اگرچه در زمان شیوع ویروس کرونا، میزان تقاضا برای خرید گوشی‌ها و به طور کلی گجت‌های هوشمند زیاد بود، اما این میزان بعد از فروکش کردن شدت بیماری به طرز محسوسی کاهش پیدا کرد. کاربران نه تنها تمام آنچه را که نیاز داشتند، در دوران بیماری خریداری کردند بلکه الان اصلا تمایلی به خرید مدل‌های جدیدتر ندارند و در نتیجه وضعیت بازار بسیار آشفته‌تر از چیزی است که انتظار داشتیم.

شرکت‌ها با افزایش تقاضا در دوران کرونا خوشحال شدند اما در نهایت متوجه شدند که وضعیت اصلا آنطور که فکر می‌کردند نبود. یکی از همین شرکت‌ها هم سامسونگ بود که پیش‌تر شنیدیم بیش از ۵۰ میلیون گوشی در انبار خود دارد اما کسی مشتاق خرید آن‌ها نیست. دردسر سامسونگ فقط به همین موارد خلاصه نمی‌شود. شرکت کره‌ای به صورت کلی از لحاظ فروش گوشی‌های هوشمند در وضعیت نسبتا بدی قرار دارد و همین موضوع هم سبب شده میزان تولیدات خود را به شکل محسوسی کاهش دهد. در شرایطی که کل شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند یک رکود اقتصادی سنگین را حس می‌کنند، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه هم از قاعده مستثنی نبود و با مشکل مواجه شد.

سامسونگ مدعی شده بود وضعیت فروش گوشی‌های هوشمندش در نیمه‌ی دوم امسال یا ثابت می‌ماند و یا تک‌رقمی می‌شود. اما ظاهرا وضعیت بدتر از چیزی است که خود شرکت فکرش را می‌کرد. در ویتنام که بزرگ‌ترین شرکت‌های مونتاژ گوشی سامسونگ در آن‌جا قرار دارند، سامسونگ مجبور شده به شکل محسوسی میزان تولیدات خود را کاهش دهد. به صورت کلی دو شرکت بزرگ در این کشور فعالیت می‌کنند که نیمی از گوشی‌های سامسونگ که به سراسر جهان عرضه می‌شوند را تولید می‌کنند.

سامسونگ تولید گوشی

برخی از کارگران این مجموعه مدعی شده‌اند که فقط سه روز در طول یک هفته کار می‌کنند. این در حالی است که پیش‌تر این میزان به شش روز در طول یک هفته می‌رسید. در برخی از خطوط هم کارگران فقط چهار روز در طول یک هفته کار می‌کند و این اصلا نشانه‌ی خوبی نیست. البته به گزارش خبرگزاری رویترز، شاید این کاهش مدت زمان کار به خاطر این باشد که سامسونگ دارد توجه خود را به سمت کشورهایی نظیر هندوستان و کره‌ی جنوبی می‌برد. یعنی دارد در این کشورها سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند بخشی از میزان تولیدات را به داخل آن‌ها ببرد. این موضوع هم می‌تواند تا حد زیادی در کاهش میزان تولیدات در ویتنام تأثیرگذار باشد.

آیا سامسونگ در نیمه‌ی دوم امسال وضعیت بدی در فروش گوشی خواهد داشت؟

تقریبا می‌توان گفت تمام خطوط مونتاژی که اکنون در ویتنام مشغول فعالیت هستند، اصلا وضعیت خوبی ندارند. این گزارشی است که رویترز بعد از مصاحبه با این شرکت‌ها منتشر کرده و اصلا پیش‌بینی بر اساس حدس و گمان نیست. سال گذشته همین موقع بود که تولید گوشی در بیشترین میزان خود قرار داشت، اما اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که خود کارمندان می‌گویند ندیده بودند تاکنون تا این اندازه کسب و کار خوابیده باشد. شاید حتی تعدیل نیرو هم اتفاق بیفتد که البته در این رابطه هنوز خبری منتشر نشده است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ نظیر بست‌بای، کانو، کلاب‌هاوس، کوین‌بیس، مایکروسافت، نتفلیکس، پی‌پال، رابین‌هود، سابستک، تسلا، تیک‌تاک و توییتر تاکنون تعدیل نیرو کرده‌اند و شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیسبوک هم در صدد انجام این کار قرار دارند. حال باید دید برای بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در جهان وضعیت به چه گونه‌ای پیش خواهد رفت.

  • سامسونگ خلاقیتی در تولید تراشه ندارد و سرمایه‌گذاران نگران این موضوع هستند!

منبع: SamMobile

نوشته عجیب اما واقعی؛ فروش پایین سامسونگ را مجاب کرد تولید گوشی را کاهش دهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala