گلکسی زد فلیپ ۳ در حال حاضر در بازار گوشی‌های تاشو، محبوب‌ترین گوشی به حساب می‌آید. این محصول سال گذشته راهی بازار شد و توانست تاکنون فروش بسیار خوبی داشته باشد؛ شاید حتی فراتر از چیزی که خود شرکت انتظارش را داشت. دلیل اصلی این موضوع هم طراحی نوآورانه، کیفیت عالی، قیمت مناسب و سخت‌افزار قدرتمند بود که تأثیر زیادی در جلب رضایت کاربران ایفا کردند.

حالا به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای می خواهد گلکسی زد فلیپ ۴ را با تغییرات ظاهری بسیار کمی در مقایسه با قبل راهی بازار کند. بسیاری از کاربران تصمیم داشتند حالا که شرکت توانسته در ساخت یک گوشی تاشو، عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد، به خرید زد فلیپ ۴ اقدام کنند یا زد فلیپ ۳ را فروخته و آن را بخرند، اما این موضوع عدم ارتقای چشمگیر باعث دودلی آن‌ها شده است.

تمام این‌ها در حالی است که زد فلیپ ۳ در مقایسه با زد فلیپ ۵G، ارتقای نسبتا زیادی داشت و اتفاقا با همین ارتقاها هم بود که توانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. مثلا این گوشی ضد آب و گرد و غبار است، نمایشگر ثانویه‌ی بزرگ‌تری دارد، لولاهای آن باکیفیت‌تر از قبل شده‌اند، پردازنده و دوربین آن بهتر شده‌اند و بسیاری موارد دیگر که بیان تک تک آن‌ها، هدف این مطلب نیست.

حال با نزدیک شدن به ماه آگوست، به زمان رونمایی از گلکسی زد فلیپ ۴ هم نزدیک‌تر می‌شویم. محصولی که انتظار می‌رود با بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمندتر، بتواند موفقیتی را که نسل گذشته داشت، مجددا تکرار کند. این گوشی طبق شنیده‌ها قرار است اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را به عنوان قلب تپنده در خود داشته باشد و باتری آن هم احتمالا از ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت به ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقا پیدا می‌کند.

اما اگر از بیرون به این گوشی نگاه کنید، هیچ تفاوتی بین آن و نسل گذشته وجود نخواهد داشت. یعنی از لحاظ ظاهر، دقیقا داریم به یک گوشی نگاه می‌کنیم. در حالی که بسیاری از کاربران شاید این موضوع را نپسندند، اما اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم می‌بینیم که اصلا ایرادی هم به این کار سامسونگ وارد نیست.

گلکسی زد فلیپ ۳ اگر نقطه ضعفی داشته باشد، از لحاظ ظاهر نیست

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3

سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳

نخستین چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که مگر گلکسی زد فلیپ ۳ از لحاظ ظاهر مشکل خاصی دارد؟ این گوشی هم لولاهای بسیار باکیفیتی دارد و هم نمایشگر ثانویه‌ی آن در مقایسه با ابعاد کلی گوشی، خوب و مناسب است. اگرچه دوست داشتیم نمایشگر ثانویه‌ی بزرگ‌تری روی پنل پشتی آن تعبیه شود، اما عدم تعبیه‌ی آن را نمی‌توان یک ضعف اساسی در نظر گرفت. چون نمایشگر بزرگ‌تر مساوی است با اشغال فضای بیشتر. از طرفی نمایشگر بزرگ‌تر، مصرف انرژی بیشتری هم خواهد داشت. حال با اشغال فضای بیشتر، دیگر فضایی کافی برای تعبیه‌ی باتری بزرگ‌تر وجود نخواهد داشت و در نتیجه در بین قابلیت‌های گوشی، تعادل به هم خواهد خورد. بنابراین با علم کنونی، گلکسی زد فلیپ ۳ طراحی مناسبی دارد که نیاز به تغییر درون آن به شکلی اساسی حس نمی‌شود.

گوشی‌های تاشو همینکه کیفیت ساخت بالایی داشته باشند، بیشترین جذابیت را برای کاربران خواهند داشت چون هنوز آنقدرها در بین کاربران جا نیفتاده‌اند که شرکت‌ها مجبور باشند هر سال تغییراتی را در آن‌ها اعمال کند. البته حتی گوشی‌های جا افتاده هم تغییر ظاهری خاصی ندارند. برای مثال آیفون‌ها ۵ سال است که با کمترین تغییرات ظاهری اما بیشترین تغییرات باطنی توانسته‌اند نظر مثبت کاربران را به خود جلب کنند. حتی آیفون ۱۲ که بسیاری‌ها آن را در مقایسه با آیفون ۱۱ (اگر ۵G و تراشه‌ی قدرتمندتر را در نظر نگیریم) یک پسرفت می‌دانند، توانست از لحاظ فروش، فوق‌العاده ظاهر شود.

گلکسی زد فلیپ ۴ نه تنها در مقایسه با زد فلیپ ۳ پسرفتی ندارد بلکه در چند زمینه‌ی کاربردی، پیشرفته‌تر هم خواهد شد. نخست اینکه قلب تپنده‌ی آن اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است که در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ بکار رفته در زد فلیپ ۳، عملکرد بهتری دارد و بسیار قدرتمندتر است. دوم اینکه به لطف همین تراشه و امکانات نرم‌افزاری که سامسونگ در زد فلیپ ۴ قرار خواهد داد، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌ها هم بهبود پیدا خواهد کرد. از طرفی ظرفیت باتری این گوشی هم یک افزایش ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت تا بدین ترتیب کاربران به شکل محسوسی شاهد بهبود نگه‌داری شارژ در محصول جدید باشند. گلکسی زد فلیپ ۴ در گران‌ترین مدل خود، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد داشت در حالی که نسل قبل، در گران‌ترین مدل خود، نصف این میزان ظرفیت داشت. با توجه به تغییر سیاست آپدیت نرم‌افزاری سامسونگ، دو سال پشتیبانی بیشتر را هم باید به برتری‌های زد فلیپ ۴ اضافه کنیم و از خود بپرسیم مگر ظاهر چقدر اهمیت دارد که این حجم از برتری را نبینیم؟

گلکسی زد فلیپ 4

تمام این موارد، قابلیت‌هایی هستند که باعث می‌شوند گلکسی زد فلیپ ۴ بتواند آنطور که سامسونگ انتظار دارد، فروش بسیار خوبی داشته باشد. اگر زد فلیپ ۳ توانسته کاربران را مجذوب خود کند، زد فلیپ ۴ با این حجم از تغییرات مثبت قطعا خواهد توانست این کار را به شکل بهتری انجام دهد.

از طرفی گلکسی زد فلیپ ۳ می‌تواند به خودی خود تبدیل شود به یک بستر تبلیغاتی عالی برای زد فلیپ ۴. وقتی کاربران ببینند این گوشی توانست یک سال گذشته کاربران خود را بدون هیچگونه مشکلی همراهی کند و خراب نشود، قطعا توجه‌شان به سمت زد فلیپ ۴ که هرچند اندک اما تغییرات خوبی در مقایسه با آن خواهد داشت جلب می‌شود.

بنابراین به نظر می‌رسد اینکه سامسونگ نخواسته تغییراتی انقلابی در نسل بعدی از گوشی تاشوی خود به وجود بیاورد، به‌نوعی تصمیم هوشمندانه‌ای گرفته و از طرفی هم کاربران نباید خیلی نگران باشند چون در بدترین حالت، زد فلیپ ۴ ارزش خرید بیشتری از نسل گذشته‌ی خود دارد و در هیچ بخشی، پسرفت ندارد.

  • گلکسی زد فلیپ ۳ توانست بیش از ۴۱۸ هزار بار باز و بسته شدن را تحمل کند!
  • سامسونگ انتظار دارد فروش زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ دو برابر نسل قبل باشد

منبع: SamMobile

نوشته چرا عدم تغییر ظاهری گلکسی زد فلیپ ۴ نسبت به قبل خبر بدی نیست؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala