این عینک هوشمند از مدل هوش مصنوعی AndesGPT کار می‌کند که امکانات زیادی برای آن ارائه می‌دهد. این عینک با گوشی‌های اوپو که سیستم‌عامل ColorOS 13 و بالاتر را اجرا می‌کنند، سازگار است. این موضوع احتمالا انحصار این محصول برای گوشی‌های خود اوپو را به دنبال خواهد داشت. با توجه به کانپست بودن این محصول، اوپو هیچ اشاره‌ای به زمان عرضه‌ی آن نکرده است و بنابراین ممکن است مانند نسل‌های قبلی هیچوقت راهی بازار نشود.

با وجود دسترسی عینک به مدل هوش مصنوعی AndesGPT، نمی‌تواند به طور مستقل چنین کاری را انجام دهد زیرا پردازش مورد نیاز برای اجرای دستیار صوتی، فراتر از توان یک عینک سبک‌وزن است. کاربران می‌توانند با استفاده از دستیار صوتی، سوال بپرسند و جستجو انجام دهند، اما اوپو اشاره می‌کند که این دستیار هوش مصنوعی فعلاً فقط در چین در دسترس است.

عینک هوشمند Air Glass 3

بعد از همه‌گیری مدل هوش مصنوعی ChatGPT که سروصدای زیادی راه انداخته است، اوپو یکی از چند شرکتی است (به همراه TCL و متا) که معتقدند عینک‌های هوشمند، مقصد بعدی برای تعامل کاربران با دستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود. اپل هم با عرضه‌ی اولین هدست خود، توجه افراد زیادی را به سمت واقعیت ترکیبی جلب کرده است. بر اساس تصاویر ارائه شده توسط اوپو، ایر گلس ۳ مانند نسل قبلی عینک‌های هوشمند این شرکت، ظاهری شبیه به یک عینک معمولی دارد.

اوپو می‌گوید این عینک همچنین می‌تواند به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت برسد، که تقریباً به اندازه برخی از نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند است. عینک هوشمند اوپو Air Glass 3 حدود ۵۰ گرم وزن دارد که این یعنی تفاوت زیادی با عینک‌های معمولی ندارد. اکثر عینک‌ها بین ۲۵ تا ۵۰ گرم وزن دارند و مدل‌های سبک‌وزن می‌توانند تا ۶ گرم وزن داشته باشند.

اوپو همچنین بر کیفیت صدای عینک خود تأکید می‌کند و می‌گوید از تکنیکی به نام «فناوری میدان صوتی معکوس» برای جلوگیری از نشت صدا و حفظ حریم خصوصی تماس‌ها استفاده می‌کند. همچنین چهار میکروفون در این عینک تعبیه شده است که به گفته اوپو برای ضبط صدای کاربر در حین تماس تلفنی، برای اولین بار است که در چنین محصولی استفاده می‌شود. حسگرهای لمسی در امتداد کناره‌های عینک برای ناوبری تعبیه شده است و اوپو می‌گوید شما می‌توانید از عینک برای کارهایی مانند مشاهده عکس‌ها، برقراری تماس و پخش موسیقی استفاده کنید. در آینده، قابلیت‌های جدیدی مانند مشاهده اطلاعات سلامتی و ترجمه زبان به آن اضافه خواهد شد.

عینک هوشمند Air Glass 3

در هر صورت همانطور که گفتیم این محصول هم به احتمال زیاد مانند نسل‌های قبلی هیچوقت راهی بازار نمی‌شود ولی در هر صورت نشان می‌دهد که شرکت‌های زیادی روزبه‌روز به این حوزه توجه بیشتری نشان می‌دهند.

منبع: CNET

نوشته اوپو از عینک هوشمند Air Glass 3 رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala