اخیراً خبرهای زیادی در مورد قدرتمندترین گوشی هوشمند شرکت شیائومی یعنی شیائومی ۱۲ اولترا در فضای مجازی منتشر شده که هر کدام اطلاعات خاصی در مورد این محصول جدید شیائومی به ما می‌دهد. به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند پرچم‌دار به روز رونمایی خود نزدیک‌ شده است. هفته‌ی قبل تصاویری از قاب محافظ منتسب به این گوشی توسط یک شرکت سازنده‌ی لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند در فضای مجازی فاش شد. در همین راستا، امروز نیز تصویر دیگری از قاب پشتی شیائومی ۱۲ اولترا در شبکه‌ی اجتماعی ویبو منتشر شده که اطلاعات خوبی در مورد طراحی نهایی ماژول دوربین این گوشی به کاربران می‌دهد.

  • تصاویری از گوشی پوکو F4 پرو منتشر شد

باید خاطر نشان کنیم که این تصویر منتشر شده به هیچ وجه ساختگی نیست، اما با این حال هیچ واکنشی از سوی شرکت شیائومی مبنی بر صحت این طراحی وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان گفت که این تصویر طراحی نهایی قاب پشتی شیائومی ۱۲ اولترا را به ما نشان می‌دهد، اما سرنخ‌هایی نیز در این مورد وجود دارد. به عنوان مثال این تصویر نیز همانند تصاویر منتشر شده‌ی قبلی ۸ بریدگی در قسمت ماژول دوربین دارد. برخی از شرکت‌ها بر این باورند که طراحی نشان داده شده همانی است که شیائومی در نهایت به عنوان قدرتمندترین پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ خود روانه‌ی بازار خواهد کرد.

علاوه بر، انتظار نمی‌رود که این ۸ بریدگی موجود در تصویر قاب شیائومی ۱۲ اولترا مربوط به هشت سنسور دوربین آن باشد. جدیدترین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این گوشی هوشمند با یک سیستم دوربین سه‌گانه روانه‌ی بازار می‌شود. در مورد دوربین شیائومی ۱۲ اولترا باید گفت که به طور مشخص در کنار دوربین اصلی باید انتظار تعبیه‌ی دوربین تله فوتو و اولترا واید را داشته باشیم. گفته می‌شود دوربین اصلی از سیستم لرزشگیر دوگانه بهره می‌برد که می‌تواند لرزش دست کاربران را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین احتمالا در این ماژول یک یا دو سنسور سه‌بعدی هم تعبیه شده تا در زمینه‌ی فوکوس و دیگر قابلیت‌های مربوط به این موضوع حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند.

در همین رابطه گفته می‌شود این سنسور Exmor IMX800 نام دارد و شیائومی ۱۲ اولترا اولین گوشی مبتنی بر آن محسوب می‌شود. از بین مشخصات فاش شده از این سنسور دوربین می‌توانیم به رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی و اندازه‌ی ۱/۱.۱ اینچی اشاره کنیم. این یعنی بزرگ‌ترین سنسور دوربین برای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید. در کنار این سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، دو سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو و اولترا واید نیز تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

  • چرا تبلت شیائومی پد ۵ از هر لحاظ بهتر و به صرفه‌تر از آیپد است؟

همچنین شیائومی روی دوربین ToF سه‌بعدی این گوشی هوشمند تأکید کرده که از یک لیرز کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز استفاده می‌کند و نور حاصل شده از اشعه‌ی مادون قرمز اطلاعات هر جسمی که در برابر سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین بازمی‌گرداند. احتمالاً بقیه‌ی بریدگی‌های روی قاب این گوشی برای سخت‌افزارهای جانبی نظیر فلش LED خواهد بود. ظاهراً سیستم دوربین این گوشی هوشمند پرچم‌دار از زوم دیجتالی ۱۲۰ برابری نیز پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود که شیائومی ۱۲ اولترا از نمایشگر ۶/۷۳ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۲K بهره می‌برد. این گوشی همچنین از سنسور E5 شرکت سامسونگ و نرخ نوسازی LTPO 2.0 پویا پشتیبانی خواهد کرد.

انتظار داریم که پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس که قرار است سه روز دیگر در رویداد اسنپدراگون رونمایی شود، به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند به انجام وظیفه بپردازد. این تراشه، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار خواهد شد. از جمله قابلیت‌های دیگر این گوشی می‌توان به باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به احتمال بسیار فراوان از شارژر بسیار سریع ۱۲۰ واتی هم پشتیبانی خواهد کرد. همچنین به نظر می‌رسد این شارژر درون جعبه‌ی گوشی نیز قرار خواهد گرفت تا بدین ترتیب کاربر مجبور نباشد برای خرید آداپتور به صورت جداگانه هزینه کند. سیستم عامل اندروید ۱۲ روی این گوشی هوشمند به صورت پیش‌فرض نصب شده و این گوشی از گواهی ضد آب IP68 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

  • شیائومی میکس فولد ۲ ممکن است باریک‌ترین گوشی تاشوی ۲۰۲۲ باشد

منبع: Notebookcheck

نوشته تصویر قاب محافظ شیائومی ۱۲ اولترا طراحی ماژول دوربین آن را نشان می‌دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala