خرید کفش یکی از آن کارهای حساسی است که باید با دقت انجام شود. دانش‌آموزان باید این کفش را در طول سال تحصیلی بپوشند پس بایت کفشی راحت و بادوام انتخاب کنید. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است به شما بگوییم که چطور چنین کفشی برای فرزندتان استفاده کنید.

  • چگونه انواع کفش ورزشی سفید را مثل روز اول تمیز کنیم؟

خرید کفش مناسب برای دانش‌آموزان

خرید کفش مناسب برای دانش آموزان

اگر قرار است خرید کفش را به صورت آنلاین انجام دهید بهترین کار برای اطمینان از مناسب بودن سایز کفش، اندازه گرفتن سایز پای کودک در یک فروشگاه کفش به صورت حضوری است. وقتی اندازه‌ی کف پا و سایز کفش مناسب او را داشته باشید، می‌توانید از هر سایتی به راحتی خرید کنید.

اما اگر این امکان برایتان وجود نداشت می‌توانید با کمک یک متر استاندارد کف پا را از نوک انگشت شست تا انتهای پاشنه اندازه بگیرید. اندازه‌ی به اندازه‌ی به دست آمده نیم سانتی‌متر اضافه کنید و سپس با کمک جدول راهنمای اندازه‌ی سایز کفش، سایز مناسب را پیدا کنید. حالا می‌توانید خرید خود را ثبت کنید.

حتما برای تعیین سایز کفش از همین روش استفاده کنید تا کفش برای پای کودک تنگ نباشد. کفش تنگ می‌تواند باعث ایجاد تاول، میخچه و پینه روی انگشت‌های پای کودک شود. همچنین باعث فرو رفتن ناخن در انگشت و بروز عفونت می‌شود.

مورد بعدی روش بسته شدن کفش است؛ بند، سگک یا چسب؟ کدام کفش برای فرزند شما مناسب است؟ اگر فرزندتان در سن پیش‌دبستانی یا چند سال اول دبستان است بهتر است کفش کتانی چسب‌دار برای او بخرید. اما از کلاس چهارم به بعد می‌توانید به راحتی کفش‌های سگک‌دار و بندی را برای او تهیه کنید.

در انتخاب کفش به این موضوع هم توجه کنید که قرار است تمیز کردن آن چقدر سخت یا آسان باشد و چقدر باید از آن نگهداری کرد. کفش‌های چرمی هر روز نیاز به پولیش و واکس دارند. کفش‌های نبوک و جیر هم نیاز به مراقبت زیادی دارند تا همیشه تمیز بمانند و خراشیده نشوند. اما دیگر کفش‌های کتانی که از جنس پلاستیک، چرم مصنوعی یا کتان ساخته شده‌اند راحت‌تر تمیز می‌شوند.

اگر قرار است کفش را به صورت حضوری بخرید، علاوه بر رعایت نکات بالا، حتما به کف داخلی کفش دقت کنید. بالشتک مخصوص گودی کف پا و مقاومت بخش مچ را بررسی کنید تا مطمئن باشید که کفش انتخابی باعث ایجاد درد در پاشنه، آسیب رساندن تاندون‌ها، پیچ خوردن و شکستگی پا نمی‌شود.

اگر کودک شما کف پای صاف دارد، حتما به سراغ کفش مناسب این افراد بروید. برای آشنایی بیشتر با روش انتخاب و خرید کفش مناسب کف پای صاف می‌توانید مطلب زیر را بخوانید:

  • هرآنچه که باید برای خرید کفش مناسب کف پای صاف بدانید

خرید کفش مناسب برای دانشجویان

خرید کفش مناسب برای دانشجویان

انتخاب و خرید کفش خوب و مناسب می‌تواند کل بدن شما را تحت تاثیر قرار بدهد و علاوه بر ایجاد احساس خوب، سلامت شما را هم تامین کند. حالا که قرار است برای دانشگاه یک کفش بخرید بهتر است توصیه‌هایی که فیزیوتراپیست‌ها درباره‌ی کفش دارند را با هم بررسی کنیم.

کفشی با کفی محکم انتخاب کنید. اگر کفی کفش به راحتی روی هر سطحی سُر بخورد یا جنس مقاومی نداشته باشد بدون شک باعث آسیب رساندن به بدن شما می‌شود. در زمان خرید کفش علاوه بر بررسی جنس کف آن و مقاومت در برابر سُر خوردن، کمی پنجه‌ی آن را خم کنید. اگر به راحتی خم شد یعنی بیش از حد نرم است، اما اگر برای خم شدن کمی مقاومت کند و مقدار کمی خم شود، یعنی کفی مقاومی دارد و می‌توانید آن را انتخاب کنید.

کفشی بخرید که برای سایز پای شما مناسب باشد؛ حتی اگر دیگر در سن رشد نیستید، باید هر چند سال یک بار سایز کف پای خود را اندازه‌گیری کنید. پس بهتر است به جای خرید بر اساس کفش‌های قبلی، در یک فروشگاه سایز پای خود را اندازه بگیرید تا بتوانید کفشی مناسب بخرید. همچنین به سراغ خرید کفش با پنجه‌ی نازک نروید چون به انگشت شست و لبه‌ی ناخن‌ها فشار می‌آورد و می‌تواند علاوه بر تغییر فرم پا، باعث ایجاد آسیب‌های مختلفی شود.

یک توصیه‌ی مهم به خانم‌ها؛ بهتر است برای دانشگاه به سراغ خرید کفش پاشنه‌دار نروید. درست است که کفش‌های پاشنه‌دار زیبا و جذاب هستند، اما وقتی قرار باشد چندین ساعت آن‌ها بپوشید و احتمالا مقدار زیادی هم پیاده‌روی کنید، فقط مایه‌ی دردسر هستند. یک جفت کفش کتانی، کالج یا ورزشی می‌تواند انتخابی بسیار عالی باشد.

  • ۱۰ اپلیکیشن برنامه‌ریزی درسی برتر برای دانش‌آموزان و دانشجویان

نوشته راهنمای خرید کفش راحت و بادوام برای دانش‌آموزان و دانشجویان اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala