Denuvo

به‌‌نظر می‌رسد آخرین نسخه از قفل امنیتی Denuvo یعنی Denuvo 4.8 کرک شده است. ما لینکی را قرار نمی‌دهیم اما یک گروه مشخص توانست بازی Sonic Forces که از استیم و Denuvo 4.8 استفاده می‌کرد را کرک کند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGAMING، قفل Denuvo 4.8 در چندین بازی AAA طی ماه‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته که می‌توان از بین آن‌ها به بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed: Origins ،Football Manager 2018 ،Need for Speed Payback و سایر عناوین مانند Star Wars Battlefront 2 ،Injustice 2 و Star Ocean: The Last Hope HD Remaster اشاره کرد.

قفل امنیتی Denuvo توانست از عناوین ذکر شده حداقل به مدت 3 ماه محافظت کند. این موفقیت بزرگی به حساب می‌آید و در حالی که قفل آن شکسته شده، فقط کرک بازی Sonic Forces در دسترس قرار دارد. با این حال، توجه داشته باشید که این روش میان‌بر بود و Denuvo همچنان در پس زمینه در حال اجراست که یعنی نمی‌توان انتظار داشت که عملکرد عنوانی مثل Assassin’s Creed: Origins با کرک شدن آن بهتر شود. علاوه بر این، Assassin’s Creed: Origins به غیر از Denuvo 4.8، از VMProtect هم استفاده می‌کند بنابراین جالب است که ببینیم آیا این ترکیب کار را برای هکرها سخت‌تر می‌سازد یا خیر.

هوشمندانه‌ترین حرکت از Denuvo، می‌تواند عرضه نسخه جدیدی از این قفل باشد. همچنین باید ببینیم آیا ناشران به ادامه استفاده از Denuvo در عناوینی کرک شده‌اند/خواهند شد می‌پردازند یا خیر. علاوه بر این، باید منتظر بود و دید که آیا آن‌ها برای عناوین آینده خود برروی این قفل سرمایه‌گذاری می‌کنند یا نه.

منبع متن: pardisgame