آقای گورمن با انتشار یک توییت اعلام کرده که برنامه‌ی انتشار نسخه‌ی بتای iOS 16 نسبت به نسخه‌های قبلی کمی تفاوت دارد. به طور مشخص، او می‌گوید اولین نسخه‌ی بتای عمومی این سیستم‌عامل همراه با سومین نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) منتشر خواهد شد. این در حالی است که معمولا اولین نسخه‌ی بتای عمومی طی سال‌های گذشته همراه با دومین نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان ارائه می‌شد.

دلیل اصلی این تاخیر به وجود باگ‌های مختلف در iOS 16 برمی‌گردد. به همین خاطر قبل از اینکه نسخه‌ی موردنظر برای عموم کاربران به طور بتا منتشر شود، باید این باگ‌ها برطرف شوند که چنین فرایندی زمان‌بر است. طبق شایعات منتشر شده، ظاهرا iOS 16 از قابلیت‌های جدیدی بهره خواهد برد که از جمله آن‌ها می‌توان به ویجت‌های تعاملی بزرگ‌تر، میان‌بر quick action (تنظیمات سریع) در لاک اسکرین و اعمال یک سری تغییرات ظاهری و نرم‌افزاری به اپلیکیشن‌های Files و Reminders اشاره کرد. در  زمینه‌ی افزوده شدن قابلیت‌های مربوط به پایش سلامت هم گزارش‌هایی منتشر شده ولی هنوز از جزئیات آن‌ها خبر نداریم.

iOS 16

برخی منابع اعلام کرد‌ه‌اند اپل قصد دارد در این نسخه قابلیت‌های جدید مربوط به واقعیت مجازی و افزوده هم قرار دهد. همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل به احتمال زیاد تا سال آینده قصد دارد از اولین هدست خود رونمایی کند و بنابراین iOS 16 برای پشتیبانی از این هدست باید آمادگی داشته باشد.

اپل تنها شرکتی است که که برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود سال‌های زیادی آپدیت نرم‌افزاری منتشر می‌کند. به عنوان مثال سال گذشته سال گذشته تمام آیفون‌های واجد شرایط برای دریافت iOS 14، توانستند نسخه‌ی ۱۵ را هم دریافت کنند، اما امسال اوضاع اندکی فرق می‌کند. در رابطه با iOS 16 گفته می‌شود که گوشی‌های آیفون ۶ و ۶s و همچنین نسل اول آیفون SE دیگر قرار نیست iOS 16 را دریافت کنند. با توجه به اینکه این گوشی‌ها بسیار قدیمی هستند، عدم انتشار جدیدترین نسخه‌ی iOS برای آن‌ها کاملا طبیعی محسوب می‌شود.

در رابطه با سیستم‌عامل WatchOS 9 هم مارک گورمن اعلام کرده که نسبت به نسخه‌ی قبلی قرار است با ویژگی‌های بیشتری در زمینه‌ی سلامتی و تندرستی منتشر شود. او بر این باور است که بیشتر واچ‌فیس‌ها بازطراحی خواهند شد تا نمایشگر بزرگ‌تر نسل هفتم اپل واچ مورد استفاده‌ی بهتری قرار بگیرند.

گفتنی است اپل شب گذشته آپدیت iOS 15.5 و iPadOS 15.5 را در اختیار تمام کاربران قرار داد. در این آپدیت شاهد قابلیت‌های جدید چندانی نیستیم و در عوض اپل تمرکز خود را به بهبود زیرساخت‌ها معطوف کرده است. البته در این میان اپلیکیشن‌های Podcasts و HomeKit با تغییرات جزئی روبرو شده‌اند. همچنین قابلیت Universal Control در iPadOS 15.5 از حالت بتا خارج شد. برای یادآوری باید بگوییم که این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد از یک ماوس و کیبورد در چندین آیپد و مک بهره ببرند.

  • iOS به تدریج در حال تصاحب سهم اندروید از بازار سیستم‌عامل‌ها است

منبع: ۹To5Mac

نوشته بتای عمومی iOS 16 شاید دیرتر از حد انتظار منتشر شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala