نسخه‌ی بعدی iOS یعنی iOS 16 قرار است تغییرات زیادی را در بخش‌های مختلف با خود به همراه داشته باشد که از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به صفحه‌ی قفل و امکانات شخصی‌سازی مختلف آن اشاره کرد تا بالاخره کاربران این سیستم‌عامل هم طعم شخصی‌سازی را بچشند. اما قابلیت مهم دیگر،‌ (احتمالا) اضافه شدن قابلیت نمایشگر همیشه روشن به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو است که این مطلب دقیقا حول همین موضوع می‌گردد.

در حال حاضر فقط اپل واچ سری ۵ است که از نمایشگر همیشه روشن بهره می‌برد و اجازه می‌دهد یک سری از اطلاعات نظیر تاریخ و ساعت را زمانی که گجت قفل است مشاهده کنید. آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هم ظاهرا قرار است یک نمونه‌ی ارتقا یافته از نمایشگر LTPO را در خود داشته باشند که به آن‌ها اجازه می‌دهد رفرش‌ریت خود را در مواقع غیر ضروری، از ۱۲۰ هرتز، تا ۱ هرتز کاهش دهند. این یعنی شرکت دستش باز است تا نمایشگر همیشه روشن را به آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس اضافه کند.

شاید با خود بگویید این چه ارتباطی با نمایشگر همیشه روشن دارد؟ باید بگوییم اتفاقا این دو با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. در گوشی‌های سری آیفون ۱۳، اپل از نمایشگر LTPO استفاده کرده که می‌تواند رفرش‌ریت خود را از ۱۲۰ به ۱۰ هرتز کاهش دهد. شرکت آمریکایی هم تصمیم گرفت برای اینکه از لحاظ طول عمر باتری، کاربران را شگفت‌زده کند، دیگر از اضافه کردن قابلیت نمایشگر همیشه روشن به این محصولات خودداری کند چرا که نمایشگر برای نمایش این قابلیت باید با سرعت ۱۰ هرتز خود را رفرش می‌کرد و در این صورت اپل دیگر نمی‌توانست کاربران را با طول عمر بالای باتری گوشی‌های خود سرگرم نگه دارد.

آیفون 14 نمایشگر همیشه روشن

اگرچه شرکت‌های زیادی برای دست و پنجه نرم کردن با این مشکل، امکان زمان‌بندی فعال شدن نمایشگر همیشه روشن و یا نمایش آن با یک‌بار ضربه زدن روی صفحه را هم فراهم کرده‌اند اما اپل برای اینکه این اندازه آزادی عمل را در اختیار کاربران قرار دهد، آماده نیست.

طبق گفته‌های گورمن، نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو می‌تواند ویجت آب و هوا، تقویم، فعالیت‌های مختلف، میزان شارژ باتری، ساعت زنگ‌دار و یک سری داده‌های دیگر را به نمایش بگذارد. البته از نمایش محتوی خصوصی و حساس در این نمایشگر جلوگیری می‌شود.

نسخه‌ی بتای توسعه‌دهنده‌ی iOS 16 در حال حاضر در دسترس قرار دارد اما نسخه‌ی عمومی آن در ماه جولای برای کاربران عرضه می‌شود. نسخه‌ی جدیدتر هم قرار است همزمان با رونمایی از سری آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر عرضه شود که برای آیفون‌های ۸ به بعد در دسترس قرار خواهد گرفت.

از جمله اطلاعاتی هم که از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در اختیار داریم می‌توان به حذف مدل مینی و اضافه شدن مدل مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچ به مجموعه، دوربین سلفی بهتر، طراحی حفره‌ای نمایشگر مدل‌های پرو، بهبود ظرفیت باتری در تمام مدل‌ها جز پرو مکس و استفاده از تراشه‌ی A16 جدید و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای مدل پرو و پرو مکس اشاره کرد.

  • طول عمر باتری آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس شگفت‌انگیز خواهد بود
  • سری آیفون ۱۴ به نمایشگر‌های OLED سامسونگ، LG و BOE مجهز خواهد بود
  • آیفون ۱۴ پرو مکس در مقابل گلکسی S22 اولترا؛ بررسی تفاوت‌های احتمالی

منبع: PhoneArena

نوشته نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو چه قابلیت‌هایی دارد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala