اوپو یکی از معروف‌ترین برندهای چینی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که با وجود ناشناخته بودن آن در بین کاربران، گوشی‌های بسیار خوبی هم تولید و راهی بازار کرده است. این شرکت چینی برای گسترش اکوسیستم محصولات خود قصد دارد به‌زودی از دومین تبلت شرکتش با نام اوپو پد ایر رونمایی کند. اخیراً مشخصات فنی این تبلت جدید توسط Digital Chat Station در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن این تبلت جدید مجهز به نمایشگر ۱۰.۳۶ اینچی LCD است که رزولوشن ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل Full HD+ و رفرش ریت ۶۰ هرتز را به کاربران ارائه می‌دهد.

  • با شارژ فوق سریع ۲۴۰ واتی اوپو می‌توانید گوشی را ۹ دقیقه‌ای شارژ کنید

اوپو از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام به عنوان قلب تپنده‌ی این تبلت هوشمند استفاده کرده است. باید خاطر نشان کنیم که این پردازنده، ۴ هسته با فرکانس کاری ۲/۴ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱/۹ گیگاهرتز دارد. در کنار این پردازنده، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610 هم برای انجام امور پردازشی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. منبع تغذیه‌ی اوپو پد ایر را یک باتری با ظرفیت ۷۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تشکیل می‌دهد که با شارژر ۱۸ واتی انرژی مجدد خود را بدست می‌آورد.

تبلت جدید اوپو با یک سیستم اسپیکر چهارگانه که از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند، روانه‌ی بازار می‌شود. اوپو پد ایر مجهز به یک سنسور دوربین در قاب پشتی است که در مورد آن اطلاعاتی منتشر نشده است. همچنین نباید پشتیبانی این تبلت از قلم و صفحه‌کلید را نیز فراموش کنیم. Digital Chat Station تقریباً در مورد همه‌ی بخش‌های این تبلت اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داد، اما باید یادآوری کرد که هنوز صحت این مشخصات به طور رسمی تأیید نشده است. گفته می‌شود که این محصول با قیمت ۱۱,۵۰۰ روپیه برای فروش در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

  • سری اوپو رینو ۸ با تراشه‌های Dimensity و اسنپدراگون روانه‌ی بازار می‌شود

بد نیست یادآوری کنیم که اوپو پد، اولین تبلت شرکت اوپو، از یک نمایشگر ۱۱ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل، نسبت تصویر به بدنه ۱۶:۱۰ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی اوپو پد را پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۷۰ تشکیل می‌دهد که ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را در امور پردازشی همراهی می‌کنند. این تبلت از سیستم عامل اندروید ۱۱ مبتنی بر رابط کاربری ColorOS 12 استفاده می‌کند و در سیستم دوربین آن تنها یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی سلفی وجود دارد. منبع تغدیه‌ی اوپو پد را یک باتری با ظرفیت ۸۳۶۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که با شارژری به سرعت شارژ ۳۳ وات به سرعت شارژ می‌شود.

Digital Chat Station به تاریخ احتمالی رونمایی از اوپو پد ایر در گزارش خود اشاره‌ای نکرد، اما گفته می‌شود که این محصول به‌زودی در اختیار کاربران و علاقمندان این برند قرار خواهد گرفت. در روزهای آینده احتمالاً مشخصات دقیق‌ و کامل‌تری از تبلت جدید اوپو در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.

  • اوپو رینو ۸ ممکن است اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ لقب بگیرد

منبع: ۹۱mobiles

نوشته تبلت اوپو پد ایر با اسنپدراگون ۶۸۰ به‌زودی معرفی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala