این اطلاعات را یکی از کارکنان پشتیبانی غول فناوری آمریکایی به ما داده است. یکی از کاربران آیفون ۱۳ چند ماه پیش به دلیل عدم پشتیبانی از فناوری نویز کنسلیشن با پشتیبانی فنی این شرکت تماس گرفت. در ابتدا به او گفته شد که برای رفع مشکل باید منتظر انتشار آپدیت‌های نرم افزاری باشد. با این حال، بعدها یک نماینده پشتیبانی فنی گفت که فناوری نویز کنسلیشن تماس‌های تلفنی در مدل‌های آیفون ۱۳ در دسترس نیست، به همین دلیل است که شما این گزینه را در تنظیمات گوشی خود مشاهده نمی‌کنید. همچنین به سوال در مورد احتمال پشتیبانی مجدد از این ویژگی در آینده پاسخی داده نشد.

  • مقایسه‌ی زوم دوربین گلکسی S21 اولترا، آیفون ۱۳ پرو مکس و پیکسل ۶ پرو

باید خاطر نشان کنیم که در دسامبر سال گذشته، بسیاری از کاربران آیفون ۱۳ متوجه نبود گزینه‌ای برای فعال/غیرفعال کردن نویز کنسلیشن هنگام تماس در تنظیمات گوشی هوشمند خود شدند. پس از تماس‌های متعدد با پشتیبانی اپل در نهایت مشخص شد که شرکت در حال کار بر روی رفع این مشکل است. اما گفته نشد که چه زمانی این قابلیت مجدداً در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اکنون مشخص شده که فناوری نویز کنسلیشن در آیفون ۱۳ ظاهر نخواهد شد. شایان ذکر است که اپل هیچ اطلاعیه رسمی در مورد در دسترس بودن قابلیت نویز کنسلیشن در آینده ارائه نکرده است. ممکن است یک فرد پشتیبان به دلیل ناآگاهی یا به اشتباه این موضوع را گزارش کرده باشد.

اگر اپل واقعاً تصمیم گرفته باشد که دیگر از فناوری نویز کنسلیشن در گوشی‌های خود پشتیبانی نکند، دلایل چنین اقدامی نامشخص است. به خصوص با توجه به اینکه این فناوری در گوشی‌های هوشمند نسل‌های قبلی این شرکت در اختیار کاربران قرار گرفته بود. همانطور که احتمالا می‌دانید قابلیت نویز کنسلیشن به زبان ساده یعنی حذف صداهای مزاحم اطراف شما، چه در هنگام صحبت کردن و چه در هنگام گوش دادن به موسیقی یا کتاب صورتی مورد علاقه‌تان.

  • دوربین ویوو X70 پرو، آیفون ۱۳ را در DxOMark شکست داد!

در این راستا، یک کاربر به بحثی در انجمن اپل در ماه اکتبر اشاره کرد: «من نمی‌توانم گزینه‌ی خاموش/ روشن کردن نویز کنسلیشن را در آیفون ۱۳ پرو مکس پیدا کنم. آیا این فناوری جابجا یا حذف شده است؟ وقتی از FaceTime استفاده می‌کنم و از طریق بلندگو اقدام به حرف زدم می‌کنم، صدایم قطع می‌شود.»

نویز کنسلیشن

یکی دیگر از کاربران اعلام کرد که اپل از این موضوع آگاه است: «آیفون ۱۳ هرگز این گزینه را با سیستم عامل iOS 15 نداشته است زیرا احتمالا با یک مشکل نرم افزاری همراه است. من با پشتیبانی اپل در این مورد صحبت کرده‌ام. این یک مسئله‌ی شناخته شده برای آن‌هاست که در حال حاضر بدون اعلام هیچ زمانی برای بازگرداندن آن، روی این موضوع کار می‌کنند.» باید دید در نهایت مسئولان شرکت اپل در مورد بازگرداندن این فناوری چه تصمیمی خواهند گرفت.

  • اپل بیش از ۴۰ میلیون آیفون ۱۳ در تعطیلات سال نوی میلادی فروخته است

منبع: Gizchina

نوشته اپل هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن پشتیبانی فناوری نویز کنسلیشن به آیفون ۱۳ ندارد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala