جدیدترین مدل مک‌بوک ایر از نمایشگر ۱۳.۶ اینچی بهره می‌برد بنابراین استفاده از نمایشگر ۱۵ اینچی به احتمال زیاد با استقبال کاربران روبرو خواهد شد. سال گذشته اپل از دو مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد و این مدل ایر در بین این دو قرار می‌گیرد. البته یکی از منابع اعلام کرده که نمایشگر این لپ‌تاپ به طور مشخص ۱۵.۲ اینچ اندازه دارد.

اندازه

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی هم در واقع مجهز به نمایشگر ۱۵.۴ اینچی است. این یعنی مک‌بوک ایر جدید در صورت استفاده از نمایشگر کم‌حاشیه، نسبت به پرو ۱۶ اینچی به طور قابل توجهی کوچک‌تر خواهد بود. باید خاطرنشان کنیم اپل در سال ۲۰۱۶ تولید مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی را متوقف کرد از آن زمان فقط یک مدل ایر راهی بازار شده است.

طراحی

در رابطه با طراحی به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ تفاوت خاصی با ایر ۲۰۲۲ ندارد. این یعنی بار دیگر با لبه‌های تخت، تاچ‌پد بزرگ و بدنه بدون‌ فن روبرو خواهیم شد. همچنین مانند ایر ۲۰۲۲ باید انتظار بهره‌گیری از پورت مگ‌سیف، دوربین ۱۰۸۰p و اسپیکرهای بهتر اشاره کنیم.

نمایشگر

برای این لپ‌تاپ نباید انتظار استفاده از نمایشگر mini-LED یا ProMotion را داشته باشیم زیرا این فناوری فعلا مختص مدل‌های پرو است.

تراشه‌های M2 و M2 پرو

مک‌بوک ایر 15

مدت‌ها قبل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، اعلام کرد که اپل در سال ۲۰۲۳ قصد دارد از یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی رونمایی کند. البته او به طور مشخص به نام این مدل اشاره نکرده ولی به نظر می‌رسد همان مدل ایر خواهد بود. در هر صورت احتمالا اپل قصد دارد این لپ‌تاپ را با تراشه‌های M2 و M2 پرو راهی بازار کند. مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ از تراشه‌ی M2 بهره می‌برد و در مورد ویژگی‌های M2 پرو هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

تاریخ عرضه

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که مک‌بوک ۱۵ اینچی احتمالا در بهار ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. همچنین آقای کو اعلام کرده که این لپ‌تاپ ممکن است در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ معرفی شود.

  • مک‌بوک ایر M2 در برابر مدل M1؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

منبع: MacRumors

نوشته هر آنچه درباره‌ی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala