در این گزارش به نقل از منابع آگاه آمده که دو نمونه اولیه آیفون تاشو به صورت عمودی و مانند سری زد فلیپ سامسونگ باز و بسته می‌شوند. این دستگاه‌ها در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و در برنامه‌های تولید انبوه شرکت برای سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ گنجانده نشده‌اند، بنابراین زودترین زمان معرفی احتمالی آن‌ها سال ۲۰۲۶ خواهد بود. با این حال، این شرکت برای قطعات مربوط به دو مدل آیفون تاشو با اندازه‌های مختلف با حداقل یک تامین‌کننده در آسیا تماس گرفته است. گزارش اضافه می‌کند که اگر آیفون‌های تاشو نتوانند استانداردهای اپل را برآورده کنند، ممکن است کنار گذاشته شوند.

گفته می‌شود علاقه‌ی اپل به عرضه‌ی یک آیفون تاشو در طول سال‌ها نوسان داشته است. ظاهراً تیم کوک، مدیرعامل اپل، اولین بار در سال ۲۰۱۸ از طراحان و مهندسان در مورد یک آیفون تاشو پرسیده است. او بعداً در همان سال به نمایش یک آیفون تاشو با صفحه‌نمایش ۷ اینچی پاسخ مثبت داد. گزارش شده است که این شرکت نگران چالش‌های فنی و ارائه ویژگی‌های جذاب کافی بر روی دستگاه است که بتواند قیمت بالای آن را نسبت به دستگاه‌های غیر تاشو توجیه کند.

آیفون تاشو

چشم‌انداز اولیه‌ی اپل برای آیفون تاشو این بود که صفحه‌نمایش هنگام بسته شدن گوشی در قسمت بیرونی قرار گیرد، اما مهندسان با مشکلاتی در زمینه‌ی دوام با این طراحی مواجه شدند. تیم طراحی صنعتی همچنین می‌خواست ضخامت دستگاه هنگام بسته شدن از مدل‌های فعلی آیفون بیشتر نباشد، که به دلیل محدودیت‌های فناوری باتری و صفحه‌نمایش غیرممکن شد.

این شرکت کار خود را روی آیفون تاشو حدود سال ۲۰۲۰ متوقف کرد و به سمت یک آیپد تاشو به اندازه‌ی آیپد مینی با نمایشگر ۸ اینچی که به سمت داخل تا می‌شود، متمایل شد. گفته می‌شود اپل به این نتیجه رسید که این دستگاه می‌تواند ضخیم‌تر از آیفون تاشو باشد، زیرا کاربران انتظار حمل آن در جیب خود را ندارند و نیازی به رعایت الزامات دوام بالای آیفون نیست. همچنین، یک آیپد تاشو به اپل این امکان را می‌دهد که به صورت عمومی این دسته از محصولات را در مقیاس کوچکتر آزمایش کند.

مهندسان اپل در تلاش هستند چین‌خوردگی وسط نمایشگر تاشو را از بین ببرند و کاری کنند که هر دو قسمت نمایشگر به طور کامل روی یکدیگر قرار بگیرند و شاهد شکافی بین این دو قسمت نباشیم. باید خاطرنشان کنیم رقبای اپل مشکل دوم را به طور کامل برطرف کرده‌اند و مشکل اول نیز برخی رقبا به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کرده‌اند. ظاهرا اپل برای ساخت آیپد تاشو در حال همکاری با ال‌جی و سامسونگ است تا از تخصص آن‌ها برای ساخت نمایشگرهای تاشو بهره ببرد.

  • ۶ مزیت گلکسی S24 اولترا نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس

منبع: MacRumors

نوشته اپل همچنان در حال آماده‌سازی آیفون تاشو است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala