قبل از اینکه به بررسی تفاوت این سه گوشی بپردازیم باید بگوییم هواوی برای هر سه‌ی آن‌ها از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی LTPO OLED با وضوح ۱۲۲۰ × ۲۷۰۰ پیکسل (+FHD) استفاده کرده که قادر است رفرش‌ریت خود را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد؛ در زیر آن هم حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. هر سه گوشی از سیستم‌عامل هارمونی OS 3.1 و استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 هم بهره می‌برند.

هواوی P60
هواوی P60
هواوی P60

در هر سه گوشی یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را شاهد هستیم که از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند. این سنسور قادر است گشودگی دیافراگم دَه‌سرعته‌ی خود را با توجه به نور محیط بین بازه‌ی f/1.4 تا f/4.0 تغییر دهد. این دوربین همچنین قادر است در وضوح ۴K فیلم‌برداری کند.

دو مدل پرو و استاندارد از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی هم بهره می‌برند اما برای مدل Art اندازه‌ی این سنسور به ۴۰ مگاپیکسل می‌رسد. دوربین تله‌فوتو در مدل استاندارد یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 و زوم اپتیکال ۵ برابری است در حالی که این سنسور در دو مدل پرو و Art به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده اما میزان زوم آن از ۵ به ۳٫۵ کاهش پیدا کرده است. هرچند این دوربین قادر است تا ۱۰۰ برابر به صورت دیجیتال زوم کند.

هواوی P60

به عنوان قلب تپنده در گوشی‌های سری هواوی P60، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس را شاهد هستیم که نسخه‌ی ۴G اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است. بیان این مورد هم خالی از لطف نیست که این گوشی‌ها فقط در کشور چین از اتصال ماهواره‌ای هم پشتیبانی می‌کنند تا بدون نیاز به سیگنال، بتوانند پیام ارسال و دریافت کنند.

اگرچه ظرفیت باتری دو مدل استاندارد و پرو ۴۸۱۵ میلی‌آمپر است اما سرعت شارژر آن‌ها به ترتیب به ۶۶ و ۸۸ وات می‌رسد. مدل Art اما یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد (با شارژر ۸۸ واتی) که از جنس سیلیکون کربن بوده و تراکم انرژی به مراتب بیشتری از نمونه‌های لیتیوم یونی دارد.

هواوی P60 و P60 پرو در رنگ‌های بنفش، مشکی، سبز تیره و یک مدل محدود سفید به فروش می‌رسد اما مدل Art در رنگ‌های آبی‌مشکی و طلایی به فروش می‌رسد. قیمت این گوشی‌ها هم به شرح زیر است:

  • هواوی P60: مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۴۴۸۸ یوآن (۶۵۷ دلار) – مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۵۹۸۸ یوآن (۸۷۷ دلار)
  • هواوی P60 پرو: مدل ۲۵۶ گیگابایتی ۶۹۸۸ یوآن (۱۰۲۳ دلار) – مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۷۹۸۸ یوآن (۱۱۷۰ دلار)
  • هواوی P60 Art: مدل ۵۱۲ گیگابایتی ۸۹۸۸ یوآن (۱۳۱۶ دلار) – مدل ۱ ترابایتی ۱۶۱۰ دلار

P60 و P60 پرو یک هفته‌ی دیگر و مدل Art هم در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) در چین به فروش می‌رسند. قیمت مدل جهانی یا احتمال عرضه‌ی آن‌ها به بازار خارج از چین هنوز مشخص نشده است.

  • هواوی واچ بادز با هدفون بی‌سیم مخفی راهی بازار جهانی شد

منبع: GSMArena

نوشته سری هواوی P60 با دیافراگم متغیر و ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala