اول از همه باید خاطرنشان کنیم که این دو گوشی دارای نمایشگر یکسان ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ و پنل Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز هستند. انرژی این دو گوشی از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته فریم این دو یکسان نیست. گلکسی A55 با فریم فلزی راهی بازار می‌شود ولی A35 از فریم پلاستیکی بهره می‌برد.

قلب تپنده گلکسی A55، چیپست اگزینوس ۱۴۸۰ است که از پردازنده گرافیکی Xclipse 530 مبتنی بر معماری AMD RDNA2 بهره می‌برد. برای خرید این گوشی می‌توانید بین ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دست به انتخاب بزنید. در طرف مقابل، گلکسی A35 با اگزینوس ۱۳۸۰ عرضه شده که همان چیپست به کار رفته در گلکسی A54 است.

گلکسی A55

در پنل پشتی A55، با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی روبرو هستیم و در کنار آن اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی دیده می‌شود. برای ثبت عکس‌های سلفی با این گوشی هم می‌توانید از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کنید. سامسونگ برای A35 از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده و دوربین اصلی آن هم ۵۰ مگاپیکسلی است. در کنار دوربین اصلی با اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی روبرو هستیم.

برای اولین بار در بین گوشی‌های سری گلکسی A، این دو گوشی از قابلیت Knox Vault بهره می‌برند. این یک قابلیت امنیتی سخت‌افزاری است که اطلاعات بسیار مهمی مانند پسوردها، پین کد و دیگر موارد این‌چنینی را در خود نگه می‌دارد. سامسونگ اعلام کرده که این دو گوشی ۴ نسخه‌ی اصلی اندروید را دریافت می‌کنند.

برای خرید مدل پایه گلکسی A55 باید ۴۸۰ یورو پرداخت کنید و مدل پایه گلکسی A35 با قیمت ۳۸۰ یورو راهی بازار خواهد شد.

  • بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ در سال ۲۰۲۴

منبع: GSMArena

نوشته سامسونگ از دو گوشی گلکسی A35 و A55 با نمایشگر یکسان رونمایی کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala