تاکنون در رابطه با تبلت‌های سری گلکسی تب S8 سامسونگ خبرهای متعددی منتشر شده است اما تمام آن‌ها بر اساس شایعات و صحبت‌هایی بوده که افشاگران مطرح می‌کردند. اگرچه می‌توان به بخش بزرگی از آن‌ها به خاطر معتبر بودن منبع اعتماد کرد اما به نظر می‌رسد آمازون از تمامی آن‌ها معتبر باشد تا برای بدست آوردن اطلاعات کامل از جمله قیمت و مشخصات فنی سری گلکسی تب S8 به آن متوسل شویم. البته بخشی از این اطلاعات پیش‌تر توسط افشاگران معروف منتشر شده بود اما می‌توانیم در این مطلب به صورت کامل به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8 اولترا

برخلاف پرچم‌دار سال ۲۰۲۰ سامسونگ یعنی گلکسی تب S7 پلاس، گلکسی تب S8 اولترا قدرتمندترین مدل از این سری جدید است و دو مدل دیگر از لحاظ قابلیت و امکانات پایین‌تر از آن قرار می‌گیرند. در واقع این سری شامل سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا می‌شوند. درست مانند گوشی‌های سری گلکسی S تا هارمونی خاصی بین تعداد و مدل‌های محصولات سامسونگ در دسته‌های مختلف وجود داشته باشد.

اما گلکسی تب S8 اولترا به عنوان قدرتمندترین تبلت از این سری نمایشگری ۱۴٫۶ اینچی خواهد داشت که آن را هم‌رده با لپ‌تاپ‌ها قرار می‌دهد. روی نمایشگر این محصول هم یک ناچ دیده می‌شود که میزبان دو دوربین است. سامسونگ اگرچه میزان حواشی این تبلت را در مقایسه با دو تبلت دیگر کاهش داد اما نمی‌دانیم چرا در حالی که می‌توانست این دو دوربین را در همان میزان کم حاشیه تعبیه کند، تصمیم به تعبیه‌ی آن‌ها درون یک ناچ گرفت تا بدین ترتیب توازن نمایشگر را برهم بزند. با این حال نمایشگر این تبلت آنقدر بزرگ است که این ناچ کوچک برای خیلی‌ها بزرگ دیده نمی‌شود.

اما مهم‌تر اینکه قیمت این محصول طبق آنچه که آمازون منتشر کرده برای مدل وای‌فای حدودا ۱۱۵۹ پوند و برای مدل ۵G هم ۱۳۰۸ پوند خواهد بود که بسیار زیاد به نظر می‌رسد. اگرچه گفته می‌شود قیمت مدل‌های عرضه شده در اروپا اندکی بیشتر از میزان اعلام شده خواهد بود اما خبرهای اخیری که پیرامون این محصول منتشر شده حاکی از آن است که قیمت مدل پایه‌ی وای‌فای و ۵G در بازار آمریکا به ترتیب ۱۱۵۰ و ۱۳۰۰ دلار خواهد بود. مدل پایه از این محصول ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و به احتمال فراوان ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد داشت.

طبق گفته‌های آمازون و تعدادی دیگر از افشاگران و منابع معتبر، این تبلت بعد از اینکه در کنار سری گلکسی S22 رونمایی شد، در تاریخ ۲۵ فوریه رسما برای فروش در دسترس قرار خواهد گرفت (۶ اسفند). شما می‌توانید مشخصات فنی کامل گلکسی تب S8 اولترا را در زیر بخوانید.

  • نمایشگر ۱۴٫۶ اینچی با پنلی از نوع Super Amoled و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۸۴۸ × ۲۹۶۰ پیکسل
  • ۵٫۵ × ۲۰۸٫۶ × ۳۲۶٫۴ میلی‌متر
  • ۷۲۸ گرم
  • اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1
  • اسنپدراگون ۸ نسل ۱
  • ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸/۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم
  • باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی روی پنل نمایشگر
  • دوربین ۱۳ و ۶ مگاپیکسلی روی پنل پشتی

مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8 و S8 پلاس

مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8 مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8
  • مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8
  • مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8

آمازون متاسفانه برای دو مدل پلاس و استاندارد بیشتر ترجیح داد تصاویر منتشر کند تا مشخصات فنی و جزئیاتی از این قبیل. دو تبلتی که تفاوت بین آن‌ها درست مانند گوشی‌های پرچم‌دار شرکت کره‌ای بیشتر در اندازه خلاصه می‌شود (مدل استاندارد ۱۱ اینچی و مدل پلاس ۱۲٫۴ اینچی است).

یکی از مواردی که آمازون چیزی در رابطه با آن منتشر نکرده، قیمت است. البته به لطف افشاگران و خبرگزاری‌ها، می‌دانیم قیمت پایه‌ی این دو محصول به ترتیب ۸۰۰ و ۹۵۰ دلار خواهد بود. این دو تبلت قرار است در مدلی با پشتیبانی از اینترنت ۴G یا ۵G راهی بازار شوند اما اطلاعی راجع به قیمت آن‌ها در اختیار نداریم و این قیمت هم فقط برای مدل وای‌فای آن‌هاست که در مدل پایه از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد.

علاوه بر این‌ها، می‌دانیم تبلت‌های ارزان‌قیمت‌تر شرکت کره‌ای قرار است در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و صورتی راهی بازار شوند در حالی که مدل اولترا فقط در رنگ مشکی در دسترس قرار خواهد گرفت. این نشان می‌دهد سامسونگ هم امیدوار است تبلت‌های مقرون به صرفه‌تر آن، عملکرد بهتری در فروش داشته باشند که منطقی هم به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8 مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8
  • مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8
  • مشخصات فنی و قیمت گلکسی تب S8

متاسفانه بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در جهان در فروش تبلت خیلی عملکرد موفقی ندارد. حداقل در مقایسه با بهترین شرکت از این لحاظ یعنی اپل نمی‌توان سامسونگ را خیلی قدرتمند به حساب آورد. با این قیمتی هم که شرکت برای مدل قدرتمند از سری جدید تبلت خود در نظر گرفته، شاید این روند سخت‌تر از قبل هم شود. حال باید دید تمایل کاربران در سال ۲۰۲۲ به چه سمتی خواهد بود.

شما می‌توانید مشخصات فنی کامل دو مدل گلکسی تب S8 و S8 پلاس را در زیر مشاهده کنید.

نام تبلت گلکسی تب S8 گلکسی تب S8 پلاس
نمایشگر ۱۱ اینچی با پنلی از جنس LCD، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل ۱۲٫۴ اینچی با پنلی از جنس Super AMOLED، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و وضوح ۱۷۵۲ × ۲۸۰۰ پیکسل
ابعاد ۶٫۳ × ۱۶۵٫۳ × ۲۵۳٫۸ میلی‌متر ۵٫۷ × ۱۸۵ × ۲۸۵ میلی‌متر
وزن ۵۰۷ گرم ۵۷۵۲ گرم
نرم‌افزار اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری One UI 4.1 اندروید ۱۲ سوار بر رابط کاربری One UI 4.1
پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اسنپدراگون ۸ نسل ۱
رم ۸ گیگابایت ۸ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
باتری ۸٫۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۱۰٫۰۹۰ میلی‌آمپر ساعت
دوربین اصلی ۱۳ و ۶ مگاپیکسلی ۱۳ و ۶ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسلی
اتصالات USB-C 3.2 نسل ۱، بلوتوث ۵.۲، وای‌فای ۶E، مدل مجهز به ۵G USB-C 3.2 نسل ۱، بلوتوث ۵.۲، وای‌فای ۶E، مدل مجهز به ۵G
سایر پشتیبانی از قابلیت Dex به صورت بی‌سیم، گوریلاگلس ۵، پشتیبانی از قلم S-pen (همراه با محصول عرضه می‌شود) پشتیبانی از قابلیت Dex به صورت بی‌سیم، گوریلاگلس ۵، پشتیبانی از قلم S-pen (همراه با محصول عرضه می‌شود)
  • بهترین تبلت‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱
  • سری گلکسی S22 و گلکسی تب S8 سامسونگ احتمالا با هم معرفی می‌شوند
  • گلکسی تب S8 شاید بدون شارژر عرضه شود

منبع: PhoneArena

نوشته آمازون مشخصات فنی و قیمت تبلت‌های سری گلکسی تب S8 را لو داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala