سامسونگ پس از معرفی سری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S22 که با استقبال بسیار خوب کاربران روبرو شد، تصمیم به رونمایی از گوشی‌های جدید خود گرفت و این تصمیم را با معرفی چند گوشی هوشمند میان‌رده از سری A و M عملی کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به گلکسی M53 5G، M33 5G، A23 و A13 اشاره کرد. اما کار سامسونگ به همین جا ختم نمی‌شود، زیرا بر اساس افشاگری‌های اخیر این شرکت قصد دارد تا اکوسیستم سری M خود را با معرفی گوشی هوشمند جدیدی گسترده‌تر کند که این گوشی هوشمند گلکسی M13 5G است.

  • مقایسه‌ی شکل ظاهری و مشخصات فنی گلکسی S22 اولترا با ZTE Axon 40 اولترا

گوشی‌های سری گلکسی M در کنار سری F و A، میان‌رده‌های سامسونگ را تشکیل می‌دهند. البته تمرکز اصلی سامسونگ روی سری گلکسی A معطوف شده اما در سری M هم گوشی‌های بسیار خوبی وجود دارند که سامسونگ آن‌ها را برای یک سری از بازارهای خاص عرضه می‌کند. این شرکت هنوز به طور رسمی تاریخ رونمایی از گلکسی M13 5G را اعلام نکرده، اما برخی مشخصات آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود. همچنین اخیراً این گوشی هوشمند اقتصادی در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC ظاهر شد که به رونمایی قریب‌الوقوع آن اشاره دارد. در ادامه به بررسی هر آنچه از این گوشی هوشمند می‌دانیم، خواهیم پرداخت.

گلکسی M13 5G با شماره‌ی مدل SM-M135M در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC مشاهده شد و برخی اطلاعات آن هم از این طریق در اختیار ما قرار گرفت. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، سامسونگ این گوشی هوشمند را با شارژری به شماره مدل EP TA200، آزمایش کرده است. باید خاطر نشان کنیم که این شماره مدل، مربوط به شارژر ۱۵ واتی سامسونگ است. با روندی که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری از جمله خود سامسونگ در پیش‌گرفته‌اند، مشخص نیست که این شارژر درون جعبه‌ی گلکسی M13 5G قرار خواهد گرفت یا نه.

  • اطلاعاتی از سه ساعت هوشمند سامسونگ (احتمالا گلکسی واچ ۵) با نام رمز «قلب» لو رفت

این گوشی هوشمند که پیش‌تر در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی SIG نیز ظاهر شد، از بلوتوث نسخه‌ی ۶.۰ پشتیبانی خواهد کرد. پیش‌تر نیز برخی تصاویر منتسب به این گوشی در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن‌ها، گلکسی M13 مجهز به یک سیستم دوربین دوگانه خواهد بود که سنسورهای آن به صورت دایره‌ای روی قاب پشتی زیر هم قرار دارند و فلش LED دایره‌ای شکل در سمت راست آن‌ها به چشم می‌خورد. گفته می‌شود که دوربین اصلی آن دقتی ۵۰ مگاپیکسلی دارد و به همراه سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق میدان در اختیار کاربران علاقمند به این برند قرار خواهد گرفت.

طبق اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که حسگر اثر انگشت این گوشی با دکمه‌ی پاور آن ادغام شده است. از آن جایی که این یک گوشی هوشمند اقتصادی به شمار می‌آید، انتظار داریم که جنس پنل پشتی آن از پلی کربنات باشد. همچنین به نظر می‌رسد که دوربین سلفی این گوشی درون حفره‌ی نمایشگر قرار بگیرد. بر اساس تصاویر واقعی منتسب به این گوشی، دکمه‌ی پاور و کم و زیاد کردن صدا در سمت راست بدنه‌ی M13 5G قرار دارد و در سمت چپ این گوشی درگاه سیم کارت و قسمت پایینی آن اسپیکر و درگاه USB-C دیده می‌شود.

گفته می‌شود گوشی اقتصادی جدید سامسونگ از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی بهره می‌برد و هیچ اطلاعاتی در مورد رفرش ریت و رزولوشن آن در دسترس نیست. همچنین که از نام این گوشی هوشمند پیداست، از نسل پنجم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند که این مقوله یک قابلیت بسیار خوب و مدرن برای این گوشی هوشمند میان‌رده به شمار می‌آید. باید منتظر ماند و دید تا در روزهای آینده چه مشخصات دیگری در مورد گلکسی M13 5G سامسونگ در رسانه‌های خبری منتشر خواهد شد.

  • عدم استفاده از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های تاشوی سامسونگ دلیل اصلی موفقیت آن‌هاست

منبع: Mysmartprice

نوشته گلکسی M13 5G با دریافت گواهینامه FCC یک قدم به رونمایی نزدیک‌تر شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala