Poco M6 Pro

  • پوکو X6 در برابر X6 پرو؛ نبرد دو قاتل پرچم‌داران

مشخصات فنی پوکو M6 پرو

نام گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G
تاریخ رونمایی و عرضه ۱۲/۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۲/۲۱ دی ماه ۱۴۰۲)
ابعاد و وزن ۸ × ۷۵ × ۱۶۱.۱ میلی‌متر – ۱۷۹ گرم
کیفیت ساخت تمام پلاستیکی – استاندارد مقاومتی IP54 با مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و خاک
مشخصات پنل ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیت – وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۸.۹٪ – دارای پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس ۵
سیستم‌عامل و مدت زمان پشتیبانی اندروید ۱۳ / MIUI 14 – پشتیبانی نرم‌افزاری ۲ ساله و امنیتی ۳ ساله
پردازنده و گرافیک مدیاتک هلیو G99 اولترا با ۸ هسته – ۲ هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز / پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC2
رم و حافظه داخلی ۲۵۶/۸، ۵۱۲/۱۲ گیگابایت – حافظه از نوع UFS 2.2
دوربین سه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی – دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی 
فیلم‌برداری ۱۰۸۰p@30/60 برای دوربین اصلی و سلفی
باتری و شارژر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت به همراه شارژر ۶۷ واتی
رنگ‌بندی مشکی، بنفش، آبی

۷ دلیل برای خریدن پوکو M6 پرو


۱. شارژر بسیار سریع درون جعبه

وقتی پوکو M6 پرو را خریداری کنید، به محض باز کردن بسته‌بندی آن متوجه اولین دلیل ارزش خرید بالایش می‌شوید؛ محتویات درون جعبه! این گوشی هرچه که در درجه‌ی نخست به آن نیاز دارید را با خود به همراه دارد. یک آداپتور بسیار سریع ۶۷ واتی و یک قاب سیلیکونی نرم و باکیفیت به رنگ مشکی.

این روزها شرکت‌های مطرح سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند نظیر اپل و سامسونگ شارژر را از بسته‌بندی تمام گوشی‌های خود حذف می‌کنند، چه برسد به اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم یک قاب محافظ هم به همراه آن‌ها عرضه کنند. اما می‌بینیم که پوکو در این زمینه هنوز احترام زیادی برای کاربرانش قائل است.

از محتویات که بگذریم باید به سرعت این شارژر هم اشاره کنیم. پوکو در حالی آداپتور شارژر را درون جعبه قرار داده که خرید آن به صورت مجزا هزینه‌ی بسیار بالایی برایتان داشت چون سرعت آن به ۶۷ وات می‌رسد. شارژری که در مدت زمان ۳۰ دقیقه حدودا ۷۱٪ و در مدت زمان ۴۸ دقیقه، ۱۰۰٪ ظرفیت باتری را پر می‌کند. همچنین در صورت اتمام شارژ، فقط کافی است ۱۵ دقیقه آن را به شارژر متصل کنید تا ۴۰٪ شارژ شود.

۲. طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی

Poco M6 Pro

اگرچه برای یک گوشی میانرده، استاندارد ضد آب IP54 اصلا چیز خوبی نیست، اما برای یک گوشی اقتصادی مثل پوکو M6 پرو، بهره‌مندی از هر استانداردی یک نعمت محسوب می‌شود. بنابراین از اینکه IP54 را روبروی مشخصات فنی این محصول می‌بینیم بسیار خوشحال هستیم.

این استاندارد اگرچه فقط از گوشی در برابر پاشش آب و گرد و غبار خفیف مراقبت می‌کند اما با این حال تضمین می‌کند زیر بارش باران هم می‌توانید بدون نگرانی از بابت نفوذ آب به داخل گوشی با آن کار کنید. این استاندارد در کمتر گوشی اقتصادی دیده می‌شود. مثلا رقبای اصلی این گوشی نظیر گلکسی A24 و گلکسی A15 هیچ کدام از استاندارد ضد آب بهره نمی‌برند.

از این‌ها گذشته، خود گوشی هم شاید پلاستیکی باشد اما کیفیت بسیار خوبی در نوع خود دارد و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. نباید انتظار یک محصول فوق‌العاده را داشته باشید اما به عنوان یک اقتصادی،‌ اینکه تقریبا ۹۰٪ بخش جلو را پنل نمایشگر تشکیل دهد یعنی شما موفق شده‌اید محصولی را تولید کنید که حواشی اطراف نمایشگر آن از گوشی‌های پرچم‌دار هم کمتر است.

وزن بسیار کم، ضخامت معقول و حواشی بسیار کم اطراف صفحه از جمله دلایلی هستند که سبب شده‌اند پوکو M6 پرو به یک گوشی فوق‌العاده زیبا و جذاب در رده‌ی اقتصادی تبدیل شود و خریدن آن هم کاری منطقی به حساب بیاید.

۳. نمایشگر بسیار باکیفیت ۱۲۰ هرتزی

Poco M6 Pro

بسیاری از گوشی‌های اقتصادی این روزها از وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ یا همان +FHD بهره می‌برند. اما کمتر گوشی را پیدا می‌کنید که از تمام پتانسیل این وضوح استفاده کند. پوکو اما این کار را در M6 پرو انجام داده است.

شما با محصولی روبرو هستید که از بیشینه روشنایی ۱۰۵۳ نیت در حالت خودکار بهره می‌برد؛ عددی که از تمام گوشی‌های همرده یا حتی بهتر از این گوشی بهتر است. این یک مزیت بزرگ برای پوکو M6 پرو محسوب می‌شود چرا که گوشی‌هایی نظیر ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، گلکسی A34، پوکو F5 و بسیاری از گوشی‌های دیگر که در برخی مواقع شاید دو برابر این گوشی قیمت داشته باشند هم پشت سر آن قرار دارند.

البته که اختلاف خیالی فاحش نیست اما با این حال تحسین‌برانگیز است چرا که ما با یک گوشی اقتصادی طرف هستیم. پشتیبانی از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی با امکان جابجایی بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی هم از جمله سایر قابلیت‌های پنل پوکو M6 پرو به حساب می‌آید که باعث می‌شود خریدن آن را به شما توصیه کنیم.

لازم به ذکر است نرخ الگوبرداری لمس این گوشی به ۲۱۶۰ هرتز می‌رسد و این یعنی واکنش‌ها به کنش‌های لمسی کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن و به نرم‌ترین شکل صورت می‌گیرد. بنابراین از لحاظ نمایشگر، با محصولی طرف هستیم که واقعاً شما را به وجد می‌آورد.

۴. طول عمر بالای باتری

باتری پوکو M6 پرو

طول عمر باتری یک مقوله‌ی مهم هنگام خرید یک گوشی به خصوص اقتصادی محسوب می‌شود که خوشبختانه در پوکو M6 پرو به آن توجه زیادی شده است. این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که توانسته امتیاز بسیار خوبی را هم در تست‌های عملی کسب کند.

به صورت کلی، در انجام بازی، پخش ویدیو، وب‌گردی و مکالمه، پوکو M6 پرو به ترتیب ۷، ۱۳، ۱۱ و ۴۰ ساعت دوام دارد. البته که این اعداد تقریبی است اما نشان می‌دهد که شما می‌توانید تا بیش از یک روز و کمتر از دو روز روی شارژدهی این گوشی در صورت استفاده‌ی معمولی حساب کنید. اگر استفاده سبک‌تر شود، شاید حتی تا دو روز هم نیازی به شارژر نداشته باشید.

۵. کیفیت بالای اسپیکرها

اسپیکر پوکو M6 پرو

اینکه یک گوشی اقتصادی اسپیکر استریو داشته باشد، یک معجزه است، چه برسد به اینکه بخواهیم انتظار کیفیت و شدت صدای بالایی را از آن داشته باشیم. اما پوکو M6 پرو همه‌ی این‌ها را با هم دارد. اسپیکر استریو با شدت و کیفیت صدای عالی در حد و اندازه‌های خودش.

اسپیکر این گوشی از نوع استریو بوده و از لحاظ بلندی صدا به مراتب بهتر از گوشی‌هایی نظیر گلکسی A34، ریلمی ۱۱ پرو و… است و از لحاظ کیفیت هم به لطف فناوری‌های مختلف از جمله دالبی اتموس، صدای فراگیر بسیار جذابی را ارائه می‌دهد.

نباید انتظار داشته باشید آلات موسیقی را هنگام گوش دادن به یک قطعه با این گوشی تشخیص دهید اما در مقایسه با سایر اقتصادی‌ها، عملکردی که پوکو M6 پرو در این بخش دارد ستودنی است.

۶. عملکرد عالی دوربین اصلی در نور روز

دوربین پوکو M6 پرو

یکی از مواردی که سبب شده خریدن پوکو M6 پرو را به شما توصیه کنیم، دوربین اصلی قدرتمند آن است که در نور روز، تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت می‌کند. در نور کم، اوضاع کاملا برعکس می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت اما اگر عاشق عکاسی از طبیعت و مناظر مختلف در نور روز هستید، باید بدانید پوکو M6 پرو قصد ناامید کردن شما را ندارد.

این گوشی از یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد که از لرزشگیر اپتکیال هم بهره می‌برد تا لرزش‌های ناخواسته کیفیت تصاویر یا ویدیوها را کاهش ندهند. این هم یک قابلیت فوق‌العاده عالی است که در یک گوشی اقتصادی آن هم از برند پوکو انتظار دیدنش را نداشتیم.

۷. عملکرد بسیار پایدار سخت‌افزار

خریدن پوکو M6 پرو

درباره قدرت سخت‌افزاری پوکو M6 پرو در بخش دلایلی برای خریدن آن صحبت نمی‌کنیم چون این بخش، در واقع نقطه ضعف این گوشی محسوب می‌شود اما باید بدانید این گوشی از لحاظ پایداری، استثنائی است به گونه‌ای که حتی اگر ۱ ساعت، یک بازی سنگین (متناسب با توانایی خود گوشی) انجام دهید، نه خبری از داغ کردن خواهد بود و نه افت کیفیت پردازشی و گرافیکی.

در تست‌های مختلف، پردازنده هلیو G99 اولترا به کار رفته در پوکو M6 پرو توانست تقریبا ۱۰۰٪ توان خود را حفظ کند و دچار کوچک‌ترین افت عملکردی نشود. این یعنی شما حتی اگر بخواهید با این گوشی بازی هم انجام دهید، می‌توانید روی توانایی‌های این دستگاه برای یک جلسه طولانی مدت گیمینگ هم حساب ویژه‌ای باز کنید.

البته این گوشی اصلا یک گوشی گیمینگ نیست و نمی‌تواند بازی‌های سنگین را اجرا کند. بنابراین به این موضوع هم دقت داشته باشید.

  • ۴ دلیل برای خریدن پوکو X6 پرو (و ۲ دلیل برای نخریدن)

۴ دلیل برای نخریدن پوکو M6 پرو


۱. سخت‌افزار نسبتا ضعیف بدون ۵G

خریدن پوکو M6 پرو

اما می‌رسیم به نقاط ضعف و کار را با موردی شروع می‌کنیم که در بخش نقاط قوت، به عنوان آخرین مورد به آن اشاره کرده بودیم. هلیو G99 اولترا پردازنده‌ی فوق‌العاده بهینه و خنکی است اما دلیل اصلی این موضوع، ضعیف بودنش است. شما در این تراشه شاهد فقط دو هسته‌ی بزرگ آن هم از نوع Cortex-76 هستید که فرکانسش به ۲.۲ گیگاهرتز می‌رسد.

انتظاری که از پوکو داشتیم این بود که از پردازنده‌ای با دو هسته‌ی Cortex-A78 یا حداقل A76 با فرکانس بیشتر استفاده می‌کرد. چون با این توانایی، شما عملا از انجام بازی‌های سنگین محروم هستید و فقط می‌توانید بازی‌های معمولی تا سبک را اجرا کنید. آن هم در شرایطی که تنظیمات گرافیکی روی شدت متوسط به پایین قرار داشته باشد.

قدرت پردازشگر گرافیکی این گوشی هم چنگی به دل نمی‌زند و اگرچه به شدت پایدار است اما نمی‌توانید خیلی روی آن حساب کنید. به صورت کلی این گوشی برای انجام کارهای سبک ساخته شده و در این زمینه هم کارش را به خوبی انجام می‌دهد. اما اگر تصور کردید می‌توانید با این گوشی به انجام بازی‌های گوناگون بپردازید باید بگوییم تجدید نظر کنید. توجه داشته باشید این گوشی از اینترنت ۵G هم پشتیبانی نمی‌کند که شاید برای بسیاری از کاربران نکته‌ی حائز اهمیتی باشد.

۲. سیم کارت و کارت حافظه هیبریدی

خریدن پوکو M6 پرو

اینکه یک گوشی از کارت حافظه پشتیبانی کند خبر بسیار خوبی است اما اینکه شیار کارت حافظه با سیم‌کارت دوم مشترک باشد، بدترین خبری است که یک کاربر می‌تواند بشنود. این یعنی پوکو M6 پرو به شما اجازه می‌دهد با اضافه کردن کارت حافظه، آن را به یک هارد اکسترنال برای ذخیره‌سازی اطلاعات مهم تبدیل کنید تا همیشه آن‌ها را با خود به همراه داشته باشید اما به این شرط که سیم‌کارت دوم را فدا کنید.

شما برای استفاده از کارت حافظه باید بپذیرید گوشی‌تان تبدیل به یک گوشی تک‌سیم‌کارته شود. اتفاقی که برای افراد پرمشغله اصلا خوب نیست چون آن‌ها نیاز دارند حداقل با دو خط، به کارهای خود رسیدگی کنند. بنابراین اگر به حافظه‌ی زیاد نیاز دارید یا باید مدل ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی را تهیه کنید و یا در صورت تمایل، فقط از یک سیم‌کارت در آن استفاده کنید.

۳. عملکرد ضعیف دوربین در نور کم

خریدن پوکو M6 پرو

از یک گوشی اقتصادی انتظار نداریم در نور روز بتواند تصاویر و ویدیوهای جذابی ثبت و ضبط کند اما باید این هشدار را به شما بدهیم که اگر فکر می‌کردید خریدن پوکو M6 پرو می‌تواند نیازهای عکاسی و فیلمبرداری شما را در هر شرایط نوری برطرف کند، اشتباه می‌کنید.

این گوشی اگرچه در نور روز کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی می‌توان به این خاطر آن را به عاشقان عکاسی پیشنهاد داد (با بودجه محدود) اما اگر شرایط نوری کمی نامساعد شود، ضعف‌ها خودش را بیشتر نشان می‌دهد. درست مثل پوکو M6 پرو که در نور کم، عملکرد خیلی خوبی ندارد و شما را راضی نگه نمی‌دارد.

با در نظر گرفتن مدت زمان زیادی که به خاطر ضعف پردازنده پای ثبت یک تصویر می‌گذارید، خیلی زود متوجه می‌شوید که ارزش ندارد در شب، با این گوشی عکاسی یا فیلمبرداری کنید. هرچند باز هم معتقدیم تصاویر ثبت شده با این گوشی در شب حداقل قابل اشتراک‌گذاری هستند.

۴. فیلم برداری محدود به ۱۰۸۰P

خریدن پوکو M6 پرو

در نهایت هم باید به یک پس‌لرزه‌ی دیگر ناشی از ضعف سخت‌افزار اشاره کنیم؛ عدم امکان فیلم‌برداری با کیفیت ۴K. این روزها کیفیت ۴K چیزی نیست که بخواهیم بگوییم فقط باید در گوشی‌های بالارده باشد. انتظارمان این بود که با انتخاب یک تراشه باکیفیت، پوکو امکان فیلمبرداری ۴K را به گوشی خود اضافه کند اما شما محدود به وضوح ۱۰۸۰P هستید که برای لذت بردن از فرایند فیلمبرداری کافی نیست.

در همین وضوح هم ویدیوها خوب هستند اما شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند. این یعنی پوکو M6 پرو در وضوح پشتیبانی شده‌ی خودش هم فوق‌العاده ظاهر نمی‌شود. لرزشگیر معمولی با امکان خنثی‌سازی لرزش‌های خفیف، گستره دینامیکی محدود، شارپ شدن بیش از حد با کنتراست زیاد از جمله ضعف‌های این گوشی در بخش فیلمبرداری به حساب می‌آیند. روی دوربین فوق عریض و سلفی هم نمی‌توان در بخش فیلمبرداری حساب ویژه‌ای باز کرد.


سخن پایانی؛ آیا خریدن پوکو M6 پرو منطقی است؟

در این مطلب به بررسی دلایل نخریدن و خریدن پوکو M6 پرو پرداختیم. این گوشی یک اقتصادی پرطرفدار از برند پوکو محسوب می‌شود که امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی را هم در محدوده قیمتی خودش ارائه می‌کند. اما قبل از اینکه به خرید این گوشی اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم به گوشی‌هایی نظیر گلکسی A34 و گلکسی A25 هم نیم‌نگاهی داشته باشید.

  • مقایسه شیائومی پوکو X6 پرو با موتورولا Edge 40؛ میان‌رده‌های کاربردی

منبع: دیجی‌کالا مگ

نوشته ۷ دلیل برای خریدن پوکو M6 پرو (و ۴ دلیل برای نخریدن) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala