اما چند سال پیش سامسونگ تصمیم گرفت تا تولیدات برخی از محصولات خود را به کشور چین برون‌سپاری کند. اکنون قرار است تعداد بیشتری از این محصولات سامسونگ در کشور چین تولید شود. طبق آخرین گزارشات، سامسونگ در نظر دارد تا گوشی‌های هوشمند ODM بیشتری در کشور چین تولید و روانه‌ی بازار کند. گوشی هوشمند گلکسی A6s اولین گوشی ODM سامسونگ بود. این گوشی که توسط سامسونگ طراحی و در کشور چین تولید شده، نشانه‌ای از تغییر استراتژی سامسونگ برای افزایش فروش در چین و هند بوده که به هدف رقابت با شرکت‌های چینی همچون هواوی و شیائومی انجام شده است.

  • گلکسی S21 فن ادیشن در برابر پیکسل ۶؛ نبرد پرچم‌داران اقتصادی

بر اساس یک گزارش، سامسونگ در سال گذشته قصد داشت تا ۲۰ درصد از کل تولیدات گوشی‌های هوشمند خود را به شرکت‌های ODM واگذار کند، اما رقم مذکور به دلیل شیوع پاندمی کرونا پایین‌تر از حد انتظار سامسونگ بود. برای نمونه، تولیدات دو شرکت ODM همکار سامسونگ با نام‌های Wingtech و Huaqin در دو ماه فوریه و مارس سال گذشته تا ۵۰ درصد کاهش یافته بود. شرکت چینی که نخسین گوشی هوشمند ODM غول کره‌ای را تولید کرد، Wingtech نام دارد که اتفاقا بخشی از گوشی‌های یکی از رقبای سامسونگ یعنی شیائومی را نیز می‌سازد. شرکت‌های ODM سامسونگ در سال گذشته میلادی حدود ۳۰ میلیون واحد از گوشی‌ها هوشمند سامسونگ را تولید کرده بودند که فروش آن‌ها در بازارهای هدف نیز با استقبال خوبی مواجه شده بود.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که گوشی گلکسی A6s، نخستین محصول ODM سامسونگ از نمایشگر ۶ اینچ Super AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ بهره می‌برد که در مهر ماه سال ۱۳۹۷ از آن رونمایی شد. این گوشی هوشمند مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام بود که با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پردازنده‌ی این گوشی را همراهی می‌کنند. همچنین دوربین دوگانه‌ی این گوشی از دو لنز ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که به همراه دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی در نمایشگر جلویی سیستم دوربین گلکسی A6s را تشکیل می‌دهند.

  • کاربران اندروید بیشتر از کاربران iOS از آپدیت‌های نرم‌افزاری خوشحال می‌شوند

سامسونگ قبلاً هدف خود را برای تولید بیش از ۴۰ میلیون محصول ODM تعیین کرده بود. بر اساس گزارش‌ها، این تعداد به ۶۰۷۰ میلیون واحد افزایش یافته است. گفته می‌شود که کار تولید این سفارش‌ها بین سازندگان دارای قرارداد Wingtech و Hwachin تقسیم می‌شود. محصولات ODM به سامسونگ این امکان را می‌دهند که سود بیشتری را از گوشی‌های هوشمند اقتصادی خود بدست آورد. همچنین می‌تواند این گجت‌ها را به سرعت در بازار در اختیار کاربران قرار دهند. این سرعت بالا به این شرکت این اجازه را می‌دهد تا به صورت موثرتری با رقبا در این بخش به رقابت بپردازد.

باید خاطر نشان کنیم که کارخانه‌های تولیدی سامسونگ قبلاً در اطراف شهر تیانجین و هویژو چین قرار داشت. این کارخانه‌ها به دلیل کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ در کشور چین تعطیل شدند. همچنین باید گفت که گوشی‌های هوشمند ODM که اکنون در چین ساخته می‌شوند برای فروش به بازار‌های گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان ارسال خواهند شد.

  • سامسونگ چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ را با پردازنده‌ی گرافیکی AMD معرفی کرد

منبع: Sammobile

نوشته سامسونگ گوشی‌های ارزان‌قیمت بیشتری در چین تولید می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala