لنوو طی یکی دو سال اخیر در عرصه‌ی گوشی‌های گیمینگ فعالیت بسیار خوبی داشته است. اگرچه این شرکت برخلاف لپ‌تاپ‌های سری لیجن، گوشی‌های گیمینگ‌اش را به بازار چین محدوده کرده و خبری از آن‌ها در بازار بین‌المللی نیست اما امید می‌رود این اتفاق رخ دهد چرا که بسیاری از کاربران به گوشی‌های گیمینگ علاقه دارند.

امروز اما یکی از افشاگران معروف چینی بخشی از مشخصات فنی لنوو لیجن Y90 را فاش کرد تا بدین ترتیب از بابت یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های گیمینگی که قرار است به‌زودی رونمایی شود مطلع شویم. طبق گفته‌ی این افشاگر، نماینده‌ی مورد انتظار لنوو قرار است به پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شود. یعنی قدرتمندترین پردازنده‌ای که در حال حاضر برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دارد.

همچنین این گوشی از نمایشگری ۶٫۹۲ اینچی بهره می‌برد که رفرش‌ریت آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. این نمایشگر پنلی از جنس AMOLED دارد و نرخ الگوبرداری لمس در آن به ۷۲۰ هرتز می‌رسد تا بدین ترتیب با بالاترین سرعت ممکن به کنش‌های لمسی کاربران واکنش نشان داده شود. همچنین برای این مجموعه‌ی قدرتمند یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که با شارژر ۶۸ واتی می‌توان آن را شارژ کرد. این شارژر درون جعبه وجود دارد اما چیزی که نمی‌دانیم این است که آیا لنوو در این گوشی هم از دو پورت USB-C برای شارژ گوشی استفاده می‌کند یا خیر.

مشخصات فنی لنوو لیجن Y90

لنوو لیجن Y90 به عنوان یک گوشی گیمینگ از ۱۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در قدرتمندترین مدل خود بهره می‌برد که کاملا مناسب یا به عبارتی فراتر از حد نیاز ارزیابی می‌شود. این گوشی از دو موتور لرزشی قدرتمند بهره می‌برد تا تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار علاقه‌مندان به گوشی‌های گیمینگ قرار دهد.

سال گذشته لنوو برای گوشی گیمینگ خود یک مدل پرو هم در نظر گرفت که انتظار می‌رود امسال هم همینطور باشد و شاهد گوشی لنوو لیجن Y90 پرو هم باشیم. حال مشخصات فنی این گوشی در صورت وجود چه خواهد بود مشخص نیست.

  • لنوو طراحی گوشی لیجن Y90 را در یک ویدیوی رسمی نمایش داد
  • لنوو لیجن Y90 با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و خنک‌کننده‌ی دوگانه به‌زودی رونمایی می‌شود

منبع: GSMArena

نوشته مشخصات فنی لنوو لیجن Y90 لو رفت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala