گلکسی زد فولد ۵ قرار است به عنوان یکی از گوشی‌های تاشوی سامسونگ به همراه زد فلیپ ۵ در تابستان امسال رونمایی و راهی بازار شود. در رابطه با هر دو گوشی اطلاعات خوبی تاکنون منتشر شده اما گلکسی زد فولد ۵ به خاطر پرچم‌دار بودن در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار داشته است. امروز هم یکی از کاربران یوتیوب رندر ویدیویی گلکسی زد فولد ۵ را بر اساس شایعاتی که پیرامون آن وجود دارد منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

این ویدیو در واقع یک طرح مفهومی از گلکسی زد فولد ۵ را به نمایش می‌گذارد اما تمام چیزی که در آن می‌بینید، در واقع بر اساس شایعات و حرف‌هایی است که تاکنون پیرامون این محصول وجود داشته است. مهم‌ترین نکته‌ای که در این ویدیو وجود دارد به طراحی جدید لولا بر می‌گردد. طراحی خوبی که یک ارتقا محسوب می‌شود چرا که وقتی گوشی بسته می‌شود، فاصله‌ی دو طرف نمایشگر از هم به حداقل می‌رسد و وقتی هم که گوشی را باز می‌کنید، میزان چین‌خوردگی به شکل قابل توجهی کمتر از قبل است.

  • گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد احتمالا اوایل تابستان معرفی می‌شود

این دو مزیت باعث می‌شود گوشی‌های زد فولد و زد فلیپ از لحاظ زیبایی هم چیزی در مقایسه با رقبای چینی خود کمتر نداشته باشند. چون این طراحی در ابتدا در گوشی‌های تاشوی شرکت‌های چینی دیده شد و سامسونگ هم چون نمی‌توانست با این کار استاندارد ضد آب را به گوشی‌هایش اضافه کند، یک سال صبر کرد تا در نهایت بتواند با یک تیر چند نشان بزند؛ حالا احتمالا هم گوشی‌های ضد آب خواهند بود، هم خبری از چین‌خوردگی به آن میزان نخواهد بود و هم گوشی کاملا تخت، بسته خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد خبری از درگاه قلم S-Pen نیست اما زد فولد ۵ مثل مدل کنونی از قلم پشتیبانی خواهد کرد.

در حال حاضر گلکسی زد فولد ۴ در مجموع بهترین گوشی تاشوی موجود در بازار است که با قیمت نسبتا بالایی هم در دسترس قرار دارد. البته رقبای قدر زیادی هم در بازار دارد که از جمله این محصولات باید به نماینده‌ی شیائومی و اوپو اشاره کرد. به زودی هم به تعداد این رقبا اضافه خواهد شد. حال باید دید زد فولد ۵ چگونه می‌تواند منحصر بفرد باشد.

  • گلکسی زد فلیپ ۵ نمایشگر خارجی بسیار بزرگی خواهد داشت

منبع: PhoneArena

نوشته رندر ویدیویی گلکسی زد فولد ۵ را تماشا کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala