در حال حاضر گوشی‌های پرچم‌دار به لطف یک قابلیت جذاب در نمایشگرشان، این امکان را دارند که رفرش‌ریت خود را در زمان‌هایی که کاربر دارد به یک تصویر ثابت نگاه می‌کند، به کمتر از ۱۲۰ هرتز برسانند. در برخی از گوشی‌ها نظیر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ و وان‌پلاس، میزان رفرش‌ریت حتی می‌تواند تا ۱ هرتز هم پایین بیاید اما در برخی دیگر از گوشی‌ها شاهد کاهش این میزان تا ۳۰، ۱۰ و… نیز هستیم.

حال موضوع مهم‌تر این است که تاکنون بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار، آن هم پرچم‌داران پریمیوم از این نمایشگرها استفاده می‌کردند اما ظاهرا شیائومی می‌خواهد گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را هم به همین فناوری مجهز کند. البته این بدان معنا نیست که گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار دیگر از لحاظ نمایشگر تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. چون قطعا تا زمانی که گوشی‌های میان‌رده شیائومی با نمایشگر LTPO راهی بازار شوند، پرچم‌دارها پیشرفت چشمگیری در این بخش خواهند داشت.

طبق گفته‌های افشاگر چینی معروف یعنی Digital Chat Station، ظاهرا پنل‌های LTPO قرار است از سوی شرکت چینی China Star Optoelectronics که در واقع یکی از زیرمجموعه‌های شرکت معروف TCL نیز به حساب می‌آید، تأمین شود. از آن‌جایی که خرید این نمایشگرها از سامسونگ بسیار گران خواهد شد و نمی‌توان از آن‌ها در گوشی‌های میان‌رده استفاده کرد، شیائومی تصمیم گرفت دست به دامن CSOT شود تا بدین ترتیب در گوشی‌های ارزان‌قیمت خود هم بتواند از پنل‌های پیشرفته‌ی LTPO استفاده کند.

اینطور که به نظر می‌رسد، CSOT توانسته پنل‌های LTPO خود را به فناوری روز دنیا مجهز کند. بنابراین اگر بخواهیم این گفته را ملاک قرار دهیم، بدان معنا است که گوشی‌های شیائومی قادر خواهند بود در مواقع غیر ضروری، رفرش‌ریت صفحه‌ی خود را به کمترین میزان یعنی ۱ هرتز کاهش دهند. همچنین پشتیبانی از فناوری DC Dimming ،PWM و یا هر دو هم احتمالا در آن‌ها وجود خواهد داشت. کار هر دوی این قابلیت‌ها، تعدیل میزان روشنایی صفحه است و برای بسیاری از کاربران هم تفاوت میان آن‌ها قابل تشخیص نیست. ولی به صورت کلی، چشم برخی از کاربران به قابلیت PWM واکنش خوبی نشان نمی‌دهد و درد می‌گیرد. حتی مشاهده شده برخی از کاربران در نتیجه‌ی این موضوع سردرد می‌گیرند، چرا که نمایشگر در این حالت به سرعت سوسو می‌زند.

متأسفانه نمی‌دانیم در چه زمانی گوشی‌های میان‌رده شیائومی با نمایشگر LTPO قرار است رسما راهی بازار شوند. طبق ادعای وب‌سایت منبع، به این زودی‌ها شاهد رونمایی از گوشی‌هایی مجهز به این نمایشگر نخواهیم بود. هرچند شیائومی همین حالا هم میان‌رده‌ای با نمایشگر عالی در سبد محصولاتش دارد. ردمی نوت ۱۱T پرو پلاس پیش از این توانسته بود از وب‌سایت DisplayMate امتیاز عالی +A را کسب کند که یعنی از لحاظ کیفیت، دقت و فناوری، در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

تمام این‌ها نشان می‌دهد شیائومی می‌خواهد روی نمایشگر گوشی‌های خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشد. تجهیز گوشی‌های میان‌رده به نمایشگر LTPO هم یک حرکت عالی از سوی شرکت چینی خواهد بود که قطعا باعث می‌شود کاربران بیشتری به خرید نماینده‌های شیائومی ترغیب شوند. امیدواریم این حرکت در نهایت باعث شود شرکت‌های رقیب هم از چنین فناوری‌های جذابی در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود استفاده کنند.

  • تاریخ معرفی شیائومی ۱۲ اولترا فاش شد
  • گاموت (محدوده) رنگی چیست و چرا برای نمایشگرها اهمیت زیادی دارد؟
  • سری شیائومی ۱۳ پاییز امسال با قابلیت‌های جذاب رونمایی می‌شود

منبع: NotebookCheck

نوشته شیائومی می‌خواهد در گوشی‌های میان‌رده از نمایشگرهای LTPO استفاده کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala