Fortnite

بازیکنان گزارش می‌دهند که قابلیت Cross-Play دوباره در دنیای Fortnite و در قسمت PvE فعال شده است. این خبر توسط کاربران PS4 و PC منتشر شده است که گزارش می‌دهند، با بازیکنان Xbox One در طول تجربه این عنوان رو به رو شده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، کاربری از Reddit تصویری از صحنه برد خود گرفته است که نشان می‌دهد هیروی انحصاری PS4 در آن وجود دارد. این نشان می‌دهد آن بازیکن با هیرو انحصاری، به صورت Cross- Play با دارندگان Xbox One بازی می‌کند. تصویر را در ادامه مشاهده می‌کنید:

Fortnite

یک کاربر دیگر در Reddit از Cross-Play میان دو پلتفرم Xbox One و PC می‌گوید. او با دیدن خط‌ فاصله و علائمی در گیمرتگ یکی از بازیکنان که مخصوص دارندگان نسخه PC بازی است متوجه شد که او با PC به سرور آن‌ها متصل شده است. وقتی این کاربر از شخص مورد نظر در این مورد سوال کرد او تایید کرد که از PC استفاده می‌کند.

تمامی شرکت‌های Microsoft،Valve و Nintendo با قابلیت Cross-Play موافقت کرده‌اند و در این میان تنها شرکتی که ساز مخالف می‌زند Sony است. Sony همیشه به صورت قطعی با این قابلیت مخالفت کرده است و در بیانیه‌های مختلف از عدم نیاز به این قابلیت می‌گوید. با اصرار شرکت‌های بازیسازی مختلف و موافقت سه قدرت صنعت بازی‌های ویدیویی ذکر شده شاید روزی برسد که Sony دست از مقاومت خود بردارد و Cross-Play را تایید کند. اولین استودیو‌ای که از قابلیت Cross-Play حمایت کرد Epic Games بود که در VGA 2017 اعلام کرد: "هر طور که شده این(قابلیت Cross-Play) را به انجام خواهد رساند".

کارگردان Fortnite یعنی "دونالد ماستارد" از Epic Games هیچوقت در این مورد خجالتی نبوده است و در هر موقعیتی قاطعانه از قابلیت ذکر شده حمایت کرده است. طبق گفته‌های او نباید هیچ "محدودیت پلتفرمی" برای بازیکنان وجود داشته باشد.

فکر می‌کنم جواب Sony به این اتفاقات در مورد Cross-Play بسیار جذاب باشد. باید دید که آیا Sony جبهه می‌گیرد یا نرم‌تر برخورد خواهد کرد.

منبع متن: pardisgame