سامسونگ به تازگی و در جریان رویداد Display Week 2022، یک سری از نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده‌ی خود را در دسته‌های مختلف به نمایش گذاشت که از جمله این موارد می‌توان به نمونه‌های کوچک تاشو، رول‌شونده و حتی نمایشگرهایی بزرگ‌تر از نمایشگر گوشی اشاره کرد. در حال حاضر شرکت کره‌ای در این زمینه، بهترین شرکت به حساب می‌آید و انتظاری هم جز این نداشتیم که در رویداد یادشده، بیشترین نماینده را به نمایش بگذارد. از آن‌جایی هم که این رویداد بعد از سه‌سال بالاخره دارد به صورت حضوری برگزار می‌شود، برای بسیاری از کاربران خیلی جالب و هیجان‌انگیز است که از نزدیک شاهد جذاب‌ترین فناوری کنونی در دنیای گوشی‌های هوشمند باشند.

سامسونگ علاوه بر موارد یادشده، در این رویداد از طرح آزمایشی Flex G OLED هم رونمایی کرد. این پنل OLED می‌تواند دو بار به سمت داخل تا شود تا به یک محصول بسیار کوچک‌تر تبدیل شود. حال جالب اینجاست که برای باز کردن آن، برخلاف گوشی رول‌شونده که از بغل افزایش پیدا می‌کند، این نمایشگر را باید به سمت بالا کشید؛ یعنی در واقع نحوه‌ی باز شدن آن عمودی است. این قابلیت جذاب و منحصر بفرد می‌تواند گوشی‌های موبایل را به گجت‌هایی بسیار پر استفاده و کاربردی حین وب‌گردی، خواندن اسناد مختلف و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند.

Samsung Flex S OLED Foldable Display

سامسونگ همچنین از یک نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی بزرگ هم رونمایی کرد که به صورت افقی از طرفین افزایش پیدا می‌کند تا بدین ترتیب از یک نمایشگر ۸٫۱ اینچی به ۱۲٫۴ اینچ افزایش پیدا کند. این یعنی در واقع محصول یاد شده یک تبلت با قابلیت افزایش اندازه است و نه گوشی یا لپ‌تاپ. نکته‌ی جالب هم اینجاست که به نظر می‌رسد در این نمایشگر، فقط از بین ۸‎٫۱ و ۱۲٫۴ حق انتخاب ندارید، یعنی شما روی هر میزانی که بین این دو مقدار قرار دارد می‌توانید نمایشگر را تنظیم کنید.

یک سری از این محصولات را قطعا در گوشی‌های هوشمند آینده‌ی سامسونگ شاهد خواهیم بود و یک سری دیگر به بخش تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها راه پیدا می‌کنند، اما اصلا نمی‌دانید چه محصولی و در چه زمانی قرار است از چنین فناوری‌هایی بهره‌مند شود. شاید چندین سال طول بکشد تا شاهد استفاده‌ی رسمی این نمایشگرها در یک محصول واقعی باشیم چون در این رویداد یادشده فقط نسخه‌ی آزمایشی آن‌ها به نمایش گذاشته شد و نه نسخه‌ی اصلی و نهایی. این یعنی هنوز این فناوری‌ها جای کار دارند و ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

Samsung Slideable Wide OLED Display

اگر سامسونگ نتواند این ضعف‌ها را برطرف کند و برای عرضه‌ی محصولات جدید با نمایشگرهای تاشو یا رول‌شونده شتاب‌زده عمل کند، قطعا سرنوشت خوبی در انتظار آن نخواهد بود. شرکت کره‌ای یک‌بار در سال ۲۰۱۹ این اشتباه را مرتکب شد و یک سال بعد را صرف بهبود شرایط کرد تا کاربران بتوانند دوباره به فناوری تاشو اعتماد کنند. اما اگر الان بخواهد این اشتباه را دوباره مرتکب شود، چون شرکت‌های دیگر هم به تدریج برای عرضه‌ی محصولات جدید آماده می‌شوند، شاید نتواند آنطور که باید نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. در آن زمان تنها رقیب سامسونگ خودش بود و بنابراین فضا هم برای اشتباه کردن وجود داشت و هم برای جبران آن.

علاوه بر این طرح‌ها، سامسونگ چندین پتنت جذاب هم از گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ثبت کرده که انتظار می‌رود آن‌ها هم روزی در قالب یک محصول واقعی راهی بازار شوند. اما معمولا پتنت‌ها خیلی سخت است که به واقعیت تبدیل شوند. به صورت کلی انتظار نداشته باشید هرآنچه که می‌بینید، حتما راهی بازار شود.

در حال حاضر فقط در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد استفاده از فناوری نمایشگر تاشو هستیم. حال باید دید در آینده آیا محصولات دیگری به این فناوری مجهز می‌شوند یا خیر.

  • موتورولا روی یک گوشی رول شونده کار می‌کند
  • سامسونگ در فکر ساخت لپ‌تاپی است که دو بار تا شود
  • مک‌بوک تاشوی اپل ممکن است فوق‌العاده نازک و سبک باشد
  • اطلاعات جدیدی از گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ منتشر شد

منبع: SamMobile

نوشته سامسونگ نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده‌ی خود را به نمایش گذاشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala