گلکسی A53 5G قرار است امسال به عنوان جانشین گلکسی A52 راهی بازار شود. سال گذشته سامسونگ با عرضه‌ی مدل A52 در کنار A72 توانست توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند چرا که این گوشی‌ها از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار بودند و در عین حال قیمت مناسبی داشتند. به همین خاطر خیلی مورد توجه قرار گرفتند و سامسونگ هم توانست سود خوبی از فروش آن‌ها کسب کند.

به صورت کلی هم گوشی‌های سری گلکسی A5X از زمان ورود تاکنون توانستند واقعا فروش خوبی داشته باشند و در راستای تکرار موفقیت، شرکت کره‌ای تصمیم گرفت مدل جدیدتر یعنی گلکسی A53 5G را نیز تولید کند اما هنوز شاهد رونمایی رسمی آن نیستیم. در خبرهای اخیر تصاویری از این گوشی را شاهد بودیم و به لطف آن‌ها می‌دانیم نماینده‌ی میان‌رده‌ی بعدی سامسونگ قرار است با چه ظاهری راهی بازار شود، همچنین مدل‌های اولیه از آن در بنچمارک هم حضور پیدا کردند و به همین خاطر توانستیم از برخی از مشخصات فنی آن هم اطلاعاتی کسب کنیم.

امروز اما از سرعت شارژر آن باخبر شدیم که باید بگوییم این خبر رسمی است چرا که تصویر گواهی آن از وب‌سایت صدور گواهی ۳C بدست آمده است. شارژری با این سرعت برای میان‌رده‌ای که در سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شود اصلا جالب نیست و اگرچه قادر است آن را با سرعت قابل قبولی شارژ کند اما اینکه سایر میان‌رده‌ها و حتی گوشی‌های اقتصادی از شرکت‌های رقیب با شارژری سریع‌تر راهی بازار می‌شوند انتظارمان را از سامسونگ بالا می‌برد. با این حال امیدواریم حداقل سال آینده پیشرفتی را در این زمینه شاهد باشیم.

A53 5G شارژر 15 واتی

سال گذشته گوشی‌هایی نظیر گلکسی A52، گلکسی A52 5G، گلکسی A52s 5G و حتی گلکسی S20 فن ادیشن در حالی که از شارژرهایی با سرعت ۲۵ وات پشتیبانی می‌کردند اما سامسونگ آن‌ها را با شارژر ۱۵ واتی درون جعبه راهی بازار کرد و به نظر می‌رسد قصد ندارد امسال تغییری در این روند ایجاد کند. با این حال خوشحالیم حداقل برخلاف پرچم‌دارها، در جعبه‌ی این گوشی‌ها شارژر وجود دارد و مجبور نیستیم به صورت جداگانه برای خرید آن هزینه کنیم.

آنچه از گلکسی A53 5G می‌دانیم

گلکسی A53 5G شاید یکی از مورد انتظارترین میان‌رده‌های سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ باشد چرا که شنیدیم سامسونگ می‌خواهد یک سری از قابلیت‌های گوشی‌های پرچم‌دار را به میان‌رده‌هایش اضافه کند. تاکنون شاهد اضافه شده قابلیت‌هایی نظیر لرزشگیر اپتیکال، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، سه‌سال پشتیبانی نرم‌افزاری، استاندارد ضد آب و گرد و غبار و … به گوشی‌های میان‌رده‌ی شرکت بودیم اما به نظر می‌رسد میان‌رده‌های بعدی قرار است در بخش دوربین هم تحولی داشته باشند. هرچند فعلا مشخص نشده دوربینی که قرار است به عنوان سنسور اصلی در گلکسی A53 5G ایفای نقش کند چند مگاپیکسلی است.

با توجه به امتیازی که این محصول در بنچمارک گیک‌بنچ کسب کرد (۶۹۰ تک هسته‌ای و ۱۸۴۶ چند هسته‌ای)، باید بگوییم از لحاظ توانایی پردازشی عملکرد بسیار خوبی را از این محصول شاهد خواهیم بود. البته تعجب خاصی هم ندارد چرا که قلب تپنده‌ی این محصول تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۰۰ خواهد بود. این تراشه اگرچه هنوز رسما رونمایی نشده اما از آن‌جایی که اگزینوس ۱۰۸۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری و چهار هسته‌ی قدرتمند از نوع Cortex-A78 رونمایی شد، قطعا اگزینوس ۱۲۰۰ باید پیشرفت بیشتری نسبت به آن داشته باشد. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ می‌خواهد تراشه‌ی گرافیکی این پردازنده را به کمک AMD تولید کند تا بدین ترتیب AMD را بخشی جدانشدنی از تراشه‌های آینده‌ی سامسونگ بدانیم.

بنچمارکی که از گلکسی A53 5G با تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۰۰ منتشر شد

از دیگر مشخصات گلکسی A53 5G سوا از شارژر ۱۵ واتی و تراشه‌ی اگزینوس ۱۲۰۰ می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با وضوح +FHD، اندروید ۱۲، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، سنسور اثرانگشت درون صفحه و دوربین چهارتایی اشاره کرد که متاسفانه از نوع و اندازه‌ی آن‌ها بی‌خبریم. به احتمال بسیار فراوان باید شاهد مدل ۸ گیگابایتی این گوشی هم باشیم اما چون فعلا خبرها در رابطه با آن محدود است باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر بمانیم تا به طور دقیق در این باره اطلاعات کسب کنیم.

  • رندر گلکسی A73 از طراحی آشنا و حذف جک هدفون خبر می‌دهد
  • گلکسی A53 شاید با دو تراشه‌ی متفاوت راهی بازار شود
  • مشخصات سامسونگ گلکسی A53 5G در گیک‌بنچ دیده شد

منبع: GSMArena

نوشته گلکسی A53 5G با شارژر ۱۵ واتی عرضه می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala