بلک شارک ۴S و ۴S پرو قرار است به عنوان جانشینان گوشی‌های گیمینگ سری بلک شارک ۴ رونمایی شوند و این اتفاق هم امروز رخ خواهد داد. قدرتمندترین گوشی این مدل مطابق انتظار و همانطور که از نامش پیداست، بلک شارک ۴S‌ پرو نام دارد که گفته می‌شود از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به عنوان قلب تپنده‌ی خود بهره می‌گیرد و سریع‌ترین شارژر را در بین گوشی‌های گیمینگ دیگر خواهد داشت.

با توجه به تیزری که از این محصول منتشر شده است، به نظر می‌رسد در این دو گوشی از نسل دوم سیستم Dual Disk Array استفاده شده است به این معنی که سرعت خواندن و نوشتن این گوشی‌ها فوق‌العاده بالاست تا در بازی‌ها زمان بارگذاری کاهش پیدا کند و سرعت اجرای آن‌ها نیز به طرز چشمگیری بالا برود. در بلک شارک ۴ از سیستم RIAD استفاده شده بود که سرعت کمتری به نسبت این فناوری دارد.

بلک شارک 4S پرو
بلک شارک 4S پرو

بلک شارک ۴S پرو همچنین از شارژر بسیار سریع ۱۲۰ واتی هم بهره می‌برد که بعید به نظر می‌رسد بیشتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد تا باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را شارژ کند. البته طبق ادعاهای خود شرکت، شارژ کامل این محصول حدودا ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد که در بلک شارک ۴ پرو این اتفاق در مدت زمان ۱۷ دقیقه رخ می‌دهد. نکته‌ی جالب‌تر اما اینجاست که اگر گوشی شارژ نداشته باشد، فقط ۵ دقیقه نیاز دارد تا با شارژر قدرتمند خود، ۵۰ درصد شارژ شود و این خارق‌العاده است.

بلک شارک برای نشان دادن سرعت بالای ۴S پرو در شارژ شدن، آن را با گوشی iQOO 8 پرو مقایسه کرد که آن هم از شارژر ۱۲۰ واتی و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. البته این تست چون توسط خود بلک شارک صورت گرفت شاید اندکی در نمایش قدرت محصول ساخت این شرکت، اغراق کرده باشد. چون در حالی که بلک شارک ۴S پرو توانست در مدت زمان ۱۴ دقیقه و ۵۳ ثانیه شارژ شود، گوشی رقیب در مدت زمان ۱۸ دقیقه و ۶ ثانیه شارژ شد.

با این حال هر دوی این زمان‌ها کمتر از ۲۰ دقیقه هستند و به همین خاطر عالی تلقی می‌شوند. بلک شارک ۴ هیچ مشکلی از بابت کیفیت سیستم صوتی نداشت که هیچ، یکی از بهترین‌ها در این زمینه به حساب می‌آمد اما به نظر می‌رسد بلک شارک ۴S پرو باز هم در این زمینه پیشرفت داشته است تا جایی که وب‌سایت DxOMark آن را به عنوان بهترین گوشی از لحاظ کیفیت صدا می‌شناسد.

  • طراحی و مشخصات نمایشگر شیائومی بلک شارک ۴S افشا شد

علاوه بر گوشی، بلک شارک قصد دارد از یک جفت هدست بی‌سیم هم رونمایی کند که برای انجام بازی‌های ویدیو بهینه شده است و از تراشه‌ی اختصاصی جهت کاهش زمان تاخیر بهره می‌برد. طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا زمان تاخیر این هدفون فقط ۳۰ میلی‌ثانیه است که عالی به نظر می‌رسد.

در نهایت باید به این نکته اشاره داشته باشیم که مانند نسل ۴، در این دو گوشی هم از نمایشگر E4 ساخت سامسونگ استفاده شده است که جدیدترین نیست اما برای انجام بازی روی محصولی که قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار دارد بسیار مناسب است. از قابلیت‌های خوب این نمایشگر می‌توان به رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و نرخ الگوبرداری لمس مثال‌زدنی آن اشاره کرد که به ۷۲۰ هرتز می‌رسد. گفته می‌شود زمان تاخیر بازخورد این نمایشگر فقط ۸٫۳ میلی‌ثانیه است به این معنا که بعد از لمس، ۸٫۳ میلی‌ثانیه طول می‌کشد که نمایشگر به لمس شما واکنش نشان دهد.

  • شیائومی بلک شارک ۴S را ۲۱ مهر روانه‌ی بازار می‌کند

منبع: GSMArena

نوشته شیائومی بلک شارک ۴S پرو امروز با اسنپدراگون ۸۸۸+ و شارژر ۱۲۰ وات رونمایی می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala