با این حال، ادغام وان‌پلاس و اوپو در سال ۲۰۲۱ چنین اقداماتی را رسمی‌تر و عمومی‌تر کرده است. جدیدترین پرچم‌دار وان‌پلاس مدتی قبل رونمایی شد و در مورد پرچم‌دار اوپو هم اطلاعات زیادی فاش شده و بر اساس این اطلاعات، می‌توانیم در مورد جنبه‌های دیگری از این همکاری گسترده صحبت کنیم.

وان‌پلاس ۱۰ پرو بسیار زودتر از حد انتظار راهی بازار چین شده ولی در مورد نرم‌افزار این گوشی همچنان سوالات زیادی وجود دارد. از بین ویژگی‌های فاش شده از گوشی پرچم‌دار اوپو فایند X5 پرو هم می‌توانیم به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱، نسل جدید نمایشگر ۱۲۰ هرتز LTPO، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۸۰ واتی اشاره کنیم که تمام این مشخصه‌ها در گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو دیده می‌شود.

وان‌پلاس

همچنین در رندرهای منتشر شده از اوپو فایند X5 پرو می‌توانیم لوگوی شرکت هاسلبلاد را روی ماژول دوربین ببینیم و این یعنی شرکت هاسلبلاد در کنار وان‌پلاس، با اوپو هم همکاری می‌کند. در نتیجه پرچم‌دار وان‌پلاس دیگر در این زمینه منحصر به فرد محسوب نمی‌شود. از سوی دیگر، وان‌پلاس برای گوشی‌های جدید خود قصد دارد از چیپ اختصاصی MariSilicon X اوپو استفاده کند که به عنوان واحد پردازش عصبی و پردازشگر تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ضمن با توجه به اینکه این دو شرکت می‌خواهند برای رابط کاربری گوشی‌های خود از کدهای یکسانی استفاده کنند، پس عملا از نظر نرم‌افزاری هم دیگر شاهد تفاوت چندانی بین آن‌ها نخواهیم بود. در سال ۲۰۲۲، به نظر می‌رسد وان‌پلاس برای اوپو همان چیزی است که آنر زمانی برای هواوی بود؛ اگرچه با دو نام متفاوت سروکار داریم و گوشی‌ها از نظر ظاهری تا حدی با یکدیگر تفاوت دارند، اما خریداران در نهایت تجربه‌ی نسبتا یکسانی را دریافت می‌کنند و گوشی‌های موردنظر هم از چندین ویژگی مشترک بهره می‌برند.

در این میان باید خاطرنشان کنیم آنر عمدتا به عنوان سازنده‌ی گوشی‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تر شناخته می‌شد ولی وان‌پلاس و اوپو هر دو در زمینه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار و مقرون‌به‌صرفه به شدت فعال هستند و در نتیجه مشخص نیست که آیا مدیران آن‌ها گروه‌های مختلفی از کاربران را هدف قرار داده‌اند یا اینکه برای گروه‌های یکسانی گوشی تولید می‌کنند.

به عنوان مثال در مورد جدیدترین پرچم‌داران این شرکت باید بگوییم که اگرچه گوشی وان‌پلاس از سنسورهای بهتری استفاده می‌کند، اما از سوی دیگر پرچم‌دار اوپو دارای چیپست اختصاصی برای پردازش تصویر است. همچنین دوربین‌های هر دو گوشی از امکانات هاسلبلاد بهره‌مند شده‌اند. این یعنی عملا بین دوربین پرچم‌داران وان‌پلاس و اوپو نباید انتظار تفاوت‌های زیادی را داشته باشیم و زمانی که نرم‌افزار آن‌ها تا حد زیادی یکسان شود، عملا تشخیص عکس‌های ثبت شده توسط آن‌ها سخت‌تر خواهد شد.

شاید اوپو برای دوربین پرچم‌دار خود قابلیت‌های بسیار جذابی را در نظر گرفته ولی با توجه به گزارش‌های منتشر شده، در کل دوربین این گوشی تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم جذاب‌ترین ویژگی ماژول دوربین فایند X3 پرو بهره‌گیری آن از دوربین میکروسکوپی بود که ظاهرا در نسل جدید خبری از این قابلیت نیست. اوپو در سال ۲۰۲۰ با عرضه‌ی فایند X2 پرو نشان داد که می‌تواند در زمینه‌ی دوربین در برابر رقبا عرض اندام کند اما پرچم‌دار ۲۰۲۲ این شرکت ظاهرا در این حوزه ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی را ارائه نمی‌دهد.

وان‌پلاس

در همین حال، وان‌پلاس با بحران هویت مربوط به نرم‌افزار دست و پنجه نرم می‌کند. روزی روزگاری رابط کاربری OxygenOS یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوشی‌های وان‌پلاس بود که طرفداران پروپاقرص زیادی داشت. اما این رابط کاربری روزبه‌روز شباهت بیشتری به ColorOS پیدا می‌کند که در گوشی‌های اوپو مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی دیگر تعداد باگ‌های آن هم به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است. طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد OxygenOS 12 منتشر شده که اکثر آن‌ها محتوای منفی دارند.

اگر اوپو و وان‌پلاس در سال ۲۰۲۲ به دنبال موفقیت هستند، باید مخاطب موردنظر خود را مشخص کنند. آیا وان‌پلاس همچنان به خوره‌های تکنولوژی و علاقمندان به بهره‌گیری از بهترین عملکرد توجه نشان می‌دهد؟ همچنین با توجه به همکاری هاسلبلاد با این دو شرکت، چنین کاری چه پیامی به کاربران منتقل می‌کند؟

با توجه به اینکه ادغام وان‌پلاس و اوپو در ماه‌های اخیر نهایی شده و از طرف دیگر به احتمال زیاد روند توسعه‌ی جدیدترین پرچم‌داران این دو شرکت از ماه‌ها قبل آغاز شده، باید ببینیم طی ماه‌های آتی مدیران این دو شرکت چه تصمیم‌هایی اتخاذ می‌کنند. روی هم رفته امیدواریم این دو شرکت در سال جاری میلادی رویکرد واضح و مشخصی را در قبال گوشی‌های خود در پیش بگیرند. اوپو از جمله شرکت‌هایی است که به نوآوری‌های مختلف علاقه‌ی زیادی دارد و اگر مدیران اوپو و وان‌پلاس هوشمندانه عمل کنند، سهم بازار آن‌ها در سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

  • چرا همکاری نزدیک‌تر وان‌پلاس و اوپو نگران‌کننده و هیجان‌انگیز است؟

منبع: Android Central

نوشته پرچم‌داران وان‌پلاس و اوپو در سال ۲۰۲۲ دو روی یک سکه هستند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala