به عنوان مثال چند ماه قبل اعلام شد که مهندسان اپل بر روی یک محصول تاشوی ۲۰ اینچی کار می‌کنند. ظاهرا این محصول ترکیبی از مک‌بوک پرو و آیپد خواهد بود. بر اساس شایعات مطرح شده، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ این محصول را راهی بازار کند. به لطف استفاده از نمایشگر تاشو، کاربران می‌توانند از نیمی از نمایشگر به عنوان کیبورد مجازی استفاده کنند یا اینکه در حالت تا نشده، از کیبورد فیزیکی بهره ببرند.

از سوی دیگر، مینگ-چی کو ماه گذشته اعلام کرده که اپل روی یک گجت تاشو با نمایشگر ۹ اینچی کار می‌کند که می‌تواند به عنوان ترکیبی از آیفون و آیپد راهی بازار شود. او بر این باور است که دستگاه موردنظر در سال ۲۰۲۵ به دست کاربران می‌رسد. البته پیش از این گفته بود که اپل در سال ۲۰۲۴ از اولین گجت تاشوی خود رونمایی خواهد کرد.

اپل جوهر الکترونیکی

در حال حاضر گوشی‌هایی مانند گلکسی زد فلیپ ۳ از نمایشگر بیرونی بسیار کوچکی بهره می‌برند که این نمایشگر بیشتر برای کارهایی مانند نمایش نوتفیکیشن‌ها و ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین استفاده از فناوری جوهر الکترونیکی برای چنین نمایشگری تصمیم هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید زیرا این نوع نمایشگرها انرژی بسیار اندکی مصرف می‌کنند. از سوی دیگر گلکسی زد فولد ۳ از نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی بهره می‌برد و این نمایشگر برای انجام انواع اقسام کارها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین برای این نوع گوشی‌ها، استفاده از نمایشگر مبتنی بر جوهر الکترونیکی انتخاب مناسبی نخواهد بود.

در رابطه با خود فناوری جوهر الکترونیکی هم باید بگوییم که به زبان ساده نمایشگرهای مبتنی بر آن انرژی بسیاری کمی مصرف می‌کنند و از طرف دیگر محتوای متنی را تا حد زیادی مانند کاغذ واقعی نشان می‌دهند. به همین خاطر تقریبا تمام کتابخوان‌های الکترونیکی مانند سری کیندل از این فناوری بهره می‌برند. برخلاف نمایشگرهای مرسوم که اغلب شامل پیکسل‌های جداگانه برای نمایش رنگ‌های مختلف هستند، فناوری جوهر الکترونیکی بیشتر از هر چیزی به فرایندهای شیمیایی متکی است. این نوع نمایشگرها از لایه‌ی نازکی تشکیل شده‌اند که زیر آن میلیون‌ها میکروکپسول حاوی ذرات شناور قرار دارد و این ذرات معمولا سیاه یا سفید هستند.

طی سال‌های گذشته در زمینه‌ی این فناوری پیشرفت زیادی به دست نیامده و عمدتا کتاب‌خوان‌های الکترونیکی از آن بهره می‌برند. اما اگر فناوری جوهر الکترونیکی رنگی با پیشرفت‌های قابل توجهی روبرو شود، ممکن است طی سال‌های آینده گجت‌ها و گوشی‌های مختلفی به بهره‌گیری از آن روی بیاورند. اما در نهایت باید بگوییم که حتی اگر اپل برای ساخت آیفون تاشو جدی باشد، حداقل چند سال دیگر تا معرفی این گوشی فاصله داریم. به همین خاطر طی این مدت ممکن است نظر مدیران اپل بارها تغییر پیدا کند و بنابراین هنوز در مورد این گوشی و ویژگی‌های آن نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

  • جوهر الکترونیکی چیست و چگونه کار می‌کند؟

منبع: ۹to5mac

نوشته اپل روی نمایشگر جوهر الکترونیکی رنگی برای گوشی تاشوی خود کار می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala