Human: Fall Flat یک عنوان معمایی بر پایه فیزیک و چالش برانگیز است که به وسیله استودیوی No Brakes Games ساخته شده است؛ استودیویی که تنها یک عضو دارد. به تازگی خبر رسیده که عنوان Human: Fall Flat توانسته به فروش ۲ میلیون نسخهای برروی همه پلتفرم ها برسد و در واقع از این مقدار فروش […]
Human: Fall Flat یک عنوان معمایی بر پایه فیزیک و چالش برانگیز است که به وسیله استودیوی No Brakes Games ساخته شده است؛ استودیویی که تنها یک عضو دارد. به تازگی خبر رسیده که عنوان Human: Fall Flat توانسته به فروش ۲ میلیون نسخهای برروی همه پلتفرم ها برسد و در واقع از این مقدار فروش عبور کند.
بازی Human: Fall Flat در ماه جولای سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه شد. با وجود این که در هنگام عرضه، بازیبازان زیادی آن را تحویل نگرفتند و بازی آن چنان محبوب نشد، اما این زمان بود که چاره مشکلات شد و این عنوان آهسته آهسته جامعه طرفداری خود را پیدا کرد که در این مورد یوتیوب و توییچ هم تاثیر بسیار زیادی داشتند. پس از آن بود که سازنده بازی تصمیم گرفت آن را برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ نیز عرضه کند تا بازیبازان آن پلتفرم ها نیز بتوانند بازی را تجربه نمایند. استودیوی No Brakes Games به تازگی اعلام کرده که بازی Human: Fall Flat مرز فروش دو میلیون نسخهای را رد کرده است و در واقع از زمان عرضه تا به حال، توانسته بیش از ۲ میلیون نسخه به فروش برساند. این آمار زمانی تاثیر خود را میگذارد که اشاره کنیم Human: Fall Flat تنها به وسیله یک نفر و در یک استودیوی کاملا مستقل ساخته شده است.
طبق صحبت های توسعه دهنده بازی، Human: Fall Flat در سال ۲۰۱۷ یکی از عناوینی بوده که بیشترین زمان بازی در استیم را به خود اختصاص داده است و همچنین برروی تمامی کنسول هایی که روی آن ها پورت شده، به خوبی عمل کرده است. به مناسبت رسیدن به این موفقیت، قیمت بازی هماکنون در شبکه استیم ۵۰ درصد تخفیف خورده و همچنین دو کاستوم یا اسکین جدید به صورت رایگان در اختیار بازیبازان رایانه های شخصی قرار میگیرد؛ یکی از این اسکین ها بر اساس یک سگ و دیگری بر اساس کیهان طراحی شده است که در فرهنگ چینی نشانه ی خدای ثروت هستند.
آقای Tomas Sakalauskas، تنها توسعه دهنده بازی که به تنهایی استودیوی No Brakes Games را تاسیس کرده، به مناسبت رسیدن به این دستاورد بزرگ توضیحات جالبی را ارایه داد:
سفر Human: Fall Flat در برخی اوقات مات و مبهم بود اما هرگز ناخوشایند نبود. این ایده که توسعه بازی به صورت تک نفره دنبال شده و هماکنون بازی به فروش ۲ میلیون نسخه در سراسر جهان رسیده، شگفت انگیر است. من همیشه تلاش کردم تا به طرفداران گوش فرا دهم و ایده های آن ها را به بازی بیاورم؛ جایی که دید من در آن جا امکان پذیر و اجرایی شد. من فکر میکنم که Bob هم به طرز مشابه شگفت زده شده است.
همچنین Jason Perkins، مدیر شرکت ناشر بازی، یعنی شرکت Curve Digital نیر در مورد عملکرد خوب بازی توضیحاتی داد:
ما برای Tomas هیجان زده هستیم. همه افراد در Curve Digital و حالا میلیون ها بازیباز در سراسر جهان، از این سرگرمی وابسته به فیزیک لذت میبرند. Tomas از طریق کار فوقالعاده سخت و همچنین گوش دادن به طرفداران بازی به موفقیت دست پیدا کرد. این پتانسیل تکرار طراحی را نشان میدهد و این که چطور یک صدای رسا میتواند به وسیله بازیبازان در یک بازار شلوغ، تشدید شود.
عنوان Human: Fall Flat هماکنون برای پلتفرم های رایانه های شخصی، پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است.
منبع متن: gamefa