ارائه‌‌ی پنل‌های OLED به آیپدها ظاهراً فرصت جدیدی را برای ال‌جی دیسپلی به دلیل اندازه و نسبت ابعاد نمایشگر این گجت‌های محبوب فراهم می‌کند که تامین‌کنندگان رقیب در حال حاضر قادر به تولید آن نیستند. در همین راستا، این شرکت در نهایت توانسته به تولید مقرون‌به‌صرفه پنل‌های LTPO دست پیدا کند تا بتواند حضور خود را به‌عنوان یکی از تأمین‌کنندگان نمایشگر سری آیفون ۱۴ اپل تضمین کند. پیش از این اپل تصمیم داشت آیفون ۱۴ مکس را با یک پنل LTPS استاندارد ۶۰ هرتزی یا یک پنل LTPO مدرن ۱۲۰ هرتزی عرضه کند، اما اکنون گویا LG توانسته به اندازه کافی آزمایش‌های موفقیت‌آمیز را انجام دهد تا جایگاه خود را در مجموعه‌ی تامین‌کنندگان صفحه‌نمایش LTPO سری آیفون ۱۴ حفظ کند.

  • عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است

یک گزارش منتشر شده اخیراً ادعا کرده که شرکت BOE به طور مشابه در حال آماده شدن برای عرضه‌ی پنل‌های OLED برای مدل‌های آینده آیپد است. به گفته‌ی وب‌سایت کره‌ای The Elec، تأمین کننده‌ی اپل یعنی BOE به‌تازگی یکی از کارخانه‌های خود را در چین به منظور تولید نمایشگرهای OLED بزرگ‌تر برای دستگاه‌هایی غیر از گوشی‌های هوشمند از جمله تبلت‌ها و رایانه‌ها، با تغییراتی همراه کرده است. با تغییراتی که BOE در کارخانه‌ی تولید نمایشگر خود ایجاد کرده، این شرکت قادر به تولید نمایشگرهای ۱۵ اینچی خواهد بود، اما باید دید که آیا اپل قصد دارد تا در آینده یک آیپد ۱۵ اینچی را عرضه کند یا نه. این گزارش ادعا می‌کند که BOE احتمالا پس از تبدیل شدن به تأمین‌کننده‌ی نمایشگرهای آیفون ۱۳ در سال گذشته، قصد دارد نمایشگرهای OLED را برای آیپدهای آینده تأمین کند.

اگرچه نمایشگرهای OLED می‌تواند برای اولین بار در سال آینده با آیپد‌های جدید عرضه شود، اما ال‌جی قصد دارد تولید انبوه این پنل‌ها را در کارخانه‌ی پاجو در سال ۲۰۲۴ آغاز کند. این زمان به طور کلی با سایر گزارش‌های اخیر همخوانی دارد که نشان می‌دهد آیپد OLED اپل بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. طبق گزارش وب‌سایت TheElec، اپل امسال برنامه‌های خود را برای عرضه‌ی آیپد با نمایشگر OLED کنار گذاشته است.

  • آیفون SE 4 با نمایشگر ۵٫۷ اینچی ممکن است در سال ۲۰۲۳ عرضه شود

منابع مؤثق اعلام کرده‌اند که دلیل این تصمیم ناتوانی سامسونگ در ارائه‌ی نمایشگرهای OLED مطابق با الزامات کیفی اپل و با قیمت مناسب بوده است. گفته می‌شود که نمایشگر‌های مد نظر غول فناوری آمریکایی به جای ساختار معمولی تک لایه‌ای، دارای دو ساختار متوالی با دو لایه انتشار هستند که این پنل‌ها پروسه‌ی ساخت و هزینه‌ی بیشتری نیز برای آن‌ها به همراه دارد.

اوایل سال گذشته، ال‌جی مجبور شد تولید پنل‌های LCD برای آیفون را متوقف و بخش گوشی‌های هوشمند خود را تعطیل کند. این شرکت از آن زمان کسب و کار خود را به سمت پنل های OLED تغییر شکل داده و در حال تسریع در گسترش ظرفیت تولید خود است. اکنون، ال‌جی قصد دارد حضور خود را در زنجیره‌ی تامین صفحه نمایش اپل با یک استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت افزایش دهد که به کارخانه پاجو این امکان را می‌دهد تا سال ۲۰۲۴ دو برابر تعداد پنل‌های OLED نسل ششم، نمایشگر تولید کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل  با حل مشکلات زنجیره‌ی تأمین، خود را برای معرفی محصولات جدید در سال جدید آماده می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، تأمین‌کنندگان اپل از ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته (آبان و آذر ماه) شروع به غلبه بر این کمبودها کردند و امکان ازسرگیری تدریجی عرضه‌ به بازار عادی محصولات خود را برای اوایل سال ۲۰۲۲ فراهم کردند.

همچنین این غول فناوری تصمیم دارد تا در آینده‌ی نزدیک از زیر سلطه‌ی سامسونگ برای تامین نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتز گوشی‌های هوشمند خود خارج شود. بر اساس گزارش‌های اخیر از منابع موثق و معتبر، سامسونگ همچنان سهم بزرگی از پنل‌های با طراحی حفره‌دار ۱۲۰ هرتزی آیفون ۱۴ پرو مکس را در اختیار خواهد داشت، اما این واقعیت واضح که ال‌جی ممکن است راه تولید نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتز را پیدا کرده باشد، برای اپل و دومین سازنده‌ی بزرگ صفحه‌نمایش OLED کره‌ای، یک موقعیت برد-برد محسوب می‌شود. در همین راستا به نظر می‌رسد که دو شرکت BOE و LG اساسا در حال کاهش سهم سامسونگ در زنجیره‌ی تأمین صفحه‌نمایش‌های آیفون هستند تا اپل را به یکی از مهم‌ترین اهداف خود نزدیک‌تر کنند. باید دید در آینده چه اخبار و اطلاعات دیگری در مورد منتشر خواهد شد.

  • نمایشگر پروموشن برای آیفون‌های ۱۴ پرو به صورت انحصاری باقی خواهد ماند

منبع: Macrumors

نوشته ال‌جی خود را برای عرضه‌‌ی پنل‌های OLED آیپد تا سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala