افشاگر معروف حوزه‌ی فناوری یعنی «LeaksApplePro» برخی از برچسب‌های قیمتی منتسب به آیپد پروهای جدید غول فناوری آمریکایی را به اشتراک گذاشته است. این افشاگر معتقد است که سه تبلت از سری آیپد پرو با تراشه‌ی M2 در دست طراحی است که احتمالاً تنها یکی از آن‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۳ به کاربران معرفی خواهد شد. اما با توجه به شایعات زیادی که در این مورد مطرح شده، اپل ممکن است از چند تبلت در سری آیپد پرو‌های M2 در رویداد پاییز امسال رونمایی کند که یکی از آن‌ها به احتمال زیاد، آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی خواهد بود.

  • گلکسی S22 اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس در آوریل امسال فروش خوبی داشتند

آیپد پروهای M2

انتظار می‌رود تبلت‌های جدید آیپد پرو ۲۰۲۲ در دو مدل ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی عرضه شوند و که از تراشه‌ی جدید M2 اپل بهره می‌برند. قیمت آیپد پروی ۱۱ اینچی ظاهراً از ۷۹۹ دلار آمریکا شروع خواهد شد و مجهز به اینترنت ۵G و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است اما از پنل mini-LED بهره نخواهد برد. ظاهراً این پنل این برای آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی M2 محفوظ خواهد بود که از اتصال ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت پایه‌ی ۱۰۹۹ دلار آمریکا در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

این در واقع به این معنی است که تبلت‌های آیپد پرو M2 با قیمت‌های مشابه نسخه‌های فعلی M1 عرضه خواهند شد. بنابراین اپل تبلت‌های جدید M2 خود را به جای افزایش قیمت، با کاهش قیمت روانه‌ی بازار خواهد کرد. این افشاگر بر این باور است که آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی با قیمت پایه‌ی ۱۴۰۰ دلار و با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به فروش خواهد رسید. همچنین او ادعا می‌کند که این تبلت بزرگ از پنل mini-LED و نمایشگر پروموشن بهره خواهد برد که این مقوله با جزئیاتی که اخیراً توسط منابع دیگر ارائه شده، در تضاد است.

در این زمینه باید اشاره کنیم هفته گذشته «راس یانگ»، یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری و صنعت نمایشگر، در توییتی که با سوپر فالوورهای خود به اشتراک گذاشت، اعلام کرد که آیپد ۱۴ اینچی جدید اپل نمایشگر Mini-LED دریافت نخواهد کرد. او همچنین گفت که آیپد ۱۴ اینچی اپل بعید است که به نمایشگر پروموشن نیز مجهز شود. از آنجایی که همه‌ی آیپد پروهای عرضه شده‌ی این شرکت از سال ۲۰۱۷ مجهز به نمایشگرهای پروموشن هستند، برای همین این تحلیلگر بهره‌گیری از نمایشگر پروموشن برای آیپدها را، امری بعید تلقی می‌کند.

  • خداحافظی کاپیتان آمریکا با آیفون ۶S: دلم برای دکمه هوم تنگ می‌شود

به گفته‌ی او، آیپدهای جدید اپل احتمالاً در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد. یانگ در توییت دیگری تأکید کرد که انتظار نمی‌رود آیپد پروی ۱۱ اینچی جدید از نمایشگر پروموشن بهره ببرد. این در حالی است که آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی این شرکت که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، مجهز به نمایشگر پروموشن است.

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، آیپد پرو ۲۰۲۲ با طراحی جدیدی وارد بازار تبلت‌های هوشمند خواهد شد. بر اساس گزارش MyDrivers، آیپد پرو ۲۰۲۲ از هر ۴ طرف نمایشگر حاشیه‌های کمتری خواهد داشت. از آنجایی که این حاشیه‌ها بسیار کوچک شده‌اند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده می‌کند. غول کوپرتینویی از رویکرد مشابهی در مک‌بوک پرو M1 و M1 مکس استفاده خواهد کرد؛ یعنی حاشیه‌های نمایشگر را باریک و در عین حال از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که تکنولوژی فیس آیدی در این تبلت همانند نسل قبلی به کار خود ادامه دهد.

آیپد پروهای M2

در مورد نسل بعدی آیپد مینی اپل، LeaksApplePro گفته که انتظار نمی‌رود این محصول تا قبل از سال ۲۰۲۳ به کاربران معرفی شود. با این حال، ظاهراً آیپد مینی جدید از یک نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره خواهد برد که نسبت به رفرش ریت ۶۰ هرتزی فعلی، ارتقاء مناسبی خواهد داشت. همچنین شایعاتی در مورد نمایشگر لایه‌ لایه‌ی این محصول مطرح شده که صحت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

  • ۱۱ قابلیت اغراق‌شده‌ی اندروید و آیفون؛ گول این تبلیغات را نخورید!

منبع: Notebookcheck

نوشته قیمت احتمالی آیپد پروهای جدید M2 فاش شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala