اگر در طول روز وقت زیادی را مشغول تایپ کردن هستید، بهره‌گیری از کلید‌های سبک تجربه‌ی تایپ کردن را بهتر می‌کند. وقتی که کلیدها سفت می‌شوند یا فشار دادن آن‌ها دشوار باشد، تایپ کردن به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود.

کلیدهای سنگین

اگر از جمله افرادی هستید که از کیبورد‌های مکانیکی استفاده می‌کنید، مطمئنا می‌دانید که تایپ کردن با چنین کیبورد‌هایی بسیار لذت‌بخش و راحت است. زیرا بدون اینکه به انگشت‌های خود فشار زیادی وارد کنید، قادر به تایپ کردن هستید. این نوع کیبوردها برای افرادی که روزانه ساعات زیادی را مشغول تایپ کردن هستند، کاملا ایدئال است. بنابراین اگر بعد از مدتی استفاده از کیبورد می‌بینید که برای تایپ کردن دیگر مانند گذشته با تجربه‌ی خوبی روبرو نمی‌شوید، بهتر است به فکر تعویض آن باشید.

تجربه‌ی تایپ ناراحت‌کننده

کیبورد

کیبوردها در اندازه‌ها و طرح‌های متفاوت راهی بازار می‌شوند. برخی از آن‌ها اندازه‌ی بسیار جمع‌و‌جوری دارند و برخی دیگر بسیار بزرگ هستند. هرچقدر اندازه‌ی کیبورد کوچک‌تر باشد، تعداد کلید‌های آن هم کاهش پیدا می‌کند. یک کیبورد با اندازه‌ی کامل از ۱۰۴ کلید بهره می‌برد ولی حدود ۶۰ درصد از کیبورد‌ها از ۶۱ کلید استفاده می‌کنند.

اندازه و چیدمان کیبورد برای تجربه تایپ کردن نقش مهمی دارند. برخی کاربران به استفاده از کیبورد‌های کوچک علاقه دارند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند از کیبورد‌های بزرگ استفاده کنند. بخشی از کاربران فقط به دنبال استفاده از کلید‌های اصلی هستند ولی وجود کلید‌های مربوط به اعداد در سمت راست کیبورد برای تعدادی از کاربران اهمیت زیادی دارد. بنابراین با توجه به نیازی که دارید، باید از بین کیبورد‌های مختلف بهترین مدل را انتخاب کنید تا هنگام استفاده از آن با تجربه‌ی بهتری روبرو شوید.

کلیدهای خراب

اگر فقط یک یا چند کلید از کیبورد خراب شوند، با مشکلات مختلفی روبرو می‌شوید. گاهی اوقات ممکن است مقداری چایی روی کیبورد ریخته باشید و شاید هم با عصبانیت بر روی تعدادی از این کلیدها ضربه زده باشید. ما در مورد کلید‌های فرسوده صحبت نمی‌کنیم که حرف قرار گرفته بر روی آن دیگر قابل مشاهده نیست. بلکه منظور ما کلید‌هایی هستند که هنگام فشار دادن دیگر واکنش نشان نمی‌دهند یا گیر می‌کنند.

البته اگر کیبردی که خریداری کرده‌اید از مدل‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود، گاهی اوقات به دلیل نرم‌افزاری با مشکل روبرو می‌شوند. در این صورت بهتر است به فکر آپدیت درایور مربوط به آن باشید. از سوی دیگر اگر علاقه‌ای به تعمیر کیبورد ندارید، در این شرایط باید به فکر خرید کیبورد جدیدی باشید.

سروصدای زیاد

کیبورد

اگرچه برخی افراد ممکن است از سروصدای زیاد کیبورد هنگام تایپ کردن لذت ببرند، اما این صداها بدون شک برای بخشی از کاربران آزاردهنده است. به همین خاطر اگر صدای کیبورد برای شما یا اطرافیانتان آزاردهنده است، باید به فکر تعویض آن باشید. در این زمینه مدل‌های زیادی در بازار وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

گفتنی است معمولا کیبورد‌های مکانیکی سروصدای زیادی ایجاد می‌کنند. البته برخی از کیبورد‌های مکانیکی طوری ساخته شده‌اند تا صدای زیادی ایجاد نکنند. در هر صورت بهتر است قبل از خرید، کیبورد موردنظر را تست کنید تا ببینید از نظر راحتی و ایجاد سروصدا مطابق نیازهای شما هست یا نه.

  • ۶ دلیل برای اینکه نباید کیبورد بلوتوثی بخرید

منبع: How To Geek

نوشته چه زمانی باید کیبورد قدیمی را تعویض کنیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala