پردازشگر ۵G این مودم مجهز به شتاب‌دهنده تنسور است که سرعت انتقال دیتا، پوشش‌دهی و راندمان انرژی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و تأخیر را به حداقل می‌رساند. در ضمن باید به بهره‌گیری نسل سوم ۵G AI Suite اشاره کنیم که با استفاده از هوش مصنوعی، دقت مکان‌یابی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اسنپدراگون X80

اسنپدراگون X80 اولین مودم با ادغام کامل باند باریک (NB) برای پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای با شبکه‌های غیرزمینی (NTN) است. این فناوری نوین، راه را برای ارائه خدمات مخابراتی در مناطق دورافتاده و بدون پوشش شبکه هموار می‌کند. حداکثر سرعت دانلود این مودم ۵G به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن به ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. X80 از ۶ آنتن دریافت‌کننده و آنتن موج میلی‌متری QTM565 مشابه اسنپدراگون X75 بهره می‌برد.

کوالکام در کنار X80، از سیستم ارتباطی موبایل FastConnect 7900 نیز رونمایی کرد. این سیستم برای اولین بار، ارتباطات وای‌فای، بلوتوث و UWB را در یک تراشه واحد ۶ نانومتری ادغام کرده است. FastConnect 7900 از استاندارد وای‌فای ۷ با حداکثر سرعت ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه و بلوتوث ۵.۴ با صدای فضایی پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی به کار رفته در این سیستم، مصرف انرژی و تأخیر را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

  • سرویس ماهواره‌ای اسنپدراگون Satellite چیست؟ هر آنچه باید بدانید

منبع: GSMArena

نوشته کوالکام مودم اسنپدراگون X80 را معرفی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala