناچ نمایشگر نیاز به بهینه‌سازی‌هایی برای سیستم‌عامل نیاز خواهد بود و در حال حاضر عملکرد macOS در این زمینه کاملا مبهم است، زیرا استفاده از ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر کاملا روی نوار منوی مک قرار می‌گیرد و این کمی عجیب خواهد بود. افزون‌براین، در شایعه دیگری ادعا می‌شود که کل صفحه‌کلید مک‌بوک پرو جدید سیاه است و احتمالا بزرگ‌ترین تغییر بصری در صفحه‌کلید از زمان طراحی مجدد یونی‌بادی (Unibody) در دهه گذشته را شامل می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که شاسی بازطراحی‌شده کمی ضخیم‌تر از نسل گذشته باشد.

بد نیست بدانیم که اپل در سال ۲۰۱۷ با معرفی آیفون ۱۰ از سیستم تعیین هویت جدیدش با نام فیس آیدی (Face ID) رونمایی کرد که ماهیت کاملا متفاوتی از تاچ آیدی ارائه می‌داد. درحقیقت، فیس آیدی از سخت‌افزار درهم‌تنیده همچون حسگر نور محیطی و تشخیص مجاورت، دوربین مادون قرمز، پروژکتور و حسگر روشن‌کننده به‌منظور تشخیص صورت در تاریکی تشکیل شده است. غول دنیای فناوری سخت‌افزار یادشده را در کنار اسپیکر، میکروفن و دوربین سلفی در بریدگی زائد و بزرگی موسوم به ناچ گرد هم آورده و برای پنجمین سال متمادی از این ترکیب در گوشی‌های آیفون بهره‌گرفته است.

اپل در روز دوشنبه میزبان رویداد Unleashed خواهد بود و شواهد و مدارک اخیر نشان می‌دهند که این رویداد بر روی نسخه‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با پردازنده‌ی قدرتمند M1 و نمایشگرهای mini LED متمرکز خواهد شد. بنابراین ما احتمالا شاهد بیشترین تغییرات در زبان طراحی این خانواده از نوت‌بوک‌های اپل پس از بازطراحی سال ۲۰۱۶ خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود که این نوت‌بوک‌ها از درگاه کارت حافظه، پورت HDMI و شارژ مغناطیسی نیز بهره ببرند. به هر حال باید صبر کرد و دید که در رویداد روز دوشنبه اپل از چه محصولاتی رونمایی خواهد شد.

  • اپل در رویداد ۲۶ مهر از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

منبع: Macrumors

نوشته تصویری از مک‌بوک پرو جدید اپل با ناچ صفحه‌نمایش منتشر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala